Beantwoord

Pay&Go- ongeldig nummer

  • 16 April 2020
  • 27 reacties
  • 1062 Bekeken

Ik wil mij Pay&Go kaart identificeren maar het is een ‘ongeldig nummer’.

Hoe kan ik dit het best oplossen?

Alvast bedankt.

icon

Beste antwoord door AntonellaD 16 April 2020, 16:14

Bekijk origineel

27 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Ter info:

https://www.proximus.be/prepaid-identification/nl/Segment-Q4-template/ZWP__/identification

of

Stuur met je gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:

  1. Het woord 'IDENT' in hoofdletters
  2. Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren

Bijvoorbeeld 'IDENT 0470123456 0470123456' Deze methode werkt enkel met een gsm-nummer van Proximus!

 

Of eventueel #122# of 1911 proberen te bereiken (gratis) om uw nr te verifiëren

P&G kaarten hebben een beperkte geldigheid, vermeld op de verpakking 

 

Ik vrees dat anders enkel Proximus-medewerkers op dit publieke forum zullen kunnen verder helpen op basis van het betrokken GSM-nr en SIM-nr (enkel te vermelden in een vrij veld via uw avatar login op dit forum - profiel wijzigen en opslaan)

 

Succces

 

maar als het nummer ongeldig is hoe kunnen deze methoden dan wel werken die je opgeeft ?

of som je alleen de mogelijkheden op die op de proximus site terug te vinden zijn ?

Ik heb de SMS verstuurd. 

Het nummer blijft echter ongeldig.

@lucgoubert laat ons eens weten op welke manier het jouw gelukt is.

ik was net aan het vragen of het je gelukt is en zie dat je ondertussen zelf reeds geantwoord hebt.

@lucgoubert best wachten op de hulp van iemand die van Proximus zelf is om je verder te helpen.
Hopellijk valt deze post in het oog van een proximus medewerker want die staat al aangeduid als opgelost!

als ik het goed begrijp je hebt een nieuwe P&G kaart en kent het nummer maar bij het identificeren wordt dit nummer niet aanvaart/ongeldig.

 

 

louter als bijkomende info:

 https://www.proximus.be/nl/id_cr_prepidentif/particulieren/mobiel/prepaidkaarten/identificatie-van-je-prepaidkaart.html

Reputatie 7
Badge +3

@lucgoubert  Heb je reeds alle identificatiemethodes uitgeprobeerd? Heb je al eens cookies en surfgeschiedenis verwijderd of geprobeerd via een andere browser? Indien je een foutmelding krijgt, ontvang ik hiervan graag een printscreen. Vul je dan ook even het betrokken gsm-nummer aan in jouw profielgegevens? Groetjes, Antonella

@lucgoubert best wachten op de hulp van iemand die van Proximus zelf is om je verder te helpen.
Hopellijk valt deze post in het oog van een proximus medewerker want die staat al aangeduid als opgelost!

als ik het goed begrijp je hebt een nieuwe P&G kaart en kent het nummer maar bij het identificeren wordt dit nummer niet aanvaart/ongeldig.

 

 

inderdaad!

@lucgoubert  Heb je reeds alle identificatiemethodes uitgeprobeerd? Heb je al eens cookies en surfgeschiedenis verwijderd of geprobeerd via een andere browser? Indien je een foutmelding krijgt, ontvang ik hiervan graag een printscreen. Vul je dan ook even het betrokken gsm-nummer aan in jouw profielgegevens? Groetjes, Antonella

 

