Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks

  • 2 August 2022
  • 89 reacties
  • 3052 Bekeken


Toon eerste bericht

89 reacties

@Matthias Verlinden Dossier 51412478 aangemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst voor verder onderzoek.Zij gaan erna zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

@Joel M Excuseer, weet u of er al vooruitgang geboekt is? Na meer dan twee weken heb ik nog niets gehoord...

Hi,

Hetzelfde meegemaakt. Op 28/07/22 ontving ik een sms van nummer 8695 van “Jess Media” om mij te abonneren op de dienst “Mobifun”, 1 minuut later was ik blijkbaar reeds geabonneerd op deze dienst en 6€ van mijn P&G tegoed verdwenen. Op 04/08 weer 6€ afgehaald van P&G tegoed. STOP gezonden naar 9300. Bericht gekregen van 8695 “uw Mobifun dienst werd stop gezet” In totaal 12€ weg van P&G tegoed zonder ook maar iets gebruikt te hebben. Wat is Proximus zinnens hier aan te doen ?

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Matthias Verlinden het dossier is nog in behandeling, de dossierbeheerder zal je verder informeren. Groetjes, Heidi

Geduld is een schone deugd. Ik wacht reeds sedert augustus. Nog geen dossierbeheerder gehoord. Ik heb zelf 43 jaar voor proximus gewerkt. Nooit meegemaakt. Met vriendelijke groeten, Fons (sectiechef op rust).

Hallo Tina,

Er werd 2 maal 6€ (totaal 12€) van mijn Pay & Go krediet genomen.

Met vriendelijke groeten,

Fons

 

Dear all, 
I’ve encountered the exact same situation /Mobifun/ few days ago, and 12euros have been deducted from my P&G card. 
Can I also please get a file created for my number @HeidiE and @Luc.M 

Thank you in advance,

Dani672

Exact hetzelfde voor met de Pay & Go van de dochter. Vandaag aangezet (na een week platte batterij), en ineens 2 SMSen kort na elkaar en krediet volledig op.

In MyProximus staan echter ‘onbepaalde’ oproepen staan toen de GSM al een paar dagen plat was. Dus blijkbaar is dit iets wat niet eens via de GSM zelf gebeurt(!).

Gaat dus duidelijk over iets malafide, dus je zou toch verwachten dat Proximus hier stappen tegen zou ondernemen om dit te vermijden (ipv voor elke afzonderlijke klacht een dossier te openen). 

Reputatie 7
Badge +3

@Dani672 

can jou provide us more info about the company? Is it Mobifun? short number used? other company name? thanks, kr, Tina

Reputatie 7
Badge +3

@Hairyken 

als je het bedrag wil betwisten hebben we meer informatie nodig

Deze diensten dienen een heel reglement te volgen: bij klacht kijken we na of deze GOV regels gerespecteerd zijn, indien niet wordt het bewiste bedrag teruggegeven.

Graag in je profiel het betrokken nummer, betrokken verkort nummer of firmanaam… en laat ons weten als dit is aangevuld.

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

vriendelijke groeten

Tina

Graag in je profiel het betrokken nummer, betrokken verkort nummer of firmanaam… en laat ons weten als dit is aangevuld.

@tina.b 

Profiel is aangevuld, gaat om exact hetzelfde scenario als OP:

  • SMS van 8695 van “Jess Media” om te abonneren op “Mobifun”
  • 2 minuten daarna SMS van 8695 dat de dienst geactiveerd is
  • Praktisch tegelijk alle belkrediet opgebruikt

Zelfde ‘onbepaald’ verkeer te zien, alleen gedateerd op de dag voordat de bewuste SMSen toegekomen zijn (GSM stond toen af).

Misschien nog bij vermelden: als het effectief over Simjacker gaat zoals OP aangeeft, dan is het echt alleen de operator die daar iets aan kan doen.

Hallo Tina,

 

De gevraagde gegevens werden aangevuld.

 

Met vriendelijke groeten,

Fons02 (Proximus - sectiechef op rust)

Hallo,

Bij de P&G kaart van mijn moeder net hetzelfde zoals iedereen hier. Kaart herladen en na een maand helemaal leeg. We hadden het nog niet door, tot gisteren. Toen ik op “Mobifun” zocht op internet, kwam ik al snel dit forum tegen met nog een hoop slachtoffers.

Op enkele maanden tijd ongeveer 40 euro kwijt.

Kan hier een dossier voor aangemaakt worden? De GSM nummer staat in het profiel.

Is er een mogelijkheid om dit tegen te gaan zonder een abonnement te moeten aangaan? Want dat is gewoon veel te duur voor maar af en toe enkel te bellen, zonder internet en sms’en.

Mvg

Reputatie 7
Badge +3

@Magnitude  Voor u heb ik eveneens een dossier hiervoor aangemaakt. Groetjes Luc

 

Dat ik dit nu pas ontdek is grappig: Ik kreeg zo nu en dan van m’n werkgever op mijn oren dat mijn Telematics uit stond/staat, en ze me verdenken van niet te zijn waar ik verondersteld ben te zijn. 

