Vraag

Pay&Go verlengen

  • 10 November 2022
  • 35 reacties
  • 391 Bekeken

Reputatie 1

Hallo, voor mijn hoogbejaarde moeder heb ik een Pay&Go kaart in een noodzender geïnstalleerd.
Nu is het net over de periode om jaarlijks te verlengen en zou dat niet meer kunnen, het nr is “uit het systeem van Proximus”.

Het kan toch niet zijn dat men op minder dan twee weken een nr dat een jaar in gebruik is zomaar er uit gooit ?

Door de noodzender heb ik geen controle op eventuele binnengekomen waarschuwings-smssen.

Is er een mogelijkheid dit nr toch terug te kunnen gebruiken ?


35 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360 

kan je ondertussen toch niet herladen? dan ben je toch zeker dat er contact is? 

indien fouten gevonden worden zal het onterechte verbruikte belkrediet teruggegeven worden

ik heb nog eens gevraagd om sneller te behandelen…

groeten

Tina

Reputatie 1

@tina.b 

Zonder de reden te kennen kan dat dus gewoon opnieuw gebeuren.

Morgen ? Komend weekend ? Volgende week ?

En is er geen enkele zekerheid dat die noodzender wel gaat werken wanneer nodig.

Dan kan er ipv een verwittigend telefoontje naar mij bij de Oma in nood opnieuw domweg het stemmetje klinken dat het krediet niet toelaat om dat gesprek te maken !

Dan voorzie ik liever in het systeem van eigen controle dat ik nu doe, samen met familie, maar dat moeilijk lang kan blijven duren.

 

Wow, als (niet meer actief) medewerker van achtereenvolgens RTT, Belgacom en Proximus is dit voor mij persoonlijk bijzonder irriterend, frustrerend en beschamend !

Is dit waar het bedrijf intussen voor staat ?

Een klant stelt dus niks meer voor, gewoon een nummerke in het 'systeem’.

Als Proximus na 13 dagen niet kan zeggen waarom het pas geplaatste 25 euro krediet weg is zijn we ver gekomen.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360 

door de feestdagen hebben we achterstand in het behandelen van dossiers, excuses

wat er bij jouw nummer gebeurt, heb ik ook nog nooit gezien: dus degelijk onderzoek is hier noodzakelijk

ik wacht op feedback van de dossierbeheerder

groeten

Tina

Reputatie 1

Die irritatie is niet naar jou persoonlijk hoor Tina, absoluut niet.

 

Maar tegenwoordig is er die machteloosheid aan 'het systeem’.

't Zit in het systeem en ‘wij kunnen niks doen’.

Men legt zoveel vast in aparte procedures, ergens in software gegoten door één of andere externe programmeur, en zo weinigen kunnen nog daadwerkelijk op een heel eenvoudige manier ingrijpen bij problemen.

 

Hierbij ook aangeven dat sinds het gebruik van die Pay&Go kaart ik al diverse keren heb de voice-mail afgezet, of toch geprobeerd.

 

Op klikken om uit te zetten.

 

Op beëindigen klikken.

 

Maar uiteindelijk staat die voice-mail terug ingeschakeld.

Zoals ook nu, we zijn twee uur verder sinds ik bovenstaande ingaf en wat zie ik:

-------------------------------------------------------------------------------------------------------

Voor het geval dit opgelost geraakt zou ik dan, om eventuele andere problemen in de toekomst te vermijden, ook graag volgende instellingen bevestigd zien:

​​​​​​​   - voice-mail uitgeschakeld

   - mobiele betalingen volledig uitgezet

   - gebruik van mobiele data uitgeschakeld

@Marc_0360  op de site :

zie ik het volgende staan: Voicemail van je gsm of vaste lijn | Proximus

 

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360 

bemerking mee in je dossier gezet.

groetjes

tina

Reputatie 7
Badge +3

@Marc_0360 

de dossierbeheerder gaat je een mail sturen voor verdere bespreking.

succes!

groeten

tina

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Marc_0360 de dossierbeheerder heeft je een mail verzonden, met de vraag om een contactnummer. Je mag dat anders ook hier in het klantprofiel aanvullen, dan bezorg ik het aan haar. Groetjes, Heidi

Reputatie 1

Dag Heidi, ik heb dat nr gisteren al doorgemaild, op haar vraag.

Nu, bij het lezen van mijn tekst in dit topic kon je mijn telefoonnr al 11 keren zien staan, maar bon het staat nu ook ‘officieel’ in mijn profiel.

Reputatie 1

Hallo, een heel late reactie hier, maar een fietsongeval met diverse breuken (oa bekken) heeft mijn leven de voorbije maanden nogal overhoop gezet.

Ivm het topic.

De gevolgen van het probleem zijn opgelost: het gestolen krediet is terug op de Pay&Go kaart en de Oma haar noodzender werkt terug 👍

Dezelfde gevolgen worden in de toekomst normaal vermeden door zowel betaalverkeer als internet via die sim-kaart uitgeschakeld te hebben mbv dit forum.

 

Het probleem zelf is er nog altijd: frauduleuze firma's kunnen via een soort software-toolkit in de simkaart het toestel waar die simkaart inzit dingen laten doen zoals berichten verzenden waarvan je zelf dan niks afweet, alleen word je op die manier bestolen (hackers-manier).

In dit geval was dat de bedrieglijke firma IZESOFT die via het nr 9300 drie smsjes per dag aan 2 euro liet versturen.

Na 4 dagen was het krediet van de Pay&Go kaart leeggeroofd waardoor de noodzender niet meer functioneerde.

 

Op dit forum zelf heb ik 19 bijna identieke gevallen gevonden.

Het is soms een grijze zone want operatoren kunnen makkelijk zeggen "dat je wel zal op iets geklikt hebben” en zo een abonnement aangevraagd.

Frappant is dat in dit geval die noodzender GEEN DISPLAY heeft en er dus geen voorstel voor abonnement kan gelezen worden. Die heeft ook GEEN TOETSENBORD, dus een positief antwoord kan ook onmogelijk.

Daarmee is het in dit geval absoluut 100% FRAUDE

Ik begrijp dan ook niet dat Proximus hier geen gepaste maatregelen in neemt.

Als firma is het doel om geld te verdienen, maar samenwerken met een FRAUDULEUZE firma ??

Het is via het Proximus-systeem dat er wordt ingebroken en het is Proximus die het gestolen geld aan die bedrieglijke firma('s) uitbetaalt.

 

Nu, voor de Oma is het opgelost en dank hierbij aan de mensen op dit forum:

  @HeidiE    @M_016    @tina.b    @Martin    @GeertC 

Reageer