Vraag

Ongewenste oproepen uit USA

  • 26 July 2019
  • 4 reacties
  • 264 Bekeken

Sinds vandaag ontving ik al meerdere oproepen uit USA. Enkele heb ik opgenomen zonder te antwoorden. Meteen nadien, ontvang ik een sms dat buitenlandse oproepen geen deel uit maken van mij bundelen en ik moet opladen.
Net geprobeerd om Prximus telefonisch en per chat te contacteren, zonder succes.
Ik wens alleszins 's nachts geen oproepen te ontvangen. Hoe kan je automatisch alle internationale oproepen blokkeren?

4 reacties

Ter info: dergelijk oproepen krijg ik al een hele tijd maar die zijn niet tegen te houden en deze nummers veranderen ook altijd waardoor het onbegonnen werk is om die op je smartphone zelf te blokkeren!
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_bar_in_out/particulieren/support/myproximus-en-facturen/kosten-controleren/limieten-instellen/oproepen-sms-en-of-surfen-blokkeren-op-uw-gsm.html
ls u deze betalende blokkering activeert, dan kunt u geen oproepen en sms’en, die gemaakt zijn buiten de EU, meer ontvangen
Ik vrees evenwel dat bovenstaande niet 100% aan uw vraag beantwoordt...
Uiteraard kunt u ook altijd inkomend verkeer per nummer gratis op uw toestel blokkeren (uw toestel belt niet meer)
https://support.apple.com/nl-be/HT201229

Vraag:
Meteen nadien, ontvang ik een sms dat buitenlandse oproepen geen deel uit maken van mij bundelen en ik moet opladen.
Ontvangt u een dergelijke sms in België voor internationaal inkomend verkeer... indien ja lijkt mij dit toch niet direct normaal
ik heb na het bellen van een +324..... nummer ook al deze melding gekregen van dat ….. opladen maar dat is maar een tweetal keren gebeurd normaal krijg ik die melding niet nadat er zo'n +324 opgebeld heeft.
Ik ben deze oproepen nu al zo danig gewoon dat ik niet meer reageer van zodra ik +324 nummer zie verschijnen en na enkele dagen stoppen die wel normaal gezien maar spijtig genoeg herbeginnen die ook na verloop van tijd, enfin, tot nu toe nog geen enkele financiële schade opgelopen hierdoor ☺️
Reputatie 7
Badge +3
Dag Wim_015,
Ik zie dat er gisteren een blokkering op je gsm-nummer werd geactiveerd voor roaming oproepen. Dit betekent dat als je zelf in het buitenland bent, dat je dan niet kunt bellen. Is dit de bedoeling?
Groetjes,
Antonella

Reageer