Vraag

Pay & Go + in Frankrijk


Reputatie 3
Badge

Ik kocht net zo’n kaart en wil deze in België gebruiken op een plaats waar alleen het Franse netwerk werkt. Moet ik iets doen om roaming aan te zetten?

De kaart gaat in een laptop met 4G.


22 reacties

ook eens kijken op je toestel of roaming geactiveerd staat in de instellingen van je toestel.
 proximus forumedewerkers kunnen natrekken of roaming bij hen eventueel geblokkeerd staat of niet en die deblokkeren indien geblokkeerd, dit van zodra iemand van heb de draad opneemt.

zet ondertussen in je forumprofiel (in een privé aangeduid tekstvak het gsm nummer waarover het gaat, kun je ook in het privé “ticket” tekstvak zetten bv.)

→ Forum profiel

Reputatie 3
Badge

Om de kaart te kunnen beheren wil ik ze toevoegen aan myproximus, maar dat lukt niet.

Ik krijg steeds “ Please fill in a mobile number that belongs to the same customer as your MyProximus. “

Wat nu?

 

Je moet wel een apart MyProximus account aanmaken voor iedere P&G kaart apart.

Reputatie 7
Badge +3

@Evarist_01 Kan je het betrokken gsm-nummer en simkaartnummer vermelden in de profielgegevens van jouw forum-account? Heb je de indentificatie ook reeds in orde gemaakt?
Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef een seintje zodra dit is gebeurd.
Groetjes,
Antonella

Reputatie 3
Badge

Dag Antonella,

Ik vind geen apart vak voor een 2de nummer. Ik heb het bij mijn gewone nummer bijgezet.

 

in het privé vak “ticket”

 

Reputatie 3
Badge

In Privé staat een oud ticket dat opgelost is.

Ik heb een nieuw account aangemaakt van MyProximus in een andere browser. De kaart is geregistreerd nu. Ik klik op de kaart en dan details en vervolgens op meer data omdat ik met gesprekken niets ben in een laptop. Maar er verschijnt een lege pagina.

Ik kon eerst alleen proximusgerelateerde sites bereiken en nu zegt de kaart ‘Geen bereik’.

als er vanavond niemand meer reageert van het Prox forumteam zal je best naar de helpdesk bellen 0800 22 800 want in het weekend komt niemand van Prox zelf hier langs op het forum.

lukt het ook niet om met de verkorte codes om data bij te laden 

#151*1# Zet € 12 krediet om in 3 GB mobiele data. Het bedrag wordt automatisch van je krediet afgehouden. 
#152*1# Zet € 6 krediet om in 500 MB mobiele data. Het bedrag wordt automatisch van je krediet afgehouden. 
Reputatie 3
Badge

Het is een laptop. Daarmee kan ik niet bellen of SMS’en. Alleen de APN kan ik instellen.

 

en kan je de sim niet in één of ander gsm even steken ?

Reputatie 3
Badge

Mijn smartphone heeft een kleinere kaart. Mijn oude GSM heeft geen internet.

Reputatie 3
Badge

Met de hulp van de Helpdesk werkt het. Er was veel mis.

Nu nog ‘Meer Data’. Dat werkt ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

@Evarist_01  Ik zie dat het nummer actief staat en werd geïdentificeerd.
Bedoel je dat het niet lukt om meer data aan te kopen via MyProximus? Je hebt voor dit nummer al een apart account gemaakt op MyProximus, dat is in orde. Krijg je dan een bepaalde foutmelding?
Groetjes,
Antonella

Reputatie 3
Badge

Als ik op ‘Meer data’ klik, om het belkrediet om te zetten in 3GB data, komt er een lege pagina van Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

@Evarist_01  Heb je al geprobeerd via een andere browser? Heb je cookies en surfgeschiedenis al eens verwijderd? Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge

Ik heb net geprobeerd op een andere computer én een andere browser waar nog geen cookies in stonden. Niets gekort.

 

Reputatie 7
Badge +3

@Evarist_01  Ik heb dit gemeld aan de support dienst van MyProximus via dossier 47692691. In afwachting van de oplossing activeer ik 1GB gratis data op het betrokken gsm-nummer. Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge

@Antonella.

Bedankt voor de 1GB extra!  Ik heb vandaag naar de helpdesk gebeld maar ze hebben nog steeds geen oplossing. Ik hou je op de hoogte.

Reputatie 3
Badge

Het is nog steeds niet in orde. Maar ik heb de kaart in een oude telefoon gestoken en met de code het belkrediet omgezet naar data. Ik hoop dat het de volgende maal in orde is.

Reputatie 7
Badge +3

@Evarist_01 Het dossier is in behandeling en de dossierbeheerder heeft gisteren geprobeerd jou te contacteren, zonder succes. Ze zal het weldra opnieuw proberen. Ik heb erin vermeld dat het nummer eindigend op 67 jouw contactnummer is. Dat klopt toch? Groetjes, Antonella

Reputatie 3
Badge

Nummer klopt. Ik heb geprobeerd terug te bellen, maar dat lukt niet.

Reputatie 7
Badge +3

@Evarist_01  Ik heb de dossierbeheerder een mailtje gestuurd en jouw contactnummer bevestigd. Ze zal jou opnieuw proberen te contacteren.Groetjes, Antonella

Reageer