overschakelen naar proximus


Ik ben onlangs overgeschakeld van base naar proximus..

Een proximus medewerker belde mij om te vragen of ik tevreden was over de proximus producten. Ik zei dat ik de vaste lijn niet nodig had dus stelde zij een pakket voor via proximus met unlimited data,bellen,smssen.

Dat zou mij 15€ kosten en een tweede lijn zou dan 9€ kosten voor dezelfde voorwaarden. 
Binnen 2 dagen heb ik de sim kaarten gekregen. Maar zelfs na 2 weken was de overschakeling niet gebeurd. 
Daarna kreeg ik nog eens 2 andere sim kaarten toegestuurd. De volgende dag was de overschakeling gebeurd. Maar ik had MAAR 5gb data in plaats van ongelimiteerd. 
Als je naar proximus belt met je een half uur wachten aan de lijn om te horen dat ze je niet kunnen helpen en als ik ongelimiteerd abonnement wil moet ik in totaal 131€ betalen ipv 83€ zoals ze mij hadden beloofd. 
ALLE GESPREKKEN ZIJN OPGENOMEN 


18 reacties

  • Waarom is er geen klacht lijn bij proximus??? 
    Diegene die ik aan de lijn had zei dat ik een klacht email kon sturen met de link dat hij naar mijn email zou gestuurd hebben maar daar vond ik geen link voor klachten. Enkel dezelfde nummer dat met 0800 begint. 
Reputatie 6
Badge +2

Ik denk dat ongelimiteerd wil zeggen dat je in totaal een grote hoeveelheid data kunt downloaden per maand, bij mij is ongelimiteerd = 3 TBytes. Wat meer dan genoeg is, ik verbruik een 30 a 40 GB.

Klachten hebben ze niet zo graag, maar als je goed zoekt gaat je wel wat vinden. Anders wachten op Martin.

Reputatie 7
Badge +4

@ilkcen 

Proximus medewerkers op dit publieke foru zullen u wel verder kunnen helpen wanneer zij uw bericht oppikken (niet noodzakelijk gebeurt dit vandaag evenwel)

er is inderdaad spijtig genoeg geen e-mail adres meer om Proximus te bereiken (via contact & klachten over u factuur kunt evenwel nog een “soort e--mail formulier” sturen maar dit is niet direct de meest geschikte werkwijze mijns inziens

 

Ik denk dat er sprake is van een misverstand en/of “onduidelijke uitleg” van de persoon die u gebeld heeft (deze is niet noodzakelijkerwijze van Proximus, het kan om een 3e partij gaan die handelt “op commissie”)

 

Concreet is:

onbeperkt bellen+sms’en van toepassing voor mobiel vanaf Mobilus M (voor nationaal verkeer) en voor vaste telefoon enkel vaaf Flex All-In

qua data is onbeperkt enkel van toepassing voor mobiel vanaf Mobilus XL en voor vast breedband vanaf Internet Maxi

Bij “onbeperkt” is steeds - en niet alleen bij Proximus - de notie “normaal gebruik” van toepassing bv. voor Mobilus 5G Unlimited is dit 100 GB qua data

 

Gesprekken van call center medewerkers worden niet allemaal opgenomen (tenzij u het zelf gedaan hebt als bewijs)

Misschien best nakijken wat u effectief nodig heb via de Proximus website en door de Proximus medewerkers op dit publieke forum laten aanpassen in functie daarvan om onnodige “opties & kosten” verder te voorkomen

https://www.proximus.be

bv.

 

 

Ik denk dat ongelimiteerd wil zeggen dat je in totaal een grote hoeveelheid data kunt downloaden per maand, bij mij is ongelimiteerd = 3 TBytes. Wat meer dan genoeg is, ik verbruik een 30 a 40 GB.

Klachten hebben ze niet zo graag, maar als je goed zoekt gaat je wel wat vinden. Anders wachten op Martin.

je waart wel M_016 vergeten :smiley:

Reputatie 6
Badge +2

Klopt, en nog wel een paar anderen zeker.

Ja maar die waren te laat zoals ik of die hadden juist geen koffiepauze om vlug op het forum te komen :relaxed:  

@M_016 

Aan het begin van het gesprek werd vermeld dat het gesprek wordt opgenomen voor verbeteringen bla bla.. 

Het gaat erom dat ik iets werd aangeboden en daardoor van provider ben veranderd. 
Het maakt niet uit of het een 3de partij is of proximus medewerker. Uiteindelijk handelen ze allebei in de naam van proximus. 
Ik ken die personen niet ik ken proximus en daarmee heb ik de zaak vertrouwd. 
En beste van al is dat ik 2 keer 2 simkaarten heb gekregen wat mij doet denken dat ze eerst de kaarten met unlimited data hebben verzonden en daarna die met 5gb. 

