Beantwoord

Pay & Go: waar gaat krediet naar toe?

  • 9 June 2019
  • 5 reacties
  • 763 Bekeken

Hallo,
Mijn dochter haar krediet gaat 'onverklaarbaar' van haar pay & go kaart.
Volgens haar is ze nergens op ingeschreven maar ik zie nu toch dat ze dagelijks omstreeks hetzelfde uur een sms krijgt van proximus: "Proximus info: uw krediet is ontoereikend. Gelieve uw prepaid-kaart te herladen en vervolgens opnieuw te proberen.". Hoe kan ik achterhalen welke app of website hier achter vraagt?
Ik heb tevergeeft proximus proberen te contacteren, maar hoop dat ik via dit forum meer geluk zal hebben...
Alvast hartelijk dank
Jeroen
icon

Beste antwoord door IngeDC 11 June 2019, 13:40

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

5 reacties

Reputatie 5
Badge +1
1. " tevergeefs Proximus proberen te contacteren" komt als niet klantgericht over en is niet aanvaardbaar.
2. Heeft zij op haar telefoon internet ? En laat zij de verbinding met het net voor internet constant openstaan . Dit geeft ook al een verbruik van data en krediet vermindering op kaart. Bij niet gebruik internet de verbinding met internet zeker afzetten .
Ik zet ook het altijd voor het afsluiten van mijn smartphone S8 mijn mobiel data uit om zeker voor geen verrassingen komen te staan.
Normaal kun je op je smartphone via instellingen checken welke app met de meeste data gaan lopen is.
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.samsung.com/be/support/mobile-devices/android-datagebruik-controleren/
https://support.apple.com/nl-be/HT201299
Succes
en nog een beetje bijkomende info:
dataverbruik in het oog houden
maar altijd beter voorkomen dan genezen = na gebruik of tijdens wifi-verbinding > data uit zetten
Reputatie 5
Badge +2
Hallo Jeroen,

Uit nazicht is gebleken dat de laatste herlading 21/3 betrof, de actieve pay&go kaart is een Pay&go+ formule. Bij de herlading op 21/3 werden er tevens bonussen toegekend (afhankelijk van het herlaadbedrag) en deze is 31 dagen geldig. Indien er geen herlading plaats gevonden heeft binnen de 31 dagen, zal nadien het resterend pay&go krediet worden gebruikt bij het gebruik van diensten, dus zowel voor oproepen, sms als data.
Het krediet staat reeds op 0 sinds 18/5. Dit wil betekenen dat bij elke actie die ze wenst uit te voeren (met uitzondering via WIFI), er een melding zal komen dat haar saldo niet toereikend is.

Groetjes IngeDC