Vraag

Opeens 'Geen service' op mijn gsm

  • 24 November 2019
  • 16 reacties
  • 3342 Bekeken

Hallo,

 

Zo’n 2 uur geleden kreeg ik op mijn iPhone de melding ‘iPhone is niet geactiveerd’, en stond er plots linksboven ‘Geen service’.

 

Ik heb even in Instellingen gekeken, onder ‘Algemeen’, en zag bij Netwerk ‘Niet beschikbaar’ staan. Toen ik daar op klikte, las ik ‘Simkaart niet geprovisioneerd’. 

 

Wat betekent dit allemaal? 

 

Help alstublieft!

 

Bedankt...


16 reacties

Start best even je iPhone volledig opnieuw op, want bij mij is het zo gelukt, en mss lukt het bij u ook zo.

Mss vind je hier ook wat tussen > klik hier

Dag Martin,

 

Bedankt voor je antwoord. Ik heb de iPhone al een paar keer volledig opnieuw opgestart, en ook een paar keer de sim-kaart verwijderd en er weer terug in gedaan. Ook heb ik mijn iPhone geüpdatet naar de laatste versie van iOS. Helaas helpt het allemaal niet. Morgen maar even naar een Proximus winkel, want ik kan nu ook niet bellen met de gsm...

Reputatie 7
Badge +4

@Marthijn Klopper Heb je nog steeds problemen? Zou je even het gsm nummer waar je problemen mee hebt willen toevoegen op je profiel? 

@Marthijn Klopper Heb je nog steeds problemen? Zou je even het gsm nummer waar je problemen mee hebt willen toevoegen op je profiel? 

Ja, het werkt nog steeds niet, er staat nog steeds ‘Geen service’, en ‘Simkaart niet geprovisioneerd’ bij Info.

 

Ik voeg mijn gsm nummer toe, maar ga zo alvast even langs bij een Proximus winkel. Hoe dan ook bedankt voor je reactie!

@SamuelD Gsm nummer is toegevoegd.

Reputatie 7
Badge +4

@Marthijn Klopper ik zie je nr niet volledig actief staan momenteel, heb je hiervoor enige wijziging aangevraagt ?

@Marthijn Klopper ik zie je nr niet volledig actief staan momenteel, heb je hiervoor enige wijziging aangevraagt ?

Ik had een zakelijk abonnement, en dat zou worden overgezet naar een particulier abonnement. Daar ben ik vorige week nog over gebeld, ik kon toen zelf weer zonder problemen alles gebruiken. Donderdag werd ik nog gebeld voor verificatie van geboortedatum. Maar opeens gisteren dus dit probleem. Ik hoop dat het snel opgelost is, kan nu ook niet gebeld worden, begreep ik.

Ik hoor net dat mijn nummer is geannuleerd/opgezegd??

Reputatie 7
Badge +3

Dag @Marthijn Klopper , dossier 43634360 is hiervoor al in behandeling. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Grt, Heidi

Dag @Marthijn Klopper , dossier 43634360 is hiervoor al in behandeling. De dossierbeheerder zal je verder informeren. Grt, Heidi

Beste Heidi,

 

OK, bedankt. Mag ik vragen wat er in dat dossier staat? En hoe word ik verder geïnformeerd? Want ik kan niet op mijn nummer gebeld worden. Heb nu een Prepaid kaartje in mijn toestel, en daarmee dus ook een ander gsm nummer. Moet ik dat doorgeven?

Reputatie 7
Badge +3

Dat nummer mag je invullen in je profiel, dan maak ik dat over aan de betrokken dienst. Grt, Heidi

OK, dat zal ik doen.

 

Maar toch benieuwd of het gaat goedkomen (en wat er dus in dat dossier staat, of mijn ‘oude’ nummer weer kan worden geactiveerd). Ik heb in de Proximus winkel gebeld met afdeling facturatie omdat er ook nog een bedrag open stond (wat ik niet wist). Deze heb ik net na 12 u betaald, en de medewerker van Facturatie zei dat van zodra de betaling bij jullie binnen is, mijn nummer weer wordt geheractiveerd -en dat dat 24 tot 48 u kan duren. Klopt dat? Want dan wacht ik even met het informeren van al mijn contacten dat mijn -hopelijk- tijdelijke gsm nummer definitief mijn nieuwe nummer is geworden.

Dat nummer mag je invullen in je profiel, dan maak ik dat over aan de betrokken dienst. Grt, Heidi

‘Nieuwe’ (tijdelijke?) nummer is ingevuld op mijn profiel.

Reputatie 7
Badge +3

@Marthijn Klopper 

Nieuwe contactnummer is doorgegeven.

De dossierbeheerder heeft contact met IT voor verdere hulp en houdt je op de hoogte.

Groeten,

Tina

@Marthijn Klopper

Nieuwe contactnummer is doorgegeven.

De dossierbeheerder heeft contact met IT voor verdere hulp en houdt je op de hoogte.

Groeten,

Tina

Hi Tina,

 

Bedankt! Maar het is inmiddels allemaal opgelost.

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Fijn om te horen @Marthijn Klopper, ik geef het zo door aan de betrokken dienst! Grt, Heidi

Reageer