Vraag

ontvang van 1 persoon sms enkel als wifi opstaat


Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties

Sinds een aantal dagen krijgt mijn echtgenote mijn smsen niet meer. Van andere personen geen probleem. Als wifi of 4g opgezet wordt komen alle smsen toe.

Is nieuwe Samsung A13. Als het nummer eindigend op 071 een sms stuurt naar het nummer eindigend op 003 dan komen die niet toe. Wordt wifi of mobiele gegevens opgezet komt alles in één keer toe. Met andere nummers geen probleem.

Klinkt dit fenomeen iemand bekend in de oren aub? Want weeral : is storend gezien we in contact moeten blijven ivm een ziek familielid.

Blijkbaar zouden nog mensen dit al voorgehad hebben.


13 reacties

Ik weet niet of het iets zou kunnen te maken hebben met de berichten-app van google (RCS)

zie bvb → Opgelost: SMS enkel versturen of ontvangen via 4G/wifi - De Netweters

Reputatie 3
Badge +1

Hal

Ik weet niet of het iets zou kunnen te maken hebben met de berichten-app van google (RCS)

zie bvb → Opgelost: SMS enkel versturen of ontvangen via 4G/wifi - De Netweters

Martin, heb ook al zoiets zien passeren op Google, maar het is bizar dat het enkel via mijn nummer is blijkbaar dat mijn echtgenote geen sms ontvangt. Volgens kine - die zopas langs is geweest - zou ook zij gisteren naar mijn echtgenote 2 sms gestuurd hebben, maar daarvan is niets toegekomen. Ik kijk ook verder. Alvast al dank voor uw reactie

En als je de sms verstuurt krijg je dan ook de status te zien dat hij verzonden is, want gisteren had ik ook even het volgende voor, dat ik een sms verstuurde met de google berichten-app naar iemand , deze persoon niks ontvangen had, toen ik in mijn berichten teug ging kijken zag als melding staan, rechts onderaan het bericht “probeer opnieuw” wat ik niet opgemerkt had tijdens het versturen.

Reputatie 3
Badge +1

Neen dat heb ik niet, maar de andere persoon wel soms. Zij heeft soms dat ze moet “kiezen” tussen mms en sms. Op mijn gsm met switchnummer heb ik nooit een afleveringsbericht spijtig genoeg. Dat is ook typisch aan het switchnummer.

Reputatie 7
Badge +4

Ter info in afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator)

I Don't Receive SMS | Samsung Support LEVANT

&

Top 11 Ways to Fix Samsung Phones Not Receiving Text Messages (guidingtech.com)

 

Vermeld de beide betrokken nummers (en merk/type) toestellen in het vrije veld “ticket” van uw forum login profiel (daar zijn ze enkel zichtbaar voor Proximus)

 

ls wifi of 4g opgezet wordt komen alle smsen toe

= dit lijkt erop dat deze sms’en als data zouden behandeld worden (mms en/of samsung message app) 

In feite als je enkel tekst invoert zou de berichten app er toch geen mmsmogen van maken.
Maar had ik nu niet ergens gelezen als de tekst te lang wordt die je invoert als mms eventueel verstuurd wordt!?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin cfr google bv.

How do I stop my Samsung phone from converting SMS to MMS?

On the messaging App, Tab on Menu options (three little dots), then go to Settings. Then More Settings and Select Multimedia Messages. At the end of the mms menu, you will see the option to Set restrictions, change it to Restricted and this will block the text messages being changed automatically from SMS to MMS

 

Of dit effectief een oplossing biedt voor het probleem van de auteur weet ik uiteraard niet

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik weet niet of ik het “perfect” ga verwoorden maar toen ik bij de instellingen van apps ging kijken kreeg ik twee “iconen” voor berichten. Het oude blauwe icoontje en een “iets modernere”. Deze heb ik uitgeschakeld waardoor ik naderhand een keuze moest maken tussen de twee iconen. Heb het oude gekozen. Momenteel werkt het. Ik hou het in de gaten.

Je zal de zelfde berichten apps hebben als ik, het blauwe berichten icoon (wat ik ook gebruik) daar komt de app van uit de google play store  en het  andere berichten icoon daar komt de app van uit de (samsung) galaxy store.

Met het berichten app uit de google play store kan ik ook berichten versturen en ontvangen via mijn laptop bvb.

@Martin cfr google bv.

How do I stop my Samsung phone from converting SMS to MMS?

On the messaging App, Tab on Menu options (three little dots), then go to Settings. Then More Settings and Select Multimedia Messages. At the end of the mms menu, you will see the option to Set restrictions, change it to Restricted and this will block the text messages being changed automatically from SMS to MMS

 

Of dit effectief een oplossing biedt voor het probleem van de auteur weet ik uiteraard niet

 

Die uitleg is voor de galaxy store berichten-app volgens mij maar niet voor de berichten-app uit google play store

 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin 

Ik weet uiteraard niet welke app jij gebruikt maar het probleem van bv. de “automatische” omzetting van lange sms in mms is niet nieuw en niet specifiek gebonden aan Samsung

Tenzij in de app X specifieke beperkingen/voorzieningen voorhanden zijn is mijns inziens het eventuele gebruik van “data” (i.p.v. sms dienst) niet uitgesloten 

 

 

ik gebruik de berichten app uit de google play store, huawei gebruikt tegenwoordig default deze berichten app ipv hun eigen berichten app.

 

Reputatie 7
Badge +5

@jhl Fijn om te lezen dat het nu in orde is. Ik vermoed inderdaad dat het een instelling is in het toestel zelf. Tegenwoordig kan je op Android toestellen ook een soort van Imessage gebruiken. Dit zorgt soms voor soortgelijke problemen. Moest je toch nog hinder ondervinden aarzel dan niet om met ons contact op te nemen zodat we het na kunnen kijken. 

Reageer