Vraag

overschrijding mobiele gegegevens

  • 24 October 2019
  • 2 reacties
  • 1217 Bekeken

Deze nacht terwijl ik sliep kreeg is tussen 2.09 en 2.39 5 berichten dat mijn datalimiet overschreden werd (de telefoon stond stil) toen ik net wakker was ben ik zo verschoten dat ik onmiddellijk het mobiel netwerk stopte.

Ik kreeg dus ook sms'en dat ik 10, 48 en 60€ overschreden had!! Dit kan totaal niet kloppen, ik heb nog geen filmpjes bekeken of zo via 4g deze maand.

mijn klantennummer is 1606149.

Ondertussen is mijn account afgesloten voor mobiel internet : wat kan ik nu doen?


2 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@jean-luc.goetmaeker als je thuis verbonden bent met de wifi, zet je de mobiele gegevens dan af?

Ook al ben je verbonden met wifi, raden wij altijd aan om de mobiele gegevens uit te schakelen. Het kan namelijk eens voorkomen dat de modem uitligt door bijvoorbeeld een update (gebeurt dan meestal 's nachts) of defect. Als de gsm dan via de wifi juist bezig is met een update en de wifi uitvalt, dan zal deze update verder verlopen via de mobiele gegevens als deze aan staan. We zien dit helaas vaak gebeuren dat klanten daardoor voor onaangename verrassingen komen te staan.

Groetjes,
Antonella

Ter info: Op je smartphone via Instellingen > Datagebruik
kun je precies zien hoeveel welke app heeft verbruikt en kun je een limiet instellen
door de optie ‘Mobiele gegevenslimiet instellen’ aan te vinken.
Als de limiet is bereikt, kan je niet meer internetten zonder met wifi verbonden te zijn
Of je kan ook een waarschuwing instellen als je bijna je limiet bereikt hebt.

Android/iPhone:

✶ Google-app datally beperkt je dataverbruik op Android

✶ Nooit meer over je mobiele datalimiet heen (simyo.nl)

✶ Android: Datagebruik controleren (samsung.com)

iOS:

✶ mobiele data gebruik controleren op uw iPhone en iPad (support.apple.com)

My Data Manager is o.a. een gratis applicatie om je iPhone dataverbruik te monitoren
iphone-dataverbruik-monitoren (iphoned.nl)

NB: persoonlijk zet ik voor alle zekerheid altijd mobiel data uit en zet het alleen terug op als ik het echt nodig heb om dan onmiddellijk weer uit te zetten om alle verrassingen te vermijden. 

Reageer