Vraag

Pin code

  • 19 October 2021
  • 17 reacties
  • 662 Bekeken

mijn gsm vraagt steeds mijn pincode, reeds 10maal geprobeerd maar ik krijg mijn gsm niet aan de praat 


This topic has been closed for comments

17 reacties

Als er niet naar de pukcode gevraagd wordt zou je kunnen proberen door de pincode te veranderen

→ Puk- of pincode van je simkaart | Proximus

 

er wordt niet naar de pukcode gevraagd, 04 +oude + nieuwe code lukt niet

zegt steeds probeer over 29 seconden opnieuw

Reputatie 7
Badge +3

@franstroch 

Heb je de simkaart al eens uit je toestel genomen?

Je mag je GSMnr. eens toevoegen op je profiel, dan kijken we deze al eens na.

 

Groeten

Geert

Reputatie 7
Badge +4

SIM-kaart correct geplaatst? SIM defect?

Werkt de SIM eventueel in een andere GSM?

Desgevallend misschien nieuwe SIM gaan halen in een Proximus center

Ik vrees dat er geen reactie meer zal komen van Proximus medewerkers (moderatoren) op dit publieke forum voor morgen

Ik ben deze namiddag in een Proximus shop geweest met mijn2 gsm dus sim kaart zal  oke zijn ik wou van mijn gsm die van mijn echtgenote maken en die van haar die van mij

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik denk dat het pincode probleem de beveiliging van het toestel is daarom dat je het bericht krijgt probeer over 29 seconden opnieuw. Dat is de simbeveiliging van de telefoon/toestel zelf .

Als je een nieuwe simkaart in het toestel wil gebruiken word de beveiligingspincode/wachtwoord van het toestel gevraagd.

Indien je de simkaart die eerder met dit toestel werd gebruikt nog hebt , steek deze terug in het toestel. Probeer dan in de instellingen van het toestel de sim beveiliging uit te zetten.

Bedankt voor het antwoord maar dat durf ik zelf niet ik zal maar terug naar de winkel gaan

Die man in de winkel heb ik geen simkaarten zien verplaatsen

@franstroch ik heb eens gegoogeld → pincode probeer opnieuw 

dan zie ik bvb als  resultaat → Ik kan mijn Samsung Galaxy-apparaat niet ontgrendelen | Samsung NL

enz… zie mss eens of je er iets aan hebt.

bedankt om te reageren  met uw link kan ik mijn samsung niet ontgrendelen ik raak gewoon niet in mijn gsm

Reputatie 7
Badge +4

Indien er een toegangscode (vergrendel scherm) actief is op het toestel kan dit inderdaad ook het probleem zijn (niet gelinkt aan SIM pincode) 

kan je dat niet omzeilen door een reset te doen van je toestel?

Reputatie 7
Badge +4

Indien het de toegangscode (vergrendeling scherm) betreft valt dit inderdaad te omzeilen door een reset naar de fabrieksinstellingen  cfr. bv

Hoe voer ik een reset / fabriekinstellingen uit op mijn smartphone of tablet? | Samsung België

opm. = verlies van alle contacten/historiek/instellingen tot gevolg

…...

opm. = verlies van alle contacten/historiek/instellingen tot gevolg

Inderdaad, wel alleen in geval je op je toestel niet ingesteld was om daarvan backup’s te maken.

 

Ik ben naar de Proximusshop geweest en daar heeft men een reset uitgevoerd

Bedankt diegenen die gereageerd hebben

Graag gedaan en blij te horen dat ze u goed verder geholpen hebben in een Proximus  shop.