Pay&Go sim S@T en/of WIB hacks

  • 2 August 2022
  • 89 reacties
  • 3052 Bekeken


Toon eerste bericht

89 reacties

Reputatie 7
Badge +3

Hi @drunk puppwr25 case 51155456 had been made, the case owner will contact you. Kr, Heidi

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Sara79 ik heb dossier 51155479 opgemaakt, de dossierbeheerder zal jullie verder contacteren. Groetjes, Heidi

Nieuw op dit forum want gisteren net ook hetzelfde meegemaakt.

Gisteren het belkrediet van onze zoon opgeladen, enkele uren later 3 sms’en ONTVANGEN vlak na elkaar van mobifun zonder zelf iets gestuurd te hebben, zijn we 6 euro kwijt.

De GSM wordt amper gebruikt, wordt niet mee gesurft, geen social Media of email erop… 

Chat met proximus blijft aanhouden dat men zoon ergens op geklikt heeft maar dit kan dus gewoonweg niet. Intussen STOP teruggestuurd en een bericht ontvangen van Jess Media. (nu gratis) 

Wat kunnen wij doen? @HeidiE of @Luc.M  graag jullie hulp.

Hallo,

Ik heb net dezelvde probleem gehad voor mijn zoon. 

Zou u graag een ticket kunnen aanmaken?

Ik heb de nodige informatie in mijn profiel ingevuld.

Bedankt!

Beste,

Idem hier, is zeker al sinds midden juni bezig (en ondertussen EUR 45 kwijtgeraakt). In juli nam ik contact op met de klantendienst van Proximus en kwam het vrij laconieke antwoord “U moet maar eens in een Proximus winkel passeren”.

De naam Mobifun in één van de eerdere posts deed een belletje rinkelen. Ik heb daarnet “STOP” gestuurd naar 9300 en antwoord van 8695 gekregen “Gratis bericht van Jess Media; uw Mobifun dienst werd stopgezet”. Ik hoop dat hiermee de kous af is, maar daarmee heb ik het verdwenen belkrediet niet terug.

Gelieve ook een dossier voor mij op te stellen.

Vriendelijke groet!

Anthony

Reputatie 7
Badge +3

Dag @LesleySchepens ik maak dossier 53222754 (met verwijzing naar het voorgaande) met de vraag om jou te contacteren. Groetjes, Heidi

@ingeg1986  Dit dossier werd afgesloten op 7/9/2022

Moeten we dan een nieuwe post aanmaken?

Dag @LesleySchepens ik maak dossier 53222754 (met verwijzing naar het voorgaande) met de vraag om jou te contacteren. Groetjes, Heidi

Ik ben enkele dagen geleden al opgebeld geweest door Marieline met als dossiernummer 51798958 en er werd mij meegedeeld dat er teveel tijd tussen zat van het moment dat ik de klacht hier heb ingediend (11 maanden geleden) tussen wanneer jullie de klacht hebben behandeld en dat ze deze info ook had doorgegeven aan mijn grootouders. 

Doordat er ± 6 maanden tussen zat hebben jullie geen zicht meer op het transactieoverzicht van de prepaidkaarten van dat telefoonnummer of van de transacties die toen naar Mobifun zijn gegaan liet ze mij weten. Dit lijkt mij heel bizar dat jullie die data niet moeten bijhouden? 

Er werd mij nu gevraagd zelf aan mijn grootouders te vragen over welk bedrag het gaat en dat moet ik dan terug laten weten aan haar met vermelding van dossiernummer en zo zou er gezorgd worden voor een compensatie langs jullie kant. 

Reputatie 7
Badge +3

Dag @LesleySchepens in dat geval volgt Marilyn het verder op, ik laat haar het nieuwe dossier dan afsluiten. Groetjes, Heidi

Beste,

 

Mijn grootvader heeft net hetzelfde probleem. Na dat het hem opviel dat zijn oplaadbeurten snel terug leeg waren terwijl hij niet belde. Ik zag opvallend veel berichten van het nummer 9300 ivm Mobifun abonnement. Onwetend wat dit was bleef hij zijn kaart opladen. Graag ook een zaak opstarten voor het nummer 0476069*** op naam van Jean Ramon. Kunnen we ergens een transactieoverzicht zien per nummer? Zo kunnen we zien hoeveel er al betaald werd. 
 

vriendelijke groeten,

 

Lesley Schepens

Kan je daarvan niks terugvinden via myproximus (voor ieder P&G moet je een apart myproximus account opmaken) 

→ Hoe inschrijven op MyProximus? | Proximus

 

Beste @HeidiE 

mijn dochter is ook slachtoffer geworden van Jess Media.

op 7 augustus kreeg ze een sms van nummer 8695 en opeens is ze abonnee van Jess Media aan 6 euro per week zonder ooit een bevestiging te sturen.

