Overschakelen Orange naar Proximus


Goedemorgen Proximus, na een tiental pogingen telefonisch en via mail dan maar eens proberen via het forum...
Sinds 25 april een mobilus abo afgesloten, helaas nog steeds bij orange tot nu toe. Heb al verschillende redenen gekregen van de medewerkers waarom het niet lukt, in feite moet ik de reden zelfs niet weten. De overschakeling moet gewoon gebeuren. Het is echt wel ver gekomen als je klant wil worden, je zelf moet bedelen om klant te mogen zijn. Hoe dan ook, wat ik zou willen is dat er 1 iemand met het probleem bezig houd en dit ook doet tot het opgelost is. 33954802 is het nummer van de case waar er meer info te vinden is.

Alvast bedankt.

20 reacties

Reputatie 6
Badge +3
Ik heb deze case in hoogste prioriteit gezet, Tom. Mijn collega's moeten je snel antwoorden. Groeten. Jan
Ik heb deze case in hoogste prioriteit gezet, Tom. Mijn collega's moeten je snel antwoorden. Groeten. Jan

Eerste wereldprobleem die overschakeling i know, maar 5 weken begint wel wat amateuristisch over te komen.
Nog steeds geen overschakeling gebeurt... Ik heb contact met iemand die beloofd dat het goed komt en dan is het een week stil.
Vervolgens moet ik zelf bellen, mailen of iets op dit forum zetten. Vorige week kreeg ik echter een mail als ik alles nog eens kon doorgeven want ze vonden niets terug van mijn aanvraag.
Waarschijnlijk komt er hier morgen weer iemand zeggen dat het snel in orde komt😏 .
Denk stilaan dat ze eerder de IsraĂ«li's en de Palestijnen samen aan tafel op een bbq krijgen dan dat dit goed zal komen zoals het nu gaat😂 .

Ik hoop dat dit slechts een valse start is en jullie netwerk goud waard is anders zal ik het snel voor bekeken houden denk ik.
Reputatie 7
Badge +4
Tja 
. een gewone simpele overdracht van een mobiel nummer vergt onderstaande:
de donor-operator (Orange) dient de vraag voor overdracht door de receptor-operator (Px) binnen 1 werkdag (zaterdag inbegrepen) te aanvaarden of te weigeren (dit laatste met omklede redenen uiteraard)
de receptor-operator (Px) heeft vervolgens max. 8 werkdagen om de overdracht effectief uit te voeren ("execute")
deze "execute" vergt max. 1uur voor de effectieve overdracht en "broadcast" naar alle andere operatoren voor aanpassing van de routering (met mogelijke tijdelijke dienstonderbreking)

Spijtig maar eens te meer "quo vadis Proximus.... waar gaat dit naartoe Proximus)
Cross fingers (en laten we bidden na 5 weken voor een mirakel)
Lost for words 😉
😃 en laat nu de telefoonoverdracht het Ă©nige zijn dat tot nu toe wĂ©l goed gegaan is bij mijn overstap
Hallo Proximuuuuus! wuut wuut

52 dagen jongens sinds de aanvraag, waarvan 27 dagen in hoogste prioriteit....

Denk dat die vierde speler in de telecom markt er echt moet komen want hier kunnen ze alvast niet meer mee om hun klanten deftig te woord te staan en een probleem op te lossen.
Reputatie 7
Badge +4
Tja 
. op zijn zachtst gezegd loopt dit toch de spuigaten uit.... misschien toch een andere operator overwegen, nee?

