Beantwoord

Oude SIM

  • 31 August 2018
  • 3 reacties
  • 963 Bekeken

Ik heb een (heel) oude sim-kaart, kan ik deze vervangen zodat ze in m'n nieuwe gsm geraakt, of ben ik dan m'n belwaarde kwijt?
Nu gebruik ik nog een handige baksteen, maar overweeg uiteindelijk toch om naar een slimme telefoon over te schakelen...
icon

Beste antwoord door AzizA 1 September 2018, 16:03

Bekijk origineel

3 reacties

het omruilen van een simkaart kun je gemakkelijk in en proximus winkel doen.
Je behoud je nummer en belwaarde ook.
Het overzetten van gegevens (bv telefoonnummers enz die er eventueel opgeslagen staan) is normaal gezien niet gratis en kan men 10€ vragen hiervoor.
Met de nieuwe die je krijgt is he mogelijk om de verschillende formaten met de hand uit te drukken zodat je het juist formaat hebt die in je nieuwe gsm past zie hier > klik hier daar staat o.a:
"Druk het juiste formaat uit de kaart (standaard, micro of nano), zodat ze in uw toestel past."
maar ze geven niet aan hoeveel ze kunnen/mogen aanrekenen voor overzetten van gegevens.

Als je bv in een winkel je nieuw toestel koopt dan zal men over het algemeen wel niets aanrekenen voor het overzetten van data, het moet daarom geen Proximus center zelf zijn ook in een winkel waar men Proximus producten verkoopt (proximus partner).
Als bijkomende info: Ik zelf heb in ene winkel 5€ betaalt en in nog een ander winkel 0€ voor het overzetten van gegevens van oude naar nieuwe kaart (dit duurt maar een paar minuutjes) , maar zoals reeds gezegd ze mogen wel 10 € aanrekenen (was vroeger 5€).
Reputatie 7
Badge +4
Die kunt u gratis laten vervangen in een Px-center door een multiformaat SIM met behoud van belwaarde
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_sim_types/particulieren/support/mobiele-telefonie/gsm-en-sim-kaart/sim-kaart-pin-code-en-puk-code/een-simkaart-kiezen-of-omruilen.html

P.S.
Blijkbaar durven sommige centers een bedrag van 5 of 10 euro vragen om eventueel ook uw contacten van uw oude sim op uw nieuwe over te zetten
Misschien dit - indien nodig - gratis laten doen daar waar u uw nieuw toestel koopt (bv. als voorwaarde stellen, klant is koning).
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Willem, je kan jouw simkaart laten omruilen in een Proximus shop, jouw belwaarde zal je behouden. Groetjes, Aziz

Reageer