Overstap Orange naar Proximus


Ik heb onlangs de overstap gemaakt van Orange naar Proximus. Ik heb een abonnement in combinatie met een smart Phone. Het eerste probleem begon al met de levering van het toestel. Dit ging op een zaterdag geleverd worden. Ik blijf hiervoor een ganse dag thuis, maar heb niemand gezien. Ik probeerde de firma te bereiken die het toestel ging leveren maar kreeg daar niemand aan de lijn en bij de klantendienst kreeg ik simpelweg het antwoord meneer ik zou nooit een toestel online aankopen. Nu het toestel werd de zondag geleverd om 19 uur 's avonds. Wat een geluk dat ik juist thuis was. Nu het volgende probleem: mijn mobiel netwerk. Ik begrijp dat er soms een periode van 48uur kan zitten tussen de overgang van Orange naar Proximus, maar toch geen 7 dagen? Ik zit nu al constant zonder mobiel netwerk. Niemand kan mij bereiken en ik hen niet. Ik heb zeker al 10 keer de klantendienst gecontacteerd. Daar was het antwoord telkens ja meneer er is iets fout gelopen bij de overdracht. Ik moet constant mijn klantnummer van Orange doorgeven en het sim nummer. Ik ben het kotsbeu. Ben in mijn leven nog nooit zo van het kastje naar de muur gestuurd. Je zou toch meer verwachten van een bedrijf als Proximus of niet soms? Ben eens benieuwd vanaf wanneer ik mijn bundel zal moeten beginnen betalen. Echt wat een rotservice!!!

23 reacties

Ik zit momenteel met hetzelfde probleem. Ik krijg te horen - oh hier is alles in orde wacht nog eventjes en daar is het ontvangst meneer. Na 2u wachten terug gebeld, dan is er een administratief probleem maar als u wakker wordt morgenochtend dan zal er ontvangst zijn. Nu op de eigenste moment heb ik nog steeds geen ontvangst.

Zelf weet ik ook niet meer wat ik moet doen. Ik heb via alle mogelijke kanalen contact gehad met Proximus en krijg geen duidelijk uitleg/info. Ik hoop voor jou mee Lino dat je probleem snel is opgelost maar mijn buikgevoel zegt dat we nog even mogen wachten.
Ik weet niet meer wat te doen. Ze spelen gewoon met je voeten. Bij Orange zegt men het ligt aan Proximus en omgekeerd ook.

Een medewerker heeft al gezegd 'er zijn idd problemen meneer'. Wel los ze dan op.

Wat een service. Ja man.

Ik heb hier 1 woord voor: Losers
Mij hebben ze daarstraks naar de shop gestuurd om daar te horen te krijgen dat de klantendienst niemand mag verder sturen naar de shop!!
Voor jou al reeds op oplossing LinoN.? Hier alvast niet,... 😞 Dag 8 zonder netwerk.
Achter 14 dagen eindelijk netwerk. Dit is niet meer normaal ..
Achter 14 dagen eindelijk netwerk. Dit is niet meer normaal ..

Oh geweldig. Goed voor jou! Hoe heb je het voor elkaar gekregen?
Alle dagen bellen. En ik zou achter een 'expert' vragen.
Reputatie 7
Badge +4
Beste Kevin, zoals we reeds via de andere kanalen gecommuniceerd hebben met jou, zijn we reeds bezig aan een gepaste oplossing voor jou. 😉 Groetjes Freya
Achter 9 dagen mag er al een oplossing in de maak zijn zeker? Topservice!!
Ik heb momenteel hetzelfde probleem. Ik zat bij proximus via mijn werk, op 27 november naar orange gaan en overzet is nog steeds niet gebeurd. Ik kan niet bellen, sms'en, ... niks dus ik probeer zoveel mogelijk op wifi te zitten, wacht echt ambetant is.
Louter ter info: wat hieromtrent al op het forum verschenen is, al gaat de uitleg hier nu wel over een overdracht van Orange naar PX, blijft het principe het zelfde (dus in omgekeerde zin bij u):
Klik op "toon inhoud":

