Beantwoord

onveilige verbinding!

  • 28 October 2019
  • 85 reacties
  • 1091 Bekeken

Reputatie 3
Badge +1

Dit krijg ik van Norton nu voordurend !

 

das thans de WiFi van mijn modem

 


 

 

icon

Beste antwoord door Martin 28 October 2019, 23:09

Bekijk origineel

85 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Dit was normaal altijd groen dus veilig 

Reputatie 3
Badge +1

Secure VPN is nogal projzig en vond Norton aan proxumus betalen al genoeg zijn 

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 

We hebben je aansluiting uitgemeten en stellen niets foutiefs vast.

Krijg je van Norton ook deze foutmelding als je verbinding maakt met de WiFi 2.4 op je bbox3?

 

Geert

Reputatie 3
Badge +1

Ja Geert 

 

Reputatie 3
Badge +1

Alle drie ik heb om WiFi inloggen 

Reputatie 3
Badge +1

De rest kleur gewoon groen 

 

Reputatie 3
Badge +1

Juist de WiFi beveiliging niet 

Reputatie 3
Badge +1

Bij jullie is veilig dus en waar kan dan aan liggen ?

geeft geen fijn gevoel voortdurende meldingen hierover ontvangen

Reputatie 7
Badge +4

Ik kan mij vergissen maar vermoed dat dit ondertussen gewoon een standaard bericht is indien gebruik gemaakt wordt van “public Wifi”-diensten

Norton 360 jaar 2020 = de vervanger van Norton security 2019 (2018, …) bevat standaard bv. ook “VPN-beveiliging” (vermoedelijk zal het Norton-aanbod van Proximus dus ook mee evolueren)

https://be-nl.norton.com/360

Kijk eventueel ook uw settings voor WiFi 30CB na (netwerk en internet instellingen particulier netwerk of publiek netwerk gedefiniëerd, indien pubiek eigen netwerk naar particulier aanpassen)

@maria_074 Het is een standaard melding als je op geen beveiligd netwerk zit, gewoon eens het SSID wifi-5.0-xxxx of het SSID wifi-2.4-xxxx  van je bbox eens kiezen om te zien of je deze melding dan nog krijgt.

Indien je dan ook de melding krijgt eens kijken op de UI van je modem eens kijken welke beveiliging je hebt WPA2 of iets anders door t surfen naar > http://192.168.1.1 en daar inloggen als User met het User wachtwoord dat je vindt op een sticker van je bbox.

Of simpeler nog door je bbox even te resetten dan ben je default ingesteld op WPA2 en dan kun je gaan checken op http://myproximus.be wat er aangeduid staat als beveiliging  of dit WPA2 is. bbox resetten kun je als volgt > klik hier 

Reputatie 3
Badge +1

Heb de ssid als ook WPA2

Reputatie 3
Badge +1

Reset gedaan maar blijft onveilig verbinding 

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 

heb je idd de bbox al eens gereset?

 

Geert

‘t is toch geen valse reclame van northon want ik krijg die melding niet als ik op mijn bbox probeer zelf niet als ik op public wifi ga van mijn bbox, raar !

Reputatie 7
Badge +3

@maria_074 

Ik heb eens mijn Proximus Wifi uitgetest met de Norton app, ik krijg de melding dat de verbinding veilig is.

Een algemeen probleem met Norton is het dus zeker niet.

 

Heb je de app van Norton al eens verwijderd en opnieuw geïnstalleerd via My Proximus?

 

Geert

Reputatie 7
Badge +3

Indien het bovenstaand bericht geen oplossing geeft, zou ik eens contact opnemen met Norton zelf op het nummer: 02 256 66 25

 

Geert

Reputatie 7
Badge +4

Dus WiFi 30CB is niet van u maar van X

zoals hierboven en door @Martin reeds geschreven heeft dient de betrokkene X zijn WiFi instellingen te controleren (mogelijkerwijze publiek en/of geen WPA versleuteling)

Reputatie 3
Badge +1

Ja Geert reset gedaan maar ga

eens app wissen en

terug installeren 

 

had nog wat aan de hand met de Security VPN

zat kijken en geïnstalleerd en kost dus rond 49€ per jaar en wou schermafbeeldding maken en niet klikken op kopen als plots zelfs zonder klikken op kopen

was aangekocht !

heb zitten zoeken om dit te annuleren en denk is gelukt 

Reputatie 3
Badge +1

Heb gevoel nu ze VPN willen aansmeren en zonder VPN de Norton niet meer volledige bescherming biedt ?

Reputatie 3
Badge +1

Kijk vanwege de ongewilde aankoop vpn geeft nu wel veilig verbinding 

 

en via “proximus public wifi” wat geeft dat dan

Reputatie 3
Badge +1

Dit word wel te duur deze Norton 5€ maandelijks aan proxumus en nog eens bijna 50€ jaarlijks aan Norton voor die vpn !

kan ik niet maken dus wis dit en ga gewoon onveilig verder en desnoods verwijder de Norton als toch niet meer veilig kan surfen 

jammer maar denk niet dat anders is dan dit 

en via “proximus public wifi” wat geeft dat dan

 

Reputatie 3
Badge +1

Ook veilig met Security VPN erbij

 

Reputatie 3
Badge +1

 

Reageer