Vraag

Pay-and-go herladen

  • 19 December 2018
  • 7 reacties
  • 3276 Bekeken

Reputatie 4
Badge +1
Ben al tijdje bezig om te trachten pay-and-go te herladen via website Proximus.

Zodra een telefoon nr volledig is ingegeven komt er :
"Oeps er is een technisch probleem opgetreden, probeer binnen enkele ogenblikken opnieuw"
Dit is zo met elk mogelijk telefoon (gsm-)nr dat ik ingeef.
Ik probeerde met een direct link op mijn PC, en ook na inlog op Myproximus: beide zelfde resultaat....
Je gaat nu toch niet vertellen dat we een herlaadkaart moeten gaan kopen in een winkel ?? (de methode die nu niet werkt , gaat al jaren probleemloos bij mij, en voor al onze GSM's)

7 reacties

Lukt het ook niet via deze pagina > https://www.proximus.be/reloadonline/nl/all/index.html
Reputatie 4
Badge +1
neen, met die link (die ik ook gebruik) lukt het NIET, ook niet met andere browser-
"Oops! Er is een technisch probleem opgetreden."
"probeer het opnieuw binnen enkele ogenblikken"
en dat voor elk telefoon nr dat je ingeeft ! zodra het volledig is

-- Ondertussen gaat het wél via een smartphone die dezelfde link gebruikt !!!(en het wifi eigen netwerk gebruikt), leg dat maar eens uit, en na die geslaagde herlading, blijft de pc link hetzelfde produceren (Oops....)
Wat ook niet werkt via de smartphone (en dat zou de zaak makkelijker maken) is betalen via de smartphone, ondanks dat er een bankieren app opstaat, slaagt proximus er niet in die aan te spreken, en moet ik de ganse procedure met betaalkaart en digipass doorlopen, net als op PC,
Enfin, het is gelukt, dank zij mijn eigen testen, maar waarom het plots, van de ene dag op de andere niet meer gaat via PC, dat mag iemand eens komen uitleggen (beter dan uitleg is zorgen dat het werkt) (op12/12/18 deed ik nog een herladen via PC link, en dat werkte feilloos)

Buiten dit feit, dagelijks programma's op TV die blokkeren bij uitgesteld kijken en bij opnames....(zelfs na volledige reset modem en decoder, en kiezen van andere verbindingspoort modem-decoder, geen verbetering)
Ik denk dat de laatste dagen voor Proximus aan het aftellen zijn . Het ENIGE dat mij nog tegenhoudt , is vrouwtje die meerdere overlappende opnames wil maken dan de 2 die bij Telenet mogelijk zijn. Mits meerkost (huur)voor 2e decoder-recorder is dat ook verholpen bij Telenet, dan kunnen er 4 overlappingen mogelijk zijn , 2 op elke recorder.
zou het dan iets met cookies kunnen te maken hebben of adblockers mss, eventueel eens een andere browser gebruiken, enfin ik ben maar luidop aan het denken wat ik zou proberen indien het bij mij niet zou werken ….
Reputatie 4
Badge +1
Jazeker , heeft te maken dat plots een Mozilla browser (firefox en afgeleiden ) niet meer geaccepteerd word.
Door even een (onveiligste die je kan inbeelden ) chrome browser te installeren , zou dat weer prima werken (net uitgetest). Heb destijds chrome erafgezwierd omdat die niet te configureren was naar mijn wensen(qua veiligheid en reclame). Nochtans laat ook de mozilla browser alles toe wat mogelijk is (cookies,flash,pop-ups en dergel., kan ik allemaal in of uitzetten).
Is weer zo een ingreep van een "betweter" zeker Mijn browser heeft ook geen enkel probleem met veilige verbindingen, voor oa. web-banking enz.
PS alles ligt volledig aan mijzelf... Ik wil persé Windows XP blijven gebruiken (stom he ?)en kan dus ook niet de laatst IE browsers installeren, dus ook géén TV apps op PC spelen...
Via Mozilla lukt het mij ook niet meer om Pay&go op te laden. Via Microsoft Edge lukt het dan weer wel. Wat mij doet vrezen dat Proximus dienaangaande afspraken heeft met de data-oplichters Microsoft, Facebook, Google, e.d., en zijn klanten dus liever aan onveilige zoekmachines uitlevert dan aan een veilige browser zoals Mozilla ...
Tot hoe ver lukt het dan wel via Mozilla browser, want bij mij lukt het zonder probleem als ik het probeer, ik heb de laatste versie van deze browser.
Ik had hetzelfde probleem op mijn oude PC. Op een veel recentere laptop ging het wel. Waarschijnlijk moet er een recente versie van Mozilla gebruikt worden.

Reageer