Aloha,
Ik kocht me een aantal dagen terug ( 7 april) een smartphone. De Oneplus T7 met dan die data pack erbij. Dezelfde dag was het bedrag netjes van mijn rekening afgeschreven. Wat een probleem om het leveradres in te vullen. Proximus kon mijn adres niet terugvinden via die webshop?!? In de eerste plaats is het nogal raar dat dit deels door een automatisch systeem gaat want als de database niet aangepast is dan kunnen ze je adres niet terugvinden? zodoende alles manueel zitten invullen.
De levering ging doorgaan donderdag 9 of vrijdag 10 april. Ik kreeg een sms van UPS op donderdag 9 april, dat de levering pas zou doorgaan dinsdag 14 april. op zich geen probleem bij door de corona toestanden e.d. Dezelfde dag of vrijdag, kreeg ik telefoon van proximus zelf, dat ze problemen hebben met het adres? Ik had bij hen een oud adres staan… Als ik nu een telefoon bestel en ik wil die laten leveren op een nieuw adres dan moet dit toch kunnen??? ze ging het bekijken en me iets laten weten. Tja niets van, ze liet niks weten en heeft de levering laten doorgaan op dat oud adres want toen ik ging kijken naar de UPS tracking, zie ik bij levering staan, mijn oude gemeente en leverplaats FERREY (ken ik niet en daar woont ook niemand met die naam en ook nog “achtergelaten bij brievenbus”??? Euhm daar staan een reeks brievenbussen samen aangezien mijn oude woonst, een appartement is… M.a.w. weg smartphone en hoogstwaarschijnlijk in de zak van iemand anders…
Ik bel naar de klantendienst en ik krijg netjes een dossiernummer 44988993 en “ze gaan u waarschijnlijk in de loop van volgende week es bellen” ??? in de loop van volgende week??? We zijn nu dinsdag 14/04, het geld is al van mijn rekening gegaan op 7 april en ik moet wachten tot volgende week 20/04 of later om te horen wat ze gaan doen? Er is een reden dat ik een nieuwe gsm koop namelijk mijn oude is versleten en ik wil bereikbaar kunnen zijn… dus de manier waarop de klantendienst te werk gaat is duidelijk nog steeds even slecht als jaren geleden. De structuur ven hun systeem is nog erger als ze een simpel adres niet kunnen vinden en de menselijke afhandeling ervan laat ook te wensen na als ze het gewoon opsturen naar een adres waar ik niet meer woon… En UPS is allesbehalve een betrouwbare transportdienst. Er zijn er daarbuiten veel betere… Ik kon gerust om met een langere levertermijn in deze corona periode maar zelfs zonder deze corona periode zou het zo gelopen zijn volgens mij. Men is heel snel om te factureren en af te schrijven maar de afhandeling en levering zelf trekt op niks. hopelijk is die vreemde heel blij met zijn nieuwe One plus T7
Groetjes,
J.