 

Ter info: Als hier iemand vandaag nog iemand van proximus zelf langskomt (anders zal het pas maandag zijn) kunnen ze u ook verder meer duidelijkheid brengen en zien wat allemaal in je pack/abo voor het ogenblik zit.

Reputatie 7
Badge +4

@ilkcen

 

 

woorden vervliegen, het geschrevene blijft

= u vraagt best alles “(elektronisch )op papier te zetten” voor u iets wat telefonisch aangeboden wordt aanvaardt/goedkeurt (en niet alleen bij telecomoperatoren)

→ u kunt dus gewoon wachten op een Proximus medewerker of zelf actie (voor correctie) ondernemen

&

indien u over een MyProximus account beschikt kunt u normalerwijze zelf nazien wat welke op dit ogenblik aan actieve abonnementen en opties hebt

 

ik vrees dat ik het hierbij moet laten

succes

 

 

 

@ilkcen via http://myproximus.be kun je eventueel eens gaan kijken 

en anders zoals reeds aangehaald 

Ter info: Als hier iemand vandaag nog iemand van proximus zelf langskomt (anders zal het pas maandag zijn) kunnen ze u ook verder meer duidelijkheid brengen en zien wat allemaal in je pack/abo voor het ogenblik zit.

 

 

Reputatie 6
Badge +2

Nog iets over “ongelimiteerd, onbeperkt”, eigenlijk bestaat dat niet hè. Dat betekent niet beperkt, zonder limieten, oneindig dus. Oneindig is gewoon een wiskundig begrip, iets zonder einde. En dat bestaat gewoon niet. Zelfs het heelal heeft een einde, het breidt nog altijd uit. Het begrip “onbeperkt” is een handige truc om klanten over de streep te trekken. 
Spijtig dat we nog altijd geen bijlage kunnen hangen aan een bericht, ooit heb ik eens een artikel over oneindig geschreven.
 

net zoals eerlijke reclame niet bestaat

Reputatie 6
Badge +3

Er is altijd een fair use policy en beperkingen in snelheid om te voorkomen dat gebruikers die veel streamen,downloaden,uploaden geen nefaste impact hebben op de capaciteit voor ander gebruikers. Iedere provider heeft een limiet, niet enkel proximus. Je hebt altijd marketing om te lokken. Het is altijd belangrijk om de voetnoten te lezen.

 

@M_016 Neen zelf voor  Mobilus XL zijn er limieten zie hier, je snelheid wordt drastisch vermindert en je betaald een toeslag:

 

Mobilus XL Unlimited
U beschikt over 30 GB in België en 21 GB onderweg binnen de EU* om te surfen aan maximale snelheid. Eens u 30 GB / 21 GB opgebruikt, kan u onbeperkt verder surfen aan een verlaagde snelheid (512 Kbps) in België / aan maximale snelheid met een toeslag van € 0,0042/MB onderweg binnen de EU*.

Bizz Mobile XL Unlimited
U beschikt over 28 GB in België en 28 GB onderweg binnen de EU* om te surfen aan maximale snelheid. Eens u 28 GB / 28 GB opgebruikt, kan u onbeperkt verder surfen aan een verlaagde snelheid (512 Kbps) in België / aan maximale snelheid met een toeslag van € 0,0035/MB excl. BTW onderweg binnen de EU*.

* Duitsland, Oostenrijk, Bulgarije, Cyprus, Kroatië, Denemarken, Spanje, Estland, Finland, Frankrijk, Gibraltar, Griekenland, Guadeloupe (Franse Antillen), Frans-Guyana, Hongarije, Åland-eilanden (Finland), Ierland, Italië, Letland, Litouwen, Luxemburg, Malta, Martinique (Franse Antillen), Nederland, Polen, Portugal, Tsjechische Republiek, Réunion (La), Roemenië, Verenigd Koninkrijk, Saint-Barthélemy (Franse Antillen), Sint-Maarten (Franse Antillen), Slovakije, Slovenië en Zweden + IJsland, Liechtenstein en Noorwegen.

 

Bron: https://www.proximus.be/nl/id_cr_warnland/particulieren/r-orphans/wettelijke-informatie.html

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype

mijn voorbeeld gaat over Mobilus 5G unlimited (ook bruikbaar voor 4G e.a.) onbeperkt is onder voorbehoud van normaal verbruik  nl. 100 GB 

voor Mobilus Unlimited XL e.a. gelden inderdaad andere cijfers, het voorstaat de info op de Proximus website te raadplegen

bovenstaande is evenwel niet direct het probleem van de auteur of een oplossing ervoor mijns inziens (heeft men hem voorgelogen of heeft hij het verkeerd begrepen)

 

Inderdaad de oplossing zou maandag moeten komen mijn gedacht!

