Vraag

Overdacht mobiel nr wordt niet gedaan

  • 7 January 2023
  • 4 reacties
  • 65 Bekeken

Op woensdag 4 Jan diende ik in de P shop een aanvraag in om een Orange nummer over te nemen en aan mijn flex abonnement toe te voegen.

Er werkd me gezegd dat dat tussen de 2 uur en twee dagen zou duren. Wat ik al (on)behoorljk lang vind.

Vrijdagmiddag nog steeds niks. Dan maar proberen te chatten met proximus support.

Na TWEE UUR te hebben gehoord dat men op zoek was naar een medewerker, GEEN antwoord.

Inmiddels is het Zaterdag middag, dag drie dus, en nog steeds beweegt er niets.

Een argument om van orange (bedrijfsabonnement) over te stappen naar proximus was de meestal uitstekende support.

Ik begin me dus af te vragen of dat een goede beslissing is. Of zitten al die support medewerkers in China, ziek van Covid ??? 

In de P shop kunnen (of willen) ze niets doen. Maar dat de proximus support totaal onbereikbaar is (ik kan intussen niet meer bellem met mijn orange kaart) is totaal onaanvaardbaar.

Misschien kan iemand van proximus via deze weg het boeltje in gang steken? 

 

 


4 reacties

Reputatie 7
Badge +3

@Lucas 13430  Je dossier 51868040 is in behandeling. Bij de overdracht is er wat misgegaan IT is hiermee bezig. Groetjes

Ik wacht nu geen twee maar reeds 3 dagen. Geen beweging.

En neen ik ben geen Telenet fan die hier onzin uitkraamt.

Reputatie 7
Badge +4

&

uw nummer moet zolang de overdracht niet effectief operationeel uitgevoerd is, actief blijven bij Orange

welke uw huidige operator is kunt u zien via crdc

Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

zoals Martin stelt dient u toch op 1 à 2 werkdagen voor de afwikkeling van het interoperatorproces te tellen (van maandag tot en met zaterdag)

 

Proximus medewerkers (moderatoren) zijn pas vanaf maandag terug op dit publieke forum, best in uw login profiel (vrij veld ticket) aldaar enkel zichtbaar voor Proximus het betrokken GSM-nr en de betrokken Proximus en Orange SIMkaartnrs vermelden

In hoeverre 0800 22800 (of 0800 22500 business) u in de weekend verder kunnen helpen hieromtrent is mij evenwel onbekend

Ter info: in het weekend komt niemand langs op het forum die van PX zelf is.

Als je de opzeg van Orange laten uitvoeren hebt door PX dan kan dit normaal in ± 2 werkdagen in orde komen indien PX geen melding van opschortende voorwaarden krijgt van Orange (om één of andere reden) maar het is wel aan PX om dit verder op te volgen en af te handelen.

Hoe lang duurt het om van gsm-operator te veranderen? | BIPT

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

Vertraging bij uw nummeroverdracht | BIPT

 

Je oud nummer zou ondertussen wel moeten blijven werken bij Orange tot de effectieve overdracht.

bij welke operator je nummer actief staat kun je controleren hier → Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

 

PS: het is ook best van in afwachting dat de Proximus forummedewerkers (moderators) hier de draad terug opnemen en direct aan de slag zouden kunnen gaan, zoveel mogelijk (privé) gegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent). De met "privé aangeduide tekstvelden kunnen enkel door Proximus medewerkers zelf gelezen worden. In het vak "Ticket (Privé)" kun je nog bijkomende informatie vermelden, (bv. specifieke/privé info m.b.t. uw vraag). 
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reageer