Vraag

Pay&Go

  • 11 May 2021
  • 2 reacties
  • 76 Bekeken

Ik beschik over 3 Pay&Go kaarten, allen bestemd voor installatie in alarmsystemen en ik heb enkele problemen met het Pay&Go systeem, nl. :

  1. je kan geen kaart kopen of je moet je identiteit opgeven.  Deze is identiek aan de identiteit van mijn TV en 2 GSM abonnementen.  Gegevens welke in mijn MyProximus  verschijnen.  Waarom kan ik de Pay&Go kaarten niet bij de ‘Produkten’ in MyProximus ingeven ?  Temeer dat ik in MyProximus wel de oplaadbeurt kan regelen ? 
  2. Vreemd genoeg kreeg ik vandaag een melding van Proximus dat mijn nieuwe P&G kaart, gekocht op 11/04 bij Proximus Wijnegem à 10 Eur, bijna opgesnoept was en dat ik moest herladen. Ik weet dat het alarm in testfase een 30-tal SMS gestuurd heeft, maar dat de 10 Eur reeds opgesnoept zou zijn (10 Eur = ± 80-tal sms’jes !) is abnormaal.  Ik bel dus naar de klantendienst om te vragen wat er fout is, en men meldt me dat mijn kaart helemaal niet opgesnoept is en dat mijn krediet 42,28 Eur bedraagt !!!!!! Ongelooflijk maar waar ! En bij navraag kan de klantendienst mijn nog steeds niet zeggen wat er aan de hand is. De website van Proximus vertelt gewoonweg dat je #121# moet doorgeven en dat je de info verneemt, maar ik kan toch niet vanuit het alarmsysteem bellen, of nog erger, ik kan moeilijk de installateurs vragen om effe de kaart eruit te halen, even in een gsm’tje te stoppen, en #121# bellen … dat kost alleen aan verplaatsing van de installateur reeds 80 Eur …. Er makeert toch heel wat aan de gebruiksvriendelijkheid van de P&G kaart, alsook van de klantendienst welke helemaal niets kan oplossen. Ik kan ook niet voor de drie P&G kaarten effe 3x naar de klantendienst bellen, waar je tussendoor even een half uurtje moet surfen tussen de boodschappen, wachttijd en ontoereikende antwoorden.
     ……..
    Enkele kantvriendelijke aanpassingen aan het P&G systeem zijn dringend nodig !
    Met dank voor Uw eventuele antwoorden/oplossingen ?

2 reacties

Dit is inderdaad een probleem dat al frequent gemeld werd in het verleden met het gebruik van P&G in alarmsystemen, ik vraag mij af of Proximus eventueel andere oplossingen heeft want ik zou dit ook willen weten voor mijn alarmsysteem, nu moet ik die eruit halen om in een oude gsm te steken, er zou inderdaad een veel gemakkelijker manier moeten bestaan, ik heb wel een apart myproximus account voor deze P&G sim. 

Reputatie 7
Badge +3

@JeanLaFrite 

a. Het is niet mogelijk om een Pay&Go product toe te voegen in hetzelfde MyProximus account van het pack, vaste diensten of gsm-abonnementen. Per Pay&Go product moet er een apart MyProximus account worden aangemaakt.
b. Vul je even het betrokken gsm-nummer aan in je profielgegevens zodat we dit verder kunnen nakijken?

Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op  + geef een seintje zodra dit is gebeurd

Het is natuurlijk afhankelijk van het verbruik, maar misschien is het een oplossing om jouw pack om te zetten naar Flex S (internet en tv) en de Pay&Go producten om te zetten naar abonnementen? Het kleinste gsm-abonnement in het Flex pack is Flex Mobile (5GB) en kost €15/maand. Vanaf het 2de abonnement krijgt je €6/maand korting. Dus een 2de of een 3de Flex Mobile (5GB) kost dan €9/maand.

Groetjes,
Antonella

Reageer