Het lijkt mij eventueel aangewezen naar de ombudsdienst telecommunicatie te stappen om op zijn minst uit te vissen wie wat wanneer niet gedaan heeft (op basis van de log-gegevens van de cdrc - www.crdc.be) en desgevallend een schadevergoeding of commerciële tegemoetkoming te vragen
http://www.ombudsmantelecom.be/nl/onthaal.html?IDC=36
Eerlijk gezegd, zoals het nu gaat heb ik hier wel zin in om van operator te veranderen. Maar ik zie het nog gebeuren dat ik mijn nummer op 1 of andere absurde manier kwijt geraak. Dan is het helemaal in orde.
Plus het was een abo met een toestel, dus dan mag ik nog 200 euro ophoesten voor hun tekortkomen.
Mijn oude toestel die ik ging gebruiken tot ik overgeschakeld was heb ik trouwens naar de knoppen geholpen door nogmaals mijn simkaart te verwijderen om het nummer door te geven. Ben dus wel verplicht om het nieuwe toestel te gebruiken.
Daaraan zie je weer dat de beste operator niet bestaat, mijn buur was net tegen mijn bezig van nu heb ik er genoeg van, bij TN slaan ze weer hun tarief op, ik ga overschakelen naar proximus!
Nee denk dat er bij iedere operator wel dingen misgaan, maar ik heb echt het gevoel als ik bel met de klantenservice dat ik tegen een grote betonnen muur praat bij de meerderheid van de werknemers.
Via een klachtenformulier duikt er af en toe(3keer) iemand op die ziet dat het nog niet opgelost is, maar er misschien zelf niks aan kan veranderen. Al drie keer mijn gegevens moeten doorgeven, hebben al die diensten een aparte database dan??? Dat krijg je mij niet uitgelegd.
Hier op het forum heb ik ook nog niet veel kunnen in gang krijgen.
Bedoel maar, denk dat er structureel iets grondig mis is als je nieuwe klanten zo in de kou laat staan, deze praktijken bij een startend bedrijf hebben gewoon tot gevolg dat er gauw een deurwaarder aan zou kloppen denk ik.

Ik hoop wel dat ik hier niet een "legend" status verwerf tegen dat het opgelost is😂 😂 😂 .
Reputatie 7
Badge +4
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/klachten-problemen/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht
Dus u hebt in principe recht op minstens 3 euro/dag vertraging
=
"de 200 euro problematiek" kan dus vrij snel geruimd worden al dan niet met een commerciële geste en/of de tussenkomst van de ombudsdienst

@Martin.... de prijsverhoging van sommige producten door Tnt kan "een brug te ver zijn voor sommige klanten" en het begin van stagnatie zijn temeer dat Orange "op vinkeslag ligt" (de verwachte significante reductie van de teledistributie wholesales tarieven)
Maar daar lees ik toch ook al veel klachten over, enfin van wie niet zou ik eigenlijk beter zeggen...
Zolang de problemen uitblijven zoals het nu nog altijd bij mij het geval is zijn er natuurlijk weinig redenen om uit te kijken op een ander.... maar het kan verkeren zij Bredero .....
Er is iets aan het gebeuren, heb sms gekregen dat ze de aanvraag gaan doen, ondertussen is mijn netwerk weggevallen. Straks thuis de sim van proximus plaatsen. Hopelijk verloopt de rest vlot.
Reputatie 7
Badge +4
? als uw netwerk is weggevallen bij Orange betekent dit in principe dat de "execute" van de overdracht in uitvoering is en dat u binnen max. 1 uur actief bent op het Px netwerk (met uw Px SIM) tenzij Orange een fout zou gemaakt hebben en u bij de aanvraag van de overdracht (initiate) van hun netwerk zou verwijderd hebben (en dan bent u vertrokken voor min. 1 werkdag zonder bereik)
= let's cross fingers the issue is solved for once and for all this time
was de praktijk maar zo mooi als de theorie hĂ© 😉
Maar het loopt gelukkig niet altijd en overal verkeerd.
Reputatie 7
Badge +4
Een mooie commerciële geste van Px zou - zeker in dit geval - op zijn plaats zijn (Px heeft één en ander uit te leggen én lessen te trekken uit dit gebeuren)
Daarom zegt men ook dat leren geld kost.
Er is witte rook!
Misschien heeft mijn klacht die ik vandaag heb neergelegd bij de ombudsdienst er iets mee te maken. Alvast bedankt aan allen die gereageerd hebben. Nu nog de activatie code krijgen voor de app en we zijn op goede weg.
Gewoon even de afloop van deze zaak meedelen aan jullie, de ombudsdienst heeft erg snel mijn klacht verwerkt. Deze week kreeg ik een compensatie van 153 euro van Proximus, 3 euro per dag dus.

Reageer