Beantwoord

Onmogelijk om voor Pay&Go + mobiele data op te laden


Ondertussen 1u30 met helpdesk gebeld en langs gegaan in Proximus winkel. Mijn probleem: ik wil 500 MByte data opladen op mijn Pay&Go kaart. Als ik dit doe via de app krijg ik de melding "Oeps er ging iets mis! Probeert u het later opnieuw!"
Als ik dit doe via de ussd code # 152*1 #, krijg ik de melding "Proximus-info: het kreditet op uw kaart is onvoldoende om dit pack te kunnen kopen. Gelieve uw kaart te herladen en opnieuw te proberen. Bedankt."
Stappen uitgevoerd op vraag van de helpdesk:
- MyProximus app verwijderen
- Nieuwe simkaart in de Proximus winkel gaan halen
- telefoon herstarten

De laatste boodschap die ik kreeg van een proximus-medewerker was om een klacht in te dienen, om op die manier het resterend bedrag van mijn pay&go kaart terug te krijgen aangezien Proximus niet in staat is om de services te leveren die ze zeggen te leveren.
Via telefoon een klacht indienen kon dan ook weer niet. Ik probeer dus via dit forum een klacht in te dienen.
icon

Beste antwoord door AntonellaD 19 July 2019, 08:44

Bekijk origineel

10 reacties

Reputatie 7
Badge +3
Dag WG2547,
Er werd 10 euro krediet en 500MB data op je herlaadkaart gezet.
Indien je wenst, kan je het volgende nog eens testen en laten weten als het werkt:
"500 MB voor €6: vorm #152*1# met uw Pay&Go-gsm en druk op de beltoets"
Groetjes,
Antonella
Neen, ik heb ondertussen gewoon mijn pay and go herladen, waardoor ik weer data volume had. Sinds dan heb ik niet meer getest of ik data volume kan converteren, aangezien ik voorlopig nog genoeg mbytes heb.
Reputatie 7
Badge +3
Dag WG2547,
Dank je wel voor de update. Mocht je binnenkort merken dat je dezelfde foutmelding krijgt, laat ons dit dan gerust weten. Dan kijken we het verder na.
Groetjes,
Antonella
Tip: mss best toch nog eerst een reactie van iemand van Proximus zelf hier afwachten als ze langskomen en je post doornemen en dit verder kunnen onderzoeken.
Als het probleem te lang aansleept en niet opgelost geraakt kun je dan nog desnoods altijd klacht indienen bij de ombudsman van telecom.
Reputatie 7
Badge +4
Best eens uit te klaren door een Px-medewerker (en last but not least wat staat er nog aan belkrediet op die kaart)
Ik zie tegenstrijdige info op Px websites hieromtrent:
#152*1#
Zet € 6 krediet om in 500 MB mobiele data. Het bedrag wordt automatisch van uw krediet afgehouden.

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_short_codes_mobusage/particulieren/support/mobiele-telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/korte-codes-gsm.html
Herlaadbeurt van 250 MB (31 dagen geldig): € 4,99. Activering via #152*1# op je gsm + Verzenden
https://www.proximus.be/nl/id_cr_paygo_faq/particulieren/producten/mobilus/prepaidkaarten/veelgestelde-vragen-payen-go-plus.html
deze laatste 250 MB is de oude formule die vervangen werd door 500 MB
Persoonlijk heb ik ook al problemen gehad om het via MyProximus te doen maar met ussd codes lukt het mij iedere keer wel.
#152*1# vanaf 1/3/19 500 MB voor 6€ ipv 250 MB voor 4,99€
Reputatie 7
Badge +3
Dag WG2547,
Kan je even het betrokken gsm-nummer aanvullen in je profiel zodat we dit kunnen nakijken?
Groetjes,
Antonella
Telefoonnummer aan profiel toegevoegd. Ondertussen zie ik dat mijn belkrediet naar 0,01 EUR herleid is, terwijl dit gisteren nog meer dan 10 EUR was. En dit terwijl ik gisteren enkel jullie 0800 nummer heb gebeld. Ik hoop dat dit tijdelijk is om dit alsnog werkende te krijgen?
Vandaag nog eens geprobeerd om data bij te laden, met alweer zelfde probleem. Zie filmpje in bijlage.
Reputatie 7
Badge +3
Dag WG2547,
Mijn excuses voor het laattijdig antwoord. Is dit inmiddels al opgelost voor jou?
Groetjes,
Antonella

Reageer