Vraag

ondersteuning Samsung Galaxy Watch4 LTE (eSIM)

  • 2 September 2021
  • 13 reacties
  • 3223 Bekeken

Samsung heeft met zijn nieuwe reeks smartwatches (Galaxy Watch 4) ook terug een “LTE” versie uitgebracht. via eSIM kan men met zo’n watch zelfs zonder bluetooth gekoppelde telefoon gesprekken voeren.

Telenet ondersteund (en verkoopt!) deze al.

De vraag is wanneer zal Proximus deze ook ondersteunen?


13 reacties

Deze vraag komt hier dikwijls aan bod maar tot nu toe werd nog geen definitieve datum vermeld.

Laatste melding hieromtrent :
 

we focussen ons op het gebruik van de eSIM op andere toestellen zoals smartwatches.
Van zodra dit mogelijk is, zal Proximus hierover communiceren.

Reputatie 7
Badge +4

@David Callebaut Ik heb de vraag doorgespeeld naar de verantwoordelijken

We lopen hier toch wat achter. In de ons omringende landen functioneert dit wel. Voor veel buitensporters is het een stuk veiliger mét communicatie. En een stuk comfortabeler zonder smartphone. Kan Proximus hier aub wat vaart achterzetten en een engagement aangaan ipv nietszeggende vage verklaringen?

Hopelijk komt dit zeer snel anders ben ik genoodzaakt om naar telenet over te stappen...zou jammer zijn..

https://www.proximus.com/news/2020/20201001_proximus-supports-esim.html

  • Vanaf  1 oktober 2021 hoeven Enterprise-klanten van Proximus die gebruikmaken van eSIM-compatibele telefoons geen fysieke simkaart meer in het toestel te plaatsen om toegang te krijgen tot het netwerk.
  • Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.

_

Zal je dan op een bestaande abbonement die je in een gsm gebruikt, ook een 2de eSIM kunnen aavragen voor een smartwatch met hetzelfde gsm nummer?  Of zal je voor de eSIM in je smartwatch een aparte 2de abbonement moeten hebben (met andere gsm nummer)?

Reputatie 7
Badge +3

Deze functionaliteit is bij ons nog niet mogelijk.

Dit is voorzien tegen ten vroegste eind volgend jaar, maar een precieze timing kan ik hier niet voor geven.

Groetjes,
Antonella

Ondertussen zijn we een jaar verder…

 

Is hier reeds meer zicht op?  e-SIM of smartwatch.

Ik wil bv een Samsung Galaxy Watch4 Classic LTE bestellen en heb een proximus abonnement...

Volgens de laatste berichten nog altijd niet.

Reputatie 5
Badge +2

@NickD Onze diensten zijn bezig met te kijken hoe dit mogelijk gemaakt kan worden maar er is op dit moment nog geen periode gekend wanneer dit op de markt komt.

Is er nu iets of helemaal niets mogelijk?
Om hetzelfde nummer te gebruiken als je gsm zal wel niet mogelijk zijn.
Maar ik vraag me af of je nu nog wel een apart abonnement (dan wel met een ander nummer) voor een smartwatch kan afsluiten.

Reputatie 7
Badge +4

FYI

De eSIM is hier: Alles over deze volledig digitale SIM-kaart | Proximus

= er is tot nader order (spijtig genoeg) bij Proximus hiervoor nog niets mogelijk (2024?)

 

Reageer