Beantwoord

Pay&Go registratie nieuwe kaart niet mogelijk via website


Beste, ik probeer een nieuwe SIM-kaart Pay&Go te activeren. Om te kunnen bellen, moet deze geregistreerd worden. Dit kan je pas doen als je het oproepnummer kent.

Netjes de aanvraag gestart, na 2u wachten op een beloofde SMS, krijg ik iemand van de helpdesk aan de lijn die mij probeert te vertellen dat een “speciale” kaarten bestaan waar geen nummer aan toegekend is en die enkel via een proximus winkel kunnen geactiveerd worden. Wat is dit nu allemaal? Waarom staan er dan netjes een procedure om te registreren via 1973? Waarom krijg je een melding dat je een nummer via SMS zal toegewezen worden? Om dan na 2u wachten te horen dat je dit eigenlijk enkel via een winkel kan doen met dat type kaart? Is het zo moeilijk om dat meteen te zeggen?

icon

Beste antwoord door WouterDef 17 July 2020, 13:18

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

21 reacties

Deze info lost het probleem niet op. Ik wil gerust de kaart registreren op elke manier die wordt aangeboden, maar als je geen oproepnummer hebt, dan kan je geen stap verder. 

 

Snap ik, maar ondertussen bevuilt dit de topic

Martin, je begint mij eerlijk gezegd op de zenuwen te werken. Laat dit probleem nu eens oplossen door de Proximus medewerkers. Jouw post met de links lost niets op en brengt geen enkele toegevoegde waarde. Je claimt nu plots dat het gaat om leden te helpen die wel meer correcte informatie hebben. Hoe weet jij wat ik wel of niet heb? Je kan dan misschien wel veel reacties hebben, maar ik wil er eigenlijk maar één en dat is van iemand die het probleem oplost.

 

In de originele post staat duidelijk over welk type kaart het gaat. Als er meer details nodig zijn, kan Proximus mij contacteren -  rechtstreeks - en de nodige details krijgen. Ik ga dit hier niet zomaar op het forum gooien. 

Reputatie 7
Badge +4

@WouterDef

van Proximus komt er normaal niemand meer langs komt op dit publieke forum voor morgen 

u hebt de procedure gevolgd maar sms’en kunnen verloren gaan of vertraagd aankomen

u kunt of wachten op een Proximus-moderator en uw sim-kaartnr reeds invullen in een vrij veld bv. ticket van uw forum login (enkel zichtbaar voor Proximus) om vraag/antwoord en bijkomende vertraging te voorkomen of een nieuwe poging maken op 0800 22800 (en misschien bij een andere helpdeskmedewerker terechtkomen)

Bedankt voor de heads-up, ik merk wel als men nog contact neemt.

Spijtig om te horen dat we hier dus wellicht geen reactie of poging tot oplossing meer zullen krijgen vandaag. 

De reden is over het algemeen dat er mogelijks beroep moet kunnen gedaan worden op de achterliggende diensten.

Dat kan. Oorspronkelijke vraag is intussen wel al 2u oud...

Reputatie 6
Badge +3

Normaal gezien zou je wanneer je de SIM kaart in jouw toestel steekt ook het oproepnummer te weten te kopen door te bellen naar of kijken in my proximus  :

#122#

Achterhaal je gsm-nummer en je huidige tariefplan (Pay&Go of Travel Passport Credit).

 

Bedankt voor de tip. Heb inderdaad dat geprobeerd (is stap van de procedure die bij de kaart zit) en krijg dan foutmelding: onbekend.

@familievandesype  weet jij soms of dat echt bestaat 

speciale kaarten waar geen nummer aan toegekend is en die enkel via een Proximus winkel kunnen geactiveerd worden? 

Reputatie 6
Badge +3

@Martin en @WouterDef : Er bestaan geen speciale SIM kaarten. Er kunnen 2 mogelijke oorzaken zijn:

  • SIM kaart werd niet geregistreerd in de systemen van Proximus. Dat kan opgelost worden door te bellen, dan kunnen ze dit op afstand doen.
  • Defecte SIM kaart waar enkel omruiling helpt. 

SIM kaarten moeten al op voorhand gekend zijn maar nog niet geactiveerd alvorens een klant de registratieprocedure kan doen voor een P&G kaart of bij een non-prepaid kaart om te kunnen verbinden met de mobiele GSM masten van Proximus.

waarschijnlijk werd punt 1 bedoelt door de proximus medewerker dan, in ieder geval bedankt voor de uitleg.

@familievandesype , dat kan. Ik kan enkel voortgaan op wat de medewerker mij vertelt. In ieder geval:

1. Waarom zou je kaarten op de markt brengen die niet geregistreerd zijn? Je weet dan dat de bijgevoegde activatieprocedure niet zal werken en het enige resultaat gefrustreerde klanten en een belabberd bedrujfsimago is.

2. Ik heb gevraagd om dit op afstand te doen. Dat was volgens diezelfde medewerker compleet onmogelijk. Ik moet mij naar een proximus winkel begeven want enkel daar kunnen ze de kaart activeren.

3. Je zou tenminste verwachten dat de medewerker de sim kaart nummer vraagt zodat die in het systeem kan opzoeken of er een probleem is. Dat was wellicht teveel werk. "Ga maar naar een proximus winkel. Wij kunnen hier niets doen." 

 

TUI: Omdat de proximus medewerker, die straks hier de draad opneemt, je beter kan verder helpen zet je best het simkaartnummer reeds in je forum profiel en klantgegevens, (terwijl je op het forum ingelogd bent) in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden die alleen door prox medewerkers zichtbaar zijn.→ https://nl.forum.proximus.be/settings/profile
klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

OK bedankt

Reputatie 7
Badge +3

@WouterDef  Ik heb het gsm-nummer dat gekoppeld staat aan het gegeven simkaartnummer toegevoegd aan je profielgegevens. Groetjes, Antonella

@AntonellaD perfect. Dit lost het probleem op. Bedankt daarvoor.

Reputatie 6
Badge +3

@WouterDef : 1) Dan kan altijd voorvallen aangezien dat een automatisch proces is en om 1 of andere reden is er geen koppeling gebeurd waardoor de klant die probeert te activeren de foutmelding krijgt van onbekend.

2), 3) Onmogelijk is het niet want je hebt de informatie over de geleverde SIM kaart op de brief staan. Wat altijd kan is dat een extern call center geen rechten heeft in de Proximus database om dit te doen. Blij om te horen dat alles nu werkt.

Maar het allerbelangrijkste is wel dat het uiteindelijk rechtgezet/ opgelost werd door AntonellaD :thumbsup_tone3:

Reputatie 6
Badge +3

Absoluut, mijn bedoeling was gewoon nog antwoorden op de bedenkingen die de topic starter nog geplaatst had na mijn vorige reactie.

En zo zien we weer dat er veel door het proximus forumteam toch opgelost wordt waar het soms langs andere wegen blijkbaar zeer moeilijk is om een doeltreffende oplossing aan te kunnen bieden.