Vraag

Overgeschakeld van scarlet naar Proximus

  • 6 October 2020
  • 3 reacties
  • 658 Bekeken

Reputatie 1

Hallo begin augustus heb ik het gsm-nummer overgenomen van mijn moeder en ben tegelijk overgeschakeld van scarlet naar proximus. Het gsm nummer is toen toegevoegd aan mijn flex. De overschakeling hebben jullie in orde gebracht maar nu ontvang ik gisteren een factuur van een scarlet voor het gsm abonnement voor de maand september. Wat moet ik doen, kunnen jullie nakijken dat het opzeggen van het scarlet abonnement  correct is verlopen?


3 reacties

FYI: Als het via easy switch gebeurd is, dan is het aan proximus om dit op te volgen en op te lossen.

Maar best het antwoord een  prox forummedewerker afwachten als ze hier de draad opnemen.

PS: ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen  (In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen), zodat zij hiermee direct aan de slag kunnen.

Reputatie 7
Badge +3

@e vdz 

internet kan eventueel op 2 plaatsen aangerekend worden als het niet wordt opgezegd

In dit geval gaat het over een gsm dat bij ons werd geactiveerd op 8 augustus en niet meer bij Scarlet actief was
Vreemd dat ze dan nog een hele maand aanrekenen, het nummer is overgenomen door proximus vanaf 8-8-2020…

Dit kunnen we bij Scarlet niet nakijken,   Zij zien de beëindiging van de simkaart, net zoals ik de start ervan zie bij ons…

dus  neem je best contact op met hen om dit te laten nakijken. 

vriendelijke groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +4

https://www.bipt.be/consumenten/veranderen-van-vaste-operator

Easyswitch is enkel van toepassing indien er een contract van een vaste operator bij betrokken is

In principe is het ook bij overdracht van enkel het mobiel nummer aan de receptor (Proximus) alles te regelen (=in order te krijgen) met de donor (Scarlet)

Vermits u van Scarlet een GSM-afrekening voor september hebt ontvangen kijkt u best deze en bij voorkeur ook de vorige in detail na = op welke maand(en) hebben de betrokken abonnementsgelden en gesprekskosten betrekking (in principe omvat de afrekening van september de abonnementsgeleden voor september en de gesprekskosten voor augustus)

Desgevallend de betrokken afrekening(en) formeel betwisten en een correctie vragen (bij voorkeur schriftelijk/elektronisch opdat er een spoor is/blijft)

Succes

Reageer