Vraag

pay&go toevoegen aan mijn proximus

  • 16 November 2019
  • 5 reacties
  • 823 Bekeken

beste

Ik ben een  proximus klant met volgende abonnementen :
     vaste lijn +internet maxi  beheerder
    Gsm met mobilus S   beheerder 
 probleem toe voegen van een GSM nr met Pay&go  aan een bestaande MY proximus (sim kaart die deel uit maakt van een alarm systeem  in een beveiligings kast
 doel van die Sim kaart is het zenden van een aLARM NAAR EEN GSM via een SMS of check van de status alarm
ik kan dus GEEN SMS uitlezen die  gezonden wordt door Proximus zoals een activatie code of opladen van de pay&go

ik wil nu het een my proximus voor dat pay&go aanmaken/ of dat pay&go nr monitoren via een bestaande my proximus van mijn vaste lijn of Gsm nr

kan ik met de PUK code van de pay&go ingeven ?

  1. Geef het gsm-nummer en de verificatiecode op.
    Noot: kan deze gsm of tablet geen tekstberichten ontvangen? Selecteer de Ik kan geen tekstberichten ontvangen-link en geef uw pukcode van die simkaart op. Ga door naar stap 6.
  2. Vul de activeringscode in die u zonet via sms hebt gekregen en klik op Verder.
  3. Meld u opnieuw aan in MyProximus met uw gebruikersnaam en wachtwoord. Na maximum 1 uur ziet u bij Mijn Producten al uw producten en kunt u alle diensten beheren.

ik heb 2 mogelijkheden bekeken  maar ik slaag er niet in dat nr toe tevoegen aan een my proximus :

1/een nieuwe My proximus aanmaken ==> probleem by het maken van de account voor My proximus :
      eerste menu persoonlijke gegevens  ==> invoeren persoonlijke gegevens OK
    2de menu Enkel een mobiel nummer registreren? ==> gaat niet
        Maak het u makkelijk en volg in MyProximus uw verbruik op. Geef uw nummer hieronder in en een sms met uw MyProximus activeringscode zal u toegezonden worden
        GSM nr 0470xxxxx ( de sms kan niet gelezen worden omdat de Simkaart zit in een beveiligdeGsm  module
        kan proximus geen activatie code zenden via Email ?

 

2/ mogelijkheid is een GSM nummer toevoegen aan een bestaande My proximus waarvan men beheerder is ==> er is geen optie zoals in het filmpje is beschreven van proximus
    Kan deze mogelijkheid toegevoegd worden door proximus?

 

groeten luc


5 reacties

Pay and go kan niet toegevoegd worden aan een Myproximus account waar je vaste lijn +internet maxi  en Gsm abo aan gekoppeld is.

Je kunt dus enkel  een myproximus account apart aanmaken voor elke Pay&Go die je hebt.

in ieder geval komt er in het weekend hier niemand langs van Proximus zelf om je hierbij eventueel te kunnen verder helpen met dit probleem, in het weekend kun je wel gratis bellen naar de helpdesk op 0800 22 800. 

Reputatie 7
Badge +4

Zoals reeds aangestipt door @Martin kan dit (sptijtig genoeg) enkel via een specifiek MyProximus account voor het betrokken Pay&Go nr (1 account per Pay&Go nr)

De enige mij bekende oplossing is als volgt:

activeer de betrokken SIM en het betrokken MyPx account via een (oude) GSM (miniSIM?)

meestal dient u trouwens ook de PIN-code uit te schakelen voor gebruik in een alarmsysteem

en zorg er bv. ook voor dat u (later) via e-mail en paswoord op het betrokken MyPx account kunt inloggen (niet noodzakelijk een @proximus.be adres vereist) om de belkredietstatus en het verbruik (evenwel pas info over verbruikte minuten en/of verbruik sms m.b.t. de periode na activatie account, voor zover mij bekend trouwens ook enkel voor info over 1 maand)

Hierover zijn er in het verleden ook een aantal vragen/berichten geformuleerd en (spijtig genoeg) is de situatie vermoed ik nog steeds dezelfde (en inderdaad voor sommige meer professionele alarmsystemen is het redelijk omslachtig/tijdrovend bovenstaande na installatie nog te doen)

 

activeer de betrokken SIM en het betrokken MyPx account via een (oude) GSM

 

(sim kaart die deel uit maakt van een alarm systeem  in een beveiligings kast

 

Mag ik dan niet veronderstellen, dat die reeds geactiveerd was anders zou die simkaart toch geblokkeerd geweest zijn, nee !

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

Ik had mij misschien iets beter moeten uitdrukken:

activeer de betrokken SIM en het betrokken MyPx account via een (oude) GSM (miniSIM?)

wordt

steek de betrokken SIM in een (oude) GSM (miniSIM-formaat?) om per sms de code voor de creatie van het betrokken specifieke MyPx account te bekomen

 

Inderdaad ik had het eigenlijk moeten kunnen afgeleid hebben dat niet activatie = identificeren ging van P&G maar dit is in ieder geval heel duidelijk nu ☺ 

Reageer