Vraag

Overzetten van mobiele data van smartphone naar pc

  • 1 June 2018
  • 3 reacties
  • 908 Bekeken

Recent was ik in UK en wilde ik op mijn pc TV programma's via de Proximus TV-app. bekijken (de beelden op mijn smartphone zijn te klein om deze met 2 te bekijken). Ik was op een resort in mijn camper en daar was geen WIFI te verkrijgen tenzij ik (veel) geld met mijn creditcard moest betalen en dat wilde ik niet omdat ik nog over meer als 4GB data beschikte in mijn pakket Mobilus S. Ik ging naar de receptie en daar wist men mij te vertellen dat je via Tethering de data kunt overzetten. De persoon in kwestie toonde hoe het moest met zijn telefoon (weliswaar met een andere provider). Eenmaal in de camper probeerde ik het ook met mijn smartphone maar de instellingen waren te verschillend om één en ander tot een goed eind te brengen. Kan iemand mij uitleggen of je data kunt overzetten van smartphone naar een ander device en zo ja hoe het in zijn werk gaat? Alvast dank

marco

3 reacties

Met tethering maak je van je GSM een WiFi hotspot. je ander toestel, hier dus je laptop moet je dan verbinden met dat wifi netwerkje.

1 tethering opzetten op je GSM
2 de tethering wifi instellingen noteren (bv SSID: MarcoPhone, password Resort12!)
3. op je laptop naar wifi gaan en op zoek gaan naar het netwerk MarcoPhone en verbinding maken met het paswoord.
4. je laptop surft nu over dat wifi netwerk naar je GSM en van de GSM naar het 4G netwerk.

Opletten met 4G roaming voorwaarden
@ marco.
Tip: met google kun je gemakkelijk zoeken naar instellingen voor een hotspot te activeren voor ios of android toestel
@ marco.
Tip: met google kun je gemakkelijk zoeken naar instellingen voor een hotspot te activeren voor ios of android toestel
zie ook >https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mob_hotspot/particulieren/welkom-bij-support/internet/internet-onderweg/surfen-met-4g-of-3g/uw-gsm-of-tablet-als-mobiele-hotspot-instellen.html

Reageer