Reputatie 7
Badge +3

@lucgoubert Het gsm-nummer dat ik heb kunnen terugvinden in jouw profielgegevens is geen prepaid, maar wel een Mobilus S gsm-abonnement dat in jouw Tuttimus pack zit. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +4

dus het beste antwoord/de oplossing komt van @AntonellaD 

speelt nu zo geen rol meer aangezien het toch opgelost is, maar ik zie soms ook dat ze mijn antwoord als beste aanduiden zonder dat het eigenlijk op gelost is, gewoon omdat ze de tips of inlichtingen goed vinden maar dat is eigenlijk niet echt de bedoeling van beste antwoord, als kunnen dat wel interressante tips zijn enz…, maar dan merk ik op, dat hierdoor in veel gevallen door iemand van pro⌘imus daar soms niet zo vlug of zelfs niet meer op gereageerd wordt, wat ook wel een beetje te begrijpen is, en dan is men soms verwonderd dat het zolang duurt vooraleer er gereageerd wordt, om die reden had ik hier tegen TS gezegd mss merken ze het niet direct op en dat heeft TS het goed opgelost door de vraag dan nog eens te stellen in een andere post waardoor er direct gereageerd werd :ok_hand:  

Ik wil mij Pay&Go kaart identificeren maar het is een ‘ongeldig nummer’.

Hoe kan ik dit het best oplossen?

Alvast bedankt.

@lucgoubertHet gsm-nummer dat ik heb kunnen terugvinden in jouw profielgegevens is geen prepaid, maar wel een Mobilus S gsm-abonnement dat in jouw Tuttimus pack zit. Groetjes, Antonella

Hoe identificeer/activeer ik deze dan?

Alvast bedankt!

TUI: identificeren is enkel bij P&G kaarten dat je dit zelf moet doen 

Voor het activeren zal wem iemand van Pro⌘ je verder kunnen helpen 

Als deze in een toestel steekt heb je uw toestel al eens volledig herstart.

Reputatie 7
Badge +4

Indien u  - ook na een herstart van uw toestel - (nog) niet kunt bellen is uw GSM-nr nog (steeds) niet gekoppeld aan uw (nieuwe?) SIM-kaart en dient dit door een Proximus medewerker te worden uitgevoerd (op basis van uw in uw forum login profiel vermelde/te vermelden GSM-nr en SIM-kaartnr)

 

 

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op

Indien u  - ook na een herstart van uw toestel - (nog) niet kunt bellen is uw GSM-nr nog (steeds) niet gekoppeld aan uw (nieuwe?) SIM-kaart en dient dit door een Proximus medewerker te worden uitgevoerd (op basis van uw in uw forum login profiel vermelde/te vermelden GSM-nr en SIM-kaartnr)

 

 

Ik heb mijn GSM-nummer en Simkaart-nummer toegevoegd!

Indien u  - ook na een herstart van uw toestel - (nog) niet kunt bellen is uw GSM-nr nog (steeds) niet gekoppeld aan uw (nieuwe?) SIM-kaart en dient dit door een Proximus medewerker te worden uitgevoerd (op basis van uw in uw forum login profiel vermelde/te vermelden GSM-nr en SIM-kaartnr)

 

 

Ik heb mijn GSM-nummer en Simkaart-nummer toegevoegd!

*SSN onder ‘Ticket’

dat zal iemand die van proximus zelf is, dan verder bekijken als ze hier de draad opnemen op het forum.

Ter info: Proximus medewerkers hebben het -symbool staan naast hun naam op het forum.

Reputatie 7
Badge +3

@lucgoubert Ik heb het simkaartnummer omgewisseld in ons systeem. De activatie kan tot 24u duren. Je zal je gsm-toestel nog even moeten heropstarten. Groetjes, Antonella

@lucgoubertIk heb het simkaartnummer omgewisseld in ons systeem. De activatie kan tot 24u duren. Je zal je gsm-toestel nog even moeten heropstarten. Groetjes, Antonella

Het werkt nog steeds niet...

maandag komen de mensen die van proximus zelf zijn hier terug langs op het forum om dit verder in orde te brengen.

Reputatie 7
Badge +3

@lucgoubert Kan je bellen naar 1973 voor de activatie van de simkaart of lukt dit niet? Groetjes, Antonella

@lucgoubertKan je bellen naar 1973 voor de activatie van de simkaart of lukt dit niet? Groetjes, Antonella

Ik krijg te horen dat mijn gsm-nummer al geactiveerd is...

Reputatie 7
Badge +3

@lucgoubert Volgens mij is er technisch iets mis met de simkaart dat je daar hebt. Ik stuur een nieuwe naar je op per post. Groetjes, Antonella

Reageer