Vraag

Pay&Go waarom sturen jullie elke nacht rond 02h00 een sms om te verlengen?

  • 27 January 2020
  • 14 reacties
  • 267 Bekeken

Reputatie 7
Badge +4

Sinds nacht van dinsdag 21/01 op woensdag 22/01 stuurt jullie applicatie P&G één maand vooraf dagelijks rond 02h00 ‘s nachts (01h57, 01h58, ...) een sms als waarschuwing om tijdig te herladen

Dit is uiterst vervelend en storend; graag dus op zijn minst dergelijke sms-waarschuwingen op een ander tijdstip bv. na 06h00 en voor 22h00; mijns inziens is een dergelijke hoeveelheid aan sms-waarschuwingen overbodig en zelf heb ik dit ook nog nooit gezien bij bv. Orange

Graag een oplossing “eerder vandaag dan morgen”, dank bij voorbaat

P.S.

Het betrokken P&G GSM-nr staat in mij profiel in de rubriek interesses 


This topic has been closed for comments

14 reacties

tiens tiens dat heb je nog voorgehad of vergis ik mij, gelukkig wordt ik tijdens mijn nachtrust niet gestoord want met 4 p&g gsm’s hier zou ik niet veel moeten slapen :relaxed:

Reputatie 7
Badge +4

@ Martin alle dagen ja, ‘s nachts nee

er zijn natuurlijk meerder oplossingen mogelijk o.a. GSM uitzetten maar dan gaat de functionaliteit waarvoor deze P&G+ aangeschaft werd deels verloren

dus nog even wachten op Proximus feedback hieromtrent

ik wordt ook iedere keer enkele keren in de laatste maand verwittigd maar gelukkig tijdens de dag.

Reputatie 6
Badge +3

Spijtig genoeg kan je enkel maar de SMS’en uitschakelen voor mobiel gebruik of het bedrag aanpassen. Voor het hernieuwen van Pay & Go zie ik geen mogelijkheid.

Reputatie 7
Badge +4

@proximus 

graag én een antwoord én een oplossing a.u.b.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @M_016 , ik heb de bevoegde dienst gevraagd om dit na te kijken en het tijdstip aan te passen. Grt, Heidi

Reputatie 7
Badge +4

@HeidiE dank u

Reputatie 7
Badge +4

@ Px

Sinds enkele dagen niet meer ‘s (dagelijks) nachts, maar (dagelijks) rond de middag, dus de vraag is  althans wat het (dagelijks) nachtelijk aspect betreft verholpen

Ik vermoed dat het probleem “dagelijks” moeilijker uit de wereld te helpen zal zijn (vermits reeds 2 jaar geleden aangekaart voor één of andere oplossing), maar ok we zijn “tevreden”

 

 

Dan begrijp ik niet waarom de één dit dagelijks krijgt en de andere weer niet, dus moet het toch mogelijk zijn!

Reputatie 6
Badge +3

Achter die meldingen zit er gewoon een automatisch systeem dat SMS’en doorstuurt naar Pay & Go klanten wanneer ze moeten vernieuwen. Er moet ergens een probleem zijn met een teller die bepaald of voor jouw nummer nog geen waarschuwings-SMS verstuurd is. Het kan ook een probleem van synchronisatie zijn tussen de automatische SMS berichten systemen.

ik heb de indruk dat er toch verschillende tellers gebruikt worden want op mijn 4 p&g is dat allemaal verschillend , enfin het is toch niet overdreven dus ik kan er mee leven.

Reputatie 6
Badge +3

Dat kan komen omdat het verstuurd wordt van bv 4 verschillende automatische SMS diensten die allen een verschillend tijdstip van versturen hebben.

Het begin is wel het zelfde één  maand voordien maar er tussenin verschilt soms om de week en bij andere weer een anderen frequentie maar dagelijks bij geen één van alle vier 

Reputatie 7
Badge +3

@M_016 Ik heb bepaalde SMS-notificaties stopgezet. Kan je het de komende dagen in’t oog houden? Groetjes, Antonella