Vraag

Pay and Go data opladen

  • 10 September 2021
  • 20 reacties
  • 324 Bekeken

Reputatie 5
Badge +1
  • Motivator
  • 683 reacties

Pay and go wil ik opladen enkel voor data . Blijkbaar lukt dat niet, ook al duid je data aan om op te laden, kom je toch op een scherm terecht dat je kaart dient op te laden om te bellen en daar krijg je gratis een aantal data bij. Maar krediet omwisselen in data of data enkel opladen, kan blijkbaar niet.

Iemand raad ?

Ro

 


20 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Ro  Wellicht vind je via deze weg een antwoord op jouw vraag: Je Pay&Go-krediet raadplegen, herladen of omzetten | Proximus

Groetjes,
Antonella

Reputatie 5
Badge +1

@AntonellaD  . 
 

Dat is juist wat ik doe, ik klik op extra data ( zie mijn tweede afbeelding ) , en dan kom ik gewoon in de derde afbeelding terecht.  Dus de gewone oplading met extra gratis data .

Eigenlijk wij ik extra data bijvoegen ofwel belkrediet omzetten in data … niet belkrediet kopen en gratis data …

ro

 

Reputatie 7
Badge +3

@Ro 

lukt het ook niet via de korte code ? “het bedrag wordt automatisch van je… “ ?

ik merk wel dat bij gebruik van verschillende browsers verschillende resultaten komen

misschien moet je ook eens cookies cleanen ?

groeten

Tina

Reputatie 5
Badge +1

@tina.b  

We gaan via de korte code eens uitproberen.

Ook nadien eens met een andere browser.

We houden jullie op de hoogte van het resultaat.

 

Groeten

ro

 

best bij problemen proberen te browsen in een privévenster
CTRL SHIFT N 

url invoeren

cookies aanvaarden

…..

Reputatie 5
Badge +1

@tina.b

@AntonellaD 

Via myproximus lukt het in GEEN geval. Verschillende browsers uitgetest. Telkens kom je op scherm om  je gsm belwaarde te bestellen en niet om data toe te voegen.

Wat wel lukt is via de korte code op je smartphone .

Dit ter info.

Vraag blijft nog steeds waarom dit niet via myproximus lukt ….

ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro Is het mogelijk om dit probleem door te geven via de shaker? Door te schudden met je gsm in de MyProximus app. Dan zal dit verder worden onderzocht door de experten en krijg je ook via hun feedback. Groetjes, Antonella

Reputatie 5
Badge +1

@AntonellaD 

 

wat je vraagt is me onduidelijk. Myproximus toepassing staat op desktop pc en vandaar uit probeer ik de opladingen te doen. Krediet opladen geen probleem, maar alhoewel op het scherm staat +data, bij het aanklikken hier van, kom je terug op scherm om gewoon belkrediet op te laden..

Met de codes nu , heb ik rechtstreeks met smartphone gedaan uiteraard en daar is het gelukt om een deel van het belkrediet om te zetten naar data. 
 

ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro  Er zijn momenteel problemen met de systemen en een onderhoud aan MyProximus is lopende, dus het gaat nu waarschijnlijk niet lukken. Maar kan je straks eens proberen via deze weg? Groetjes, Antonella

Mijn verbruik | Proximus

 

Reputatie 5
Badge +1

@AntonellaD

gacik via de link die je aangeeft :mijn verbruik/Proximus en ik klik verder op meer data , krijg ik gewoon een blanco scherm … dus niks …

ro

Reputatie 7
Badge +3

@Ro  Er zijn momenteel problemen met de systemen en een onderhoud aan MyProximus is lopende, dus het gaat nu waarschijnlijk niet lukken.

@Ro  Er zijn momenteel problemen met de systemen en een onderhoud aan MyProximus is lopende, dus het gaat nu waarschijnlijk niet lukken.

Hallo iedereen, dit is eddevan uit Hotton, in Wallonië. Ik heb al grevaagd op het franstalige forum maar ik heb geen oplossing gekregen, dus probeer ik hier.

Hier is mijn post met screenshots : http://https://fr.forum.proximus.be/telephonie-mobile-13/impossibilite-de-convertir-du-credit-en-data-avec-pay-go-via-le-web-l-application-ou-le-n0-151-1-61112?postid=734500#post734500

Dus Zelfde probleem dan Ro maar de korte code lukt niet, ik krijg "Onvoldoende krediet" als melding, althans heb ik 13,78€, dus genoeg voor mijn kredit omzetten in 3 GB.