http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf
Samengevat (p.11 &22)
Een overdracht van een mobiel nummer vergt onderstaande:
de donor-operator (Orange) dient de vraag voor overdracht door de receptor-operator (Px) binnen 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) te aanvaarden of te weigeren (dit laatste met omklede redenen uiteraard)
de receptor-operator (Px) heeft vervolgens max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren ("execute")
deze "execute" vergt max. 1uur voor de effectieve overdracht en "broadcast" naar alle andere operatoren voor aanpassing van de routering (met mogelijke tijdelijke dienstonderbreking)
Op basis van de "centrale database" kun je te weten komen van welke provider het nummer is:
Ref.: http://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265
Kijk op http://www.1299.be aan welke operator uw nr toegewezen is.
Wow, ik zocht naar ervaring met mijn probleem: overdracht van Orange nummer naar Proximus. Bij mij is het 'nog maar' 3 dagen en met wat ik hier lees kan het nog even duren voor het in orde is.
Zaterdagmorgen in Proximus Center de overdracht gevraagd en nieuw sim kaartje gekregen: dat komt snel in orde meneer! Zaterdag niks, zondag ook nog niks. Maandag naar klantendienst gebeld; 'u moet daarvoor terug naar de shop meneer'. Ik dus naar de shop: 'we kunnen niks doen meneer, er staat dat het in verwerking is'. Daarvoor rij je dus speciaal naar daar. Maar ze stelden me gerust: 'als dat er staat komt het snel in orde!'. We zijn nu maandagavond en het is nog niks in orde. Maar zoals ik zie kan het tot 14 dagen duren. Ik gebruik mijn GSM ook professioneel en ik kan sinds zaterdag niet meer bellen, geen data,... . Amateurs!!!
Ik hoop dat de mensen van proximus zelf je hier op het forum wat meer details kunnen geven waar het probleem zich juist situeert.
Ik vrees er voor. In hun systeem staat het 'in verwerking' dus komt het volgens hen wel goed zonder dat iemand iets doet. Tot het na 10 dagen of zo nog steeds in verwerking staat en dan zal misschien iemand de moeite nemen om te kijken waarom het nog niet in orde is... Probleem is dat ik de nummeroverdracht niet meer kon annuleren (dat heb ik vandaag ook gevraagd). Ik was beter bij Orange gebleven 😞.
Net nog eens de klantendienst gecontacteerd: het komt vandaag zeker in orde! Dat heb ik zaterdag en maandag ook gehoord. Maar voor 12u30 zal het zeker in orde zijn! Dat is nog 4 uur... Ben benieuwd!
En? Wat hadden jullie verwacht? Hetzelfde als ik? Uiteraard is het nog niet in orde! Intussen word ik de service van Proximus kotsbeu. 'Het komt wel in orde meneer, geduld'. Ik heb geen geduld meer! Sinds zaterdag kan ik niet bellen en zal het wel in orde komen....
Verdorie toch, ik ga deze middag nu naar de proximus winkel, kan al 8 dagen niet bellen terwijl ze me zeiden dat het in 1 dag in orde zou zijn!! NOOIT MEER PROXIMUS!
8 dagen? Nog erger... Schandalig zelfs! Ik ben trouwens ook naar de proximus winkel geweest maar daar konden ze me helemaal niet helpen: 'het staat in verwerking meneer'.
En? Wat hadden jullie verwacht? Hetzelfde als ik? Uiteraard is het nog niet in orde! Intussen word ik de service van Proximus kotsbeu. 'Het komt wel in orde meneer, geduld'. Ik heb geen geduld meer! Sinds zaterdag kan ik niet bellen en zal het wel in orde komen....
David, wat bij mij het boeltje in gang heeft gezet was te gaan via Test Aankoop. Daar heb ik een publieke klacht geplaatst. Enkele uren later kreeg ik een mailtje van een medewerker van Proximus die me persoonlijk was toegewezen. Ze heeft me verder geholpen. Uiteindelijk kwam alles stap na stap actief te staan maar het is maar pas na nog'n week dat alles volledig in orde was. Ter info, in totaal heb ik toen om en rond de 20 dagen geen deftig netwerk gehad. Waarvan 14 a 15 dagen geen ontvangst.

Ik moet wel zeggen, en dat maakt voor mij nu alles wel goed, ik heb nog nooit zo'n prachtig netwerk qua ontvangst, internet - en belkwaliteit gehad.
Erg dat het via Test Aankoop dan wel ineens kon om het wat sneller te laten verlopen. Hier nog steeds hetzelfde: nummeroverdracht is nog steeds niet in orde.
En nu wel! Na 5 dagen is het toch in orde gekomen.
Ik zit al bijna een maand met hetzelfde probleem, ik probeer over te stappen an mobile vikings naar proximus, al begin ik mij af te vragen waarom. Smartphone ontvangen maar overdracht nog niet in orde, al naar een shop geweest, die zeiden dat het binnen de twee dagen opgelost zou zijn, na een week nog niet in orde, dus naar klantendienst gebeld, die zeiden: nu zal het in orde zijn, volgende dag krijg ik een mail dat ik mijn order geannuleerd zou hebben en dat ik mijn ontvangen smartphone naar de shop moest brengen, maar ik heb niks geannuleerd. In de shop snapte ze het ook niet en hebben ze me een nieuwe sim-kaart gegeven en gezegd dat het nu zeker binnen de 2 dagen in orde zou zijn, maar we zijn een week later en het is nog altijd niet in orde. Kan iemand van proximus contact opnemen, aub, want ik ben het grondig beu om telkens naar een shop te gaan en vijf keer doorverwezen te worden aan de telefoon
Reputatie 7
Badge +4
Op www.crdc.be of www.1299.be kunt u uw huidige provider zien.
Indien daar Px staat is er een intern probleem bij Px (sim niet geactiveerd?)
Indien daar unleashed/base/orange/… staat heeft Px:
- of uw vraag tot overdracht (nog) niet meegedeeld aan MV
- of uw vraag tot overdracht wel meegedeeld maar werd deze door MV (unleasched) geweigerd (bv. foutief SIM-kaartnr)
- of uw vraag tot overdracht wel meegedeeld en werd deze door MV aanvaard maar heeft Px de effectieve overdracht niet tijdig uitgevoerd (= proces volledig van in het begin te herbeginnen door Px)

Px medewerkers moeten u hierover kunnen inlichten (al dan niet via support "backend") & u hebt recht op een "wettelijke (kleine) schadevergoeding" van Px van 3 tot 5 euro/dag
https://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/klachten-problemen/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht

Reageer