Vraag

Ontvang geen berichten van andere providers

  • 17 January 2020
  • 15 reacties
  • 721 Bekeken

Ik heb vandaag ontdekt dat ik geen berichten kan ontvangen sinds lange tijd van mensen via een andere provider. Dit is al enkele maanden aan de gang, hoe kan dit opgelost worden? 


This topic has been closed for comments

15 reacties

hier komt niemand meer langs van Proximus zelf, pas maandag,

de helpdesk is wel bereikbaar in het weekend op 0800 22 800

Reputatie 6
Badge +3

Het lijkt mij onwaarschijnlijk dat je in uw berichten/telefoon app bepaalde contactpersonen ongewild op de zwarte lijst/geblokeerde lijst hebt geplaatst. Zie hier voor Android: https://support.google.com/phoneapp/answer/6325463?hl=nl , https://www.androidplanet.nl/tips/android-telefoonnummers-blokkeren/ . Voor IOS: https://support.apple.com/nl-be/HT201229 Bekijk hier ook de specifieke instellingen van Proximus: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_in_out_sms/particulieren/support/mobiele-telefonie/sms-en-mms-en/sms-en/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren-op-uw-gsm.html

Kun je dan berichten alleen blokkeren zonder oproepen te blokkeren want het gaat hier over berichten die TS niet meer ontvangt.

Dit is iets dat nog gemeld werd door anderen vroeger op het forum, bij proximus hadden ze dan blijkbaar iets moeten doen!! 

 

Reputatie 6
Badge +3

 Ik heb het juist nagekeken op mijn Android smartphone en wanneer je een nummer plaatst op de blokkeerlijst is dit inderdaad zowel voor oproepen als berichten en niet afzonderlijk. Dus enkel Proximus kan het oplossen zoals je zegt. Ik ging er eerst vanuit dat je afzonderlijk kon blokkeren. Misschien in een aparte niet standaard berichten app dat het mogelijk is. Bedankt voor de correctie.

Ik dacht ook mss iets te maken met routering maar dan denk ik dat dit ook met beide berichten en oproepen zou tezamen gaan! enfin we zien wel wat Proximus kan doen...

Reputatie 7
Badge +3

Ik heb vandaag ontdekt dat ik geen berichten kan ontvangen sinds lange tijd van mensen via een andere provider. Dit is al enkele maanden aan de gang, hoe kan dit opgelost worden? 

Over welke provider gaat het dan? 

Gaat over zowel berichten van Telenet, Mobile Vikings,... 

Reputatie 7
Badge +3

Kan je enkele voorbeeldnummers, alsook momenten waarop die een SMS zouden gestuurd hebben, doorgeven via privébericht? 

Kan je enkele voorbeeldnummers, alsook momenten waarop die een SMS zouden gestuurd hebben, doorgeven via privébericht? 

Gedaan! 

Nog steeds geen oplossing gevonden tot nu toe, zou een probleem zijn met berichten van Telenet en Base.

Reputatie 7
Badge +4

Dit is nagekeken door de dienst die contact heeft met de andere operatoren en zou in orde moeten zijn. Ondervind je toch nog hinder ? 

Beste 

Jawel, de problemen zijn nog steeds dezelfde, heb dit getest via een aantal personen bij deze operators. Bellen lukt perfect, maar ik ontvang geen sms.'en.

Reputatie 7
Badge +4

@Arne_012 Ik heb zonet 2 testen uitgevoerd via een Base en Telenet nummer. Het probleem is inderdraad nog steeds niet opgelost. Ik heb het opnieuw doorgestuurd naar de betrokken dienst.

Reputatie 7
Badge +4

@Arne_012 Bevestiging gekregen dat het probleem nu is opgelost. De test smsen via Base en Telenet worden nu correct verzonden en afgeleverd.

Beste, hartelijk bedankt, probleem is inderdaad opgelost!