Op de smartphone met het laatste versie van MyPromixus krijg ik als melding "oups probleem". Sommige mensen hebben al het probleem gemeld op de PlayStore.

En met verschillende browsers heb ik een "lege" screen.

@AntonellaD, is er nu een oplossing, welke problemen zijn er ?
Als ik naar een Proximus Center gaat, kunnen ze ter plaatse iets voor mijn doen ? Een "manuele" activatie van 12€ naar 3 GB ?

Dank u bij voorbaat

 

 

Reputatie 7
Badge +3

@eddevan  Ik ga navraag doen bij de MyProximus expert. Zodra ik antwoord heb, hou ik je op de hoogte. In het Proximus Center gaan ze dit helaas niet voor jou kunnen activeren. Groetjes, Antonella

Reputatie 7
Badge +3

Dag @eddevan wij mochten deze feedback ontvangen: ‘We zijn op de hoogte van mogelijke Pay&go problemen, waardoor de data opties niet altijd zichtbaar zijn. Dit probleem wordt opgelost in de nieuwe versie (5.23) van MyProximus.’ Als je problemen ondervindt met een aankoop, willen we vragen om zeker te checken of je nu de laatste versie van de applicatie (5.22) in gebruik hebt. Als dit het geval is nodigen we je uit om de Shaker-functie te gebruiken, om met screenshots het achterliggende team MyProximus te informeren, zij nemen dit dan verder met je op. Groetjes, Heidi

Dag @AntonellaD and @HeidiE and dank u voor de antwoorden.

Ik ben gisteren in de Proximus Center van Marche-en-Famenne geweest. Daar heb ik gehoord van een bediende dat de optie "12 € krediet omwisselen" niet meer beschikbaar is, ongeacht de methode gebruikt. De bedoeling zou de klanten "verplichten" abonnementen te kopen.

In feit is het probleem niet alleen met de MyProximus-app (ik heb de laatste versie). Als het enkel met de app niet lukt, dan is het een probleem met de app.

Maar zoals ik eerder zei gaat het ook niet met de korte code #151*1#  (waar ik “onvoldoende krediet” krijg als antwoord) of met verschillende browsers onder Windows waar ik een "lege" screen krijg.

Ik denk dus dat die mevrouw van de Proxmimus Center gelijk heeft.

Wat het wel lukt is de code #152*1#, ik heb het geprobeerd gisteren. Dit is om 6€ naar 500 MB omwisselen maar dat is veel te weinig data. Nu heb ik nog 7€ krediet, dus kan ik niet meer de optie “12€ → 3 GB”  testen.

In ieder geval dank u voor de moeite.

Reputatie 7
Badge +3

Dag @eddevan merci voor de terugkoppeling! Hiervan zijn wij (nog) niet op de hoogte. We hebben je extra krediet toegekend, zou je eens kunnen testen of het via de code wel lukt dan? Alvast bedankt! Heidi

ofwel zijn ze in Proximus Center van Marche-en-Famenne niet op de hoogte :wink::relaxed:

Dag @eddevan merci voor de terugkoppeling! Hiervan zijn wij (nog) niet op de hoogte. We hebben je extra krediet toegekend, zou je eens kunnen testen of het via de code wel lukt dan? Alvast bedankt! Heidi

 

Ik heb juist een SMS gekregen en ik was positief verbaasd, dank u voor de extra krediet. :sunglasses:

Dan heb ik de code #151*1# geprobeerd en het lukte ! Nu heb ik 3.5 GB voor een maand.

Waarom er gisteren die laatste code niet werkte zal misschien een mysterie blijven.

In ieder geval, zal ik nieuws geven als ik iets van de team MyProximus hoort (ik heb al een bericht gestuurd verleden week via de app).

 

Mille mercis en nog een prettige dag :relaxed:

het zou wel kunnen dat je nu in de plaats van 12€ moet opladen voor 15€ waar je 3GB krijgt of voor 10€ waar je 500MB krijgt.

Al staat er wel nog altijd in de app vermeld ontvang 3 GB in ruil voor 12€ krediet

Edit:  @eddevan ik had je laatste bericht nog niet gelezen!

mijn eerste bericht zal dan toch kloppen: 

ofwel zijn ze in Proximus Center van Marche-en-Famenne niet op de hoogte :wink::relaxed:

 

 

Ik heb ook eens in de myproximus app geprobeerd daar staat de optie nietmeer en inderdaad het lukt ook niet via de webversie, als je op DATA klikt gebeurt er niks meer, dan zit er inderdaad een fout in de MyProx  om data om te zetten voor krediet.

Reageer