Na lang zoeken, stel ik vast dat het belkrediet op mijn Prox. P&G sim die als backup dient smelt als sneeuw voor de zon, terwijl dat nummer nagenoeg nooit gebruikt wordt.  Onverklaarbaar, want gebeld door mijn eigen nummer volgens de call-history.  

Hiervoor heb ik in Oktober tot December enkele keren contact gehad met de helpdesk,  onze Proximus contacten op het bedrijf, de online assistant…  Geen éne die zogezegd van iets afweet. Het moet wel mijn fout zijn… Tot ik per toeval op dit topic bots, en jawel hoor: ‘t is van datte.

Het gaat me niet om die paar euro, het is gewoon idioot dat mijn diensten uitvallen door iets waar Proximus fout aan heeft, en waar ze te tam voor zijn om het aan te pakken. Ik verdenk ze zelfs van dit oogluikend toe te staan om mensen weg te pesten van hun P&G abbo.

De eerste Proximus tech die nu bij ons op de firma langskomt gaat zich best stevig kleden, want die krijg de volle laag, dat beloof ik je nu al :)

@Proximus-Formmedewerkers zie ook @George.be zijn bericht in dit verband → hier

  Namelijk: 

Ik had hetzelfde voor.  Op het voorlopige einde van de zoektocht kom ik uit op :

“Jess Media“ die me zonder toestemming abonneert op “Mobifun”, en Proximus weet zogezegd van niets. Zonder schaamte, die bedrijven :)

 

 

Beste, ik heb hetzelfde probleem, om de 7 dagen gaat er 6 EURO van mijn belkrediet. Tot nu toe al om en bij de 40 EURO kwijt. Kan ik dit recupereren? Ik heb immers nooit mijn akkoord gegeven voor deze dienst. Het verontrust mij dan ook dat er zo misbruik kan gemaakt worden van mijn simkaart.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @ingeg1986 kun je je klantgegevens toevoegen aan het klantprofiel hier, voor nazicht? Groetjes, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

@Dani672 case 51799113 is in treatment. Kind regards, Heidi

Dag @ingeg1986 kun je je klantgegevens toevoegen aan het klantprofiel hier, voor nazicht? Groetjes, Heidi

Dag Heidi,

Ik heb het gsm nummer toegevoegd waarop mijn vraag betrekking heeft, dus is het gsm nummer van mijn moeder

Reputatie 7
Badge +3

Bedankt @ingeg1986 ! Dossier 51118673 is voor haar opgemaakt, de dossierbeheerder zal jullie verder informeren. Groetjes, Heidi

 

Reputatie 1
Badge

@Luc.M & @HeidiE & @tina.b

Is het mogelijk dit dossier aan het security/technisch departement door te geven aub?
Het is niet enkel oplosbaar via commerciële correcties (zal eindeloos doorgaan), de info hierboven zal de technische dienst al hopelijk een voorsprong geven.
De technical paper hiervan vind je hier;

Simjacker Technical Paper

Alvast bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@Magnitude Ik heb je posts doorgemaild aan de technische dienst, verantwoordelijk voor het mobiele gebeuren.  Zij zullen u antwoorden. Groetjes Luc

Reputatie 1
Badge

@Luc.M 

Bedankt Luc!

Reputatie 7
Badge +3

@George.be 

er werd een dossier opgemaakt voor die betrokken dienst

Je kan alvast zelf via je App deze diensten blokkeren

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_3rd_bill/particulieren/support/facturen/facturen-beheren/klacht-over-je-factuur/betaalnummers-betaalsms-en-diensten-door-derden.html

dan kan dit niet meer gebeuren

die Derde Diensten moeten werken volgens strikte regels en we gaan nakijken of die bij jou gevolgd zijn of niet… 

De eerste Proximus tech die nu bij ons op de firma langskomt gaat zich best stevig kleden, want die krijg de volle laag, dat beloof ik je nu al :) ocharme, en hij kan er helemaal niks aan doen..; 

Vriendelijke groeten

Tina

Beste, ook mij is hetzelfde overkomen: op 12/08/2022 een sms van nummer 8695 van “Jess Media” om mij te abonneren op de dienst “Mobifun”, 1 minuut later ben ik geabonneerd op deze dienst, en dit zonder ook maar de sms te openen, laat staan van OK te hebben gestuurd.

Ik heb gelukkig op 14/08 al de dienst kunnen stopzetten door STOP te sturen naar 9300, waardoor “enkel”  een totaalbedrag van 4€ in werd van het “pay and go” saldo gehaald. (verdeeld over 4 SMS en , net zoals in de eerste post van Magnitude.

@Luc.M  en @HeidiE : Kan u ook een dossier aanmaken aub?

 

alvast bedankt,

mvg

Reageer