Kunnen jullie dit bekijken aub?

dbv

Hallo,

Ik heb net dezelvde probleem gehad voor mijn zoon. 

Zou u graag een ticket kunnen aanmaken?

Ik heb de nodige informatie in mijn profiel ingevuld.

Bedankt!

Beste @Luc.M en @HeidiE , zou u me kunnen bevestigen dat een ticket is hiervor aangemaakt en dat u alle nodige informatie hebt?

beste moderator,

gisteren ook sms gekregen van die jess media.

zonder sms terug gestuurd te hebben al geld kwijt.

kunt u voor mij ook dossier opmaken zodat dit stop kan gezet worden en we geld terug krijgen?

bedankt

laten jullie iets weten via mail?

@LesleySchepens dossier 51798958 is in behandeling. Groetjes, Heidi

Wanneer en op welke manier worden wij geïnformeerd over dit dossier? 

Tot op heden heb ik hier nog niets over gehoord.

Reputatie 7
Badge +3

@Kris Calle 

Op dit moment zie ik nergens een aanrekening derde diensten? ook nog niet bij de aan te rekenen kosten voor oktober?

het betrokken gsm nr zit in je pack, dat heb ik gezien?

groeten

Tina

@tina.b 

Kan u ook voor mij een dossier openen? Helaas na mijn post hier 9 dagen geleden niets over vernomen.

 

Bedankt!

Reputatie 7
Badge +3

@LesleySchepens 

het spijt ons: dossier is niet correct behandeld geweest

een andere collega gaat via de juiste procedures onderzoek starten

Groeten

tina

Beste,

Nieuw geregistreerd op het forum gezien we hetzelfde probleem hadden zoals anderen beschrijven. Is gestopt door STOP te sturen. (hoop ik althans)

 op 26/09/2022 ontvangt mijn papa een sms van nummer 8695 van “Jess Media” om  te abonneren op de dienst “Mobifun”, 1 minuut later reeds geabonneerd op deze dienst, en dit zonder ook maar de sms te openen, laat staan OK te hebben gestuurd.

Ik heb direct op 26/09 STOP  gestuurd naar 9300, waardoor “voorlopig”  een bedrag van 6€  werd gehaald van  het “pay and go” saldo

FYI: best hiervoor  zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel Proximus medewerkers kunnen deze info bekijken.
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
Zodat de Proximus forummedewerkers hiermee direct aan de slag kunnen van zodra ze hier morgen terug de draad opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

@gerdac Ik heb dossier 51363810 opgemaakt en doorgestuurd naar de bevoegde dienst.Deze gaan het nakijken en zelf terug contact met u opnemen.Groetjes,Joel

Ik heb hetzelfde probleem voorgehad. Mobifun, Jess Media, etc.,  heel wat geld kwijtgeraakt.

Kan er voor mij ook een ticket worden geopend?

Alvast bedankt.

@tina.b 

zie mijn bericht van 28 september.

Zopas voor de 3e week op rij geld gestolen door die befaamde Mobifun. komt dus al op 18€.

Ik heb de dossierbeheerder nog niet gehoord. 

Kunnen jullie niet onmiddellijk onze simkaart instellen zodat ze geen sms meer kunnen ontvangen van die frauduleuze firma? Dit wordt echt dringend, want ons saldo is al minder dan 5€ geworden.

alvast bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@Matthias Verlinden Kan u het gsm-nummer in uw profile vermelden.Dan kan ik het laten nakijken/onderzoeken.Groetjes,Joel

@Matthias Verlinden Kan u het gsm-nummer in uw profile vermelden.Dan kan ik het laten nakijken/onderzoeken.Groetjes,Joel

@Joel M  Ik heb mijn profiel bijgewerkt!

Reageer