Vraag

plots +20.32 euro op Myproximus app terwijl ik nog niet eens mijn gratis internet opgebruikt heb

  • 11 September 2021
  • 8 reacties
  • 197 Bekeken

Beste,

 

Ik was gisteren gewoon aan het scrollen door mijn Reddit-app toen ik deze plots 2 berichten kreeg:

 

 

Dus ik ging snel naar de MyProximus-app om te kijken of dit wel klopte en toen kreeg ik dit te zien :

 

 

 

Er staat duidelijk dat ik nog maar 1.25GB verbruikt heb. Maar ik heb wel +20.32euro in het rood  erbij staan bovenaan doordat ik zogezegd buiten mijn bundel gesurft heb. Terwijl ik normaal altijd een bericht krijg dat ik bijna aan mijn 2GB zit, heb ik nu helemaal geen bericht gehad. Dus ik heb gebeld met de klantendienst en daar vertelden ze mij dat ik inderdaad over mijn 2GB zit. Dat de MyProximus-app op mijn gsm verkeerd is/ niet goed werkt en hem opnieuw zou moeten installeren.

Dus… het verbruikt zou de app niet goed registreren/updaten? Maar hoeveel ik plots moet meer betalen registreerd/update hij zeker wel….?

Ik heb het mobiel verbruik op mijn gsm zelf (dus niet op de MyProximus-app) nagekeken en daar staat het zo:

 

Ook hier staat dat ik niet eens 2gb verbruikt heb. Ik krijg ook een melding als ik aan mijn 2gb zou zitten. Ook hier geen melding van gehad.

Dus ik vraag mij af hoe het komt dat ik volgens jullie over mijn 2GB zit en dat ik al +20.32euro moet bijbetalen. En waarom ik dan geen melding meer krijg dat ik bijna aan mijn 2GB zit.

 

Alvast bedankt.


8 reacties

@HeidiE

Bedankt, de dossierbeheerder heeft me gecontacteerd alles ontvangen te hebben.

@Martin 

Zoals ik eerder zei, ga ik hier heel bewust mee om. Daarbij verklaard het nog steeds niet waarom er overal vermeld staat dat ik niet over mijn limiet zit (+-1.25GB van de 2GB) maar er toch wordt voor aangerekend. (+20.32)

 

Maar goed. Verder ga ik hier niet meer over uitwijken omdat ik enkel de dossierbeheerder hier nog over mag contacteren.

 

alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Danny.d ik heb het screenshot via mail aan de dossierbeheerder doorgestuurd zodat ze jou kan contacteren als het niet duidelijk zou zijn. Groetjes, Heidi

Gewoon ter info: ik weet niet met welk toestel je juist werkt, maar je moet wel oppassen dat wifi-assistentie uitstaat want want anders zal bij slechte wifi ontvangst overgeschakeld worden naar mobiele verbinding.

Enfin, morgen komen de Prox forummedewerkers terug langs en zien we wel verder….

@Joel M , @AntonellaD ,

 

Ik heb vandaag contact gehad met de persoon die het dossier beheerd. Volgens haar informatie zou ik inderdaad over mijn bundel zitten en ligt de fout bij mij dat ik “per ongeluk” mijn mobiel internet zou hebben gebruikt, een update, … wat dan ook. “Want iedereen maakt fouten meneer”. Dat de fout absoluut niet bij proximus kan liggen.

Ik heb proberen uit te leggen dat:

Mijn mobiel internet altijd uitstaat als ik het niet nodig heb en hier heel bewust mee om ga. Dat ik altijd al een bericht kreeg wanneer ik de data van mijn bundel bijna ging overschrijden, als “waarschuwing” zeg maar, dat ik bijna aan mijn limiet zat. Dat ik dan de rest van de maand mobiel internet gewoonweg niet meer gebruik. Dat ik deze keer geen bericht ontvangen heb, nog steeds niet (Mevrouw zei me dat  hier vertraging kan opzitten... terwijl ik ze eigenlijk telkens direct ontving). Ja...ik heb wel 2 berichten gehad, dat ik er al reeds +20.32 euro overzat. Maar geen waarschuwing deze keer.

Dat zowel bij de app van proximus, de software van mijn gsm zelf EN op de website van proximus bij mijn producten aangegeven wordt dat ik minder verbruikt heb en dus niet over mijn limiet zit.

Als ik dan vraag of er op zijn minst 1 betrouwbare bron is om mijn huidig verbruik te checken… ( hoe kan ik anders weten of ik me nog binnen mijn bundel bevind… als ik het me niet zou kunnen veroorloven er buiten te gaan) Dan krijg ik geen duidelijk antwoord.

Mevrouw vroeg me een screenshot van de website etc. (een mailadres kreeg ik blijkbaar niet dus daarom via deze weg). Een screenshot van de website had ik hier nog niet gepost dus bij deze:

 

Zou iemand van jullie al deze screenshots willen doorsturen naar haar aub. Sommige delen heb ik weggewerkt vanwege privacy redenen uiteraard. Als men het origineel wil dat kan maar dan direct via mail naar de juiste persoon en niet zomaar op het internet voor iedereen.

 

Mevrouw heeft me dan aangeboden een andere bundel nemen of een extra databundel enkel voor deze maand, Dit hoef ik echter allemaal niet. Men heeft mij aangeboden om deze “vergissing van mij” te crediteren (omdat het de “eerste keer is dat ik per ongeluk buiten mijn bundel zit” ).

Voor mij is dit inorde, behalve dat het zogezegd “mijn vergissing” is dat ze crediteren omdat het de “eerste keer is dat ik per ongeluk buiten mijn bundel zit”. Want volgens mij is het nog steeds niet mijn fout maar wel degelijk van proximus.

 

Alvast bedankt.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Danny.d Hiervoor is reeds een dossier opgemaakt naar aanleiding van het invullen van een enquête. Een dossierbeheerder zal dit nakijken en jou hierover verder op de hoogte houden. Groetjes, Antonella

inderdaad je klantnummer kun je op MyProximus terugvinden.

Gegevens geupdate. klantnummer heb ik vanop Myproximus, ik neem aan dat diegene is.

 

Alvast bedankt.

Reputatie 7
Badge +3

@Danny.d Kan u uw klantgegevens(klantnummer , gsm-nummer, naam)aanvullen op uw profiel.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reageer