Reputatie 6
Badge +3

@M_016 : Nochtans had je ook dit vermeld: qua data is onbeperkt enkel van toepassing voor mobiel vanaf Mobilus XL en voor vast breedband vanaf Internet Maxi Dat wou ik even verduidelijken. Ik legde gewoon uit dat onbeperkt niet bestaat en die beperking er zijn om het netwerk niet te veel overbelasten voor andere klanten. Ik vermoed verkeerd begrepen, want normaal gezien zou geen ene Proximus verkoper mogen zeggen dat ongelimiteerd echt ongelimiteerd is.

 

Mobilus 5G Unlimited : 

Alles onbeperkt met 5G

  • Onbeperkte data:
    In België je surft onbeperkt aan de hoogste snelheid via onze 4G, 4G+ en 5G netwerk. In de rest van de Europese Unie je beschikt over 50 GB. Boven 50 GB zal je aan aan maximale snelheid verder surfen maar een kleine toeslag betalen (€ 0,0042/MB).

Er is ook weer een beetje tegenstrijdigheid in hun bijzondere voorwaarden staat er dit, terwijl op de informatiepagina voor het 5G Unlimited dit niet expliciet vermeld staat:

4.2 In het kader van de onbeperkte aanbiedingen worden volgende praktijken niet beschouwd als normaal en persoonlijk gebruik (niet-exhaustieve lijst) : • Wanneer de Klant meer dan 10.000 sms-berichten verstuurt per maand en/of 500 sms-berichten per dag. • Wanneer de Klant sms-berichten verstuurt naar meer dan 250 bestemmelingen per maand. • Wanneer de Klant regelmatig meer dan 6 uur per dag en/of 30 uur per week belt. • Wanneer de klant meer dan 100 GB per maand gebruikt.

Bron: https://www.proximus.be/dam/jcr:034cd46c-77be-4b24-8c4c-8704f11f8947/cdn/sites/iportal/documents/pdfs/common/from20191101/Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2020-07-01-06-20-43~cache.pdf

Reputatie 7
Badge +4

@familievandesype 

Stricto senso is onderstaande  “onbeperkt”  maar vanaf een bepaald volume wordt de snelheid beperkt tot 0.5 Mbps  (en voor de meeste toepassingen is dit ondertussen “zeer traag”)

Mobilus 5G is inderdaad een uitzondering vermits teruggevallen wordt on de voorwaarde “normaal verbruik” maar deze beperking - waarvan ik tot op heden niet weet of ze effectief (onmiddellijk) toegepasr wordt, wordt/werd wel aangegeven bij de bestelling; feit is wel dat het verbruikte volume tot op heden niet op te volgen is in MyProximus (symbool onbeperkt aanduiding),  het verbruikte volume is daarentegen wel voorhanden op de factuur

Feit is dat in België dergelijke clausules “onbeperkt, *** zie bijzondere voorwaarden en andere vermeldingen” schering en inslag zijn bij alle/diverse operatoren vroeg of laat zal er quasi zeker ingegrepen worden door de wet/regelgever en/of zal één en ander ooit aanleiding geven tot “een class action” van een consumentenorganisatie met vermoedelijk een gelijkaardig resultaat (aanpassing/verduidelijking van de voorwaarden) 

 

Met Mobilus 5G Unlimited
In België, surf je onbeperkt aan de hoogste snelheid via onze 4G, 4G+ en 5G netwerk. In de rest van de Europese Unie: beschik je over 50 GB. Boven 50 GB zal je aan aan maximale snelheid verder surfen maar een kleine toeslag betalen (€ 0,0042/MB).

Met Mobilus XL Unlimited
Elke maand, beschik je over 35 GB aan maximale snelheid op 4G in België en de Europese Unie. Als je meer verbruikt blijf je verder surfen met een verlaagde snelheid (maximum 512 kbps) zonder meerkost.

Met Unlimited Premium in een Flex pack
In België surf je onbeperkt aan de hoogste snelheid via onze 4G, 4G+ en 5G netwerk. In de rest van de Europese Unie beschik je over 50 GB. Boven 50 GB zal je aan maximale snelheid verder surfen maar een kleine toeslag betalen (€ 0,0042/MB).

Met Unlimited in een Flex pack
In België en in de Europese Unie: surf 40 GB aan volle snelheid, daarna kosteloos verder surfen aan verlaagde snelheid van 512 kbps.

Met Unlimited Light in een Flex pack
In België en in de Europese Unie: surf 20 GB aan volle snelheid, daarna kosteloos verder surfen aan verlaagde snelheid van 512 kbps.

Reputatie 7
Badge +3

@ilkcen 

het spijt me 

pakket voor via proximus met unlimited data,bellen,smssen.

= en unlimited bellen en sms…  zo is het en zo klopt het, data zijn daar altijd beperkt geweest, voorgestelde prijzen kloppen ...

zou het verkeerd verstaan kunnen zijn ? 

groeten

Tina

Reageer