Vraag

ondersteuning E-sim apple watch cellular

  • 15 November 2020
  • 40 reacties
  • 7414 Bekeken


Toon eerste bericht

40 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Impega Op dit ogenblik nog niet. Dit project blijft belangrijk voor Proximus en we doen ons uiterste best om de beste oplossing en de meest optimale klantenervaring te bieden volgens de verschillende use cases. Het is waar dat we meer tijd nodig hebben dan verwacht door een aanpassing van de verschillende prioriteiten van onze e-sim roadmap. De compatibiliteit voor " watch as a second device " zal geleidelijk worden ontwikkeld met het oog op commercialisering in de loop van 2024 volgens onze huidige beste raming.

Reputatie 7
Badge +4

@Jan10 Dankjewel voor je compliment :)

Dromen mag altijd 😉 maar er is nog niet meer concrete info. Die zal zeker gepost worden eenmaal de e-sim beschikbaar is. 

Ik ga mij de apple watch 7 cellular aanschaffen.

Graag zou ik bij proximus blijven maar door deze brakke communicatie zal ik hoogstwaarschijnlijk overstappen naar Telenet.

 

Gezien eSIM ondersteund wordt voor grote enterprise-klanten, zou dit niet zo moeilijk mogen zijn.

@MrLuckbox 
TBI: 

  • Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.

zie ook → Esim / E-sim Proximus | Proximus Forum

@MrLuckbox 
TBI: 

  • Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.

zie ook → Esim / E-sim Proximus | Proximus Forum


Deze had ik inderdaad gelezen!

Echter, Apple Watch 7 staat er niet tussen… Leuk dat ik mijn iphone via eSIM kan gebruiken, maar zou veel liever een apple watch via eSIM gebruiken!

Reputatie 1

@MrLuckbox 
TBI: 

  • Residentiële klanten zullen eSIM vanaf 19 oktober 2021 kunnen activeren.

zie ook → Esim / E-sim Proximus | Proximus Forum

 

FYI: het persbericht van vorig jaar wordt in die thread verkeerd gequotet. Het gaat om de esim-activatie die Proximus in oktober vorig jaar (2020) al heeft opengesteld - en die niks te maken heeft met de ondersteuning van de Apple watch.

 

Alweer jammer genoeg :)

 

Het siert Hadewych dat hij netjes antwoord blijft geven aan de zeurende community, maar het zou Proximus nog meer sieren als ze eindelijk eens met een roadmap zouden komen.

Een roadmap geven is één maar ene geven die dan ook in de werkelijkheid op enkele maanden na klopt klopt, is nog een tweede zaak.

Neen nog niet.

Reputatie 7
Badge +4

Voor beide platformen (GSM en Watch) is er een apart netwerk nodig en aparte aanpassingen en investeringen. De ontwikkelingen zijn hiervoor bezig. We hebben nog geen nieuws gekregen dat dit vertraagd is, maar zoals eerder ook vermeld zal de commerciële lancering gebeuren in de loop van 2024 volgens onze huidige beste raming.

@HadewychT 

dit is gewoon te belachelijk voor woorden en een schande voor Proximus.

ik vraag reeds sinds 2017 naar de situatie en activatie van esim voor applewatch.

mij werd toen verteld dat de minister van communicatie goedkeuring moest geven.

vermits ik ik die minister en zijn kabinet toen kende, had ik dat men hen gecheckt : LARIE

maar dat wisten jullie, alleen veranderen nu de smoezen en uitvluchten met de jaren !

nu 5G antennes plaatsen en esim voor iWatch nog steeds niet ondersteunen is voor Proximus een schande !!!

wees dus bereid op het vertrek van vele klanten want een iWatch met esim die nu wel ondersteund wordt door TELENET zal zorgen voor een exodus bij Proximus.

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT

dit is gewoon te belachelijk voor woorden en een schande voor Proximus.

ik vraag reeds sinds 2017 naar de situatie en activatie van esim voor applewatch.

mij werd toen verteld dat de minister van communicatie goedkeuring moest geven.

vermits ik ik die minister en zijn kabinet toen kende, had ik dat men hen gecheckt : LARIE

maar dat wisten jullie, alleen veranderen nu de smoezen en uitvluchten met de jaren !

nu 5G antennes plaatsen en esim voor iWatch nog steeds niet ondersteunen is voor Proximus een schande !!!

wees dus bereid op het vertrek van vele klanten want een iWatch met esim die nu wel ondersteund wordt door TELENET zal zorgen voor een exodus bij Proximus.

@Mr DLD

Je slaagt net de nagel op de kop, het zijn de leidinggevenden en de politiekers in wat het beste raad van bestuur bij Proximus die bepalen wat kan en niet . Uw bron destijds heeft  je gewoon een antwoord gegeven wat in zijn strategie paste.

De medewerkers van Proximus actief hier op dit forum , kunnen alleen maar informatie geven die ze krijgen via hun achterliggende dienst.

Dit probleem heeft niets te maken met een een antwoord van @HadewychT voor alle duidelijkheid.

En ja het is frustrerend, maar de Proximus medewerkers actief hier op het forum , kunnen alleen maar feedback geven met het antwoord van hun achterliggende dienst .

Commerciële belangen verhinderen ook bij Proximus vele oplossingen. 

Het probleem zit bij de raad van bestuur en de politiekers die destijds wurgende contracten hebben afgesloten zij hebben hun geld nodig .

Ga er niet verder over uitweiden, maar het is beschamend dat  via telefonisch contact je moet vaststellen dat de klantendienst zich in Turkije bevind en technische diens in Casablanca.

Dus wees blij dat je via dit forum nog beroep kan doen op een ECHTE Proximus medewerker.

Ook nog even vermelden dat alle Proximus medewerkers hier actief op het forum dit dit vrijwillig doen bovenop hun werk bij Proximus. wat zeer gewaardeerd wordt.

Dus wees blij dat je via dit forum nog beroep kan doen op een ECHTE Proximus medewerker.

Ook nog even vermelden dat alle Proximus medewerkers hier actief op het forum dit dit vrijwillig doen bovenop hun werk bij Proximus. wat zeer gewaardeerd wordt.

Dus ge moogt als klant alleen maar betalen… en zwijgen.

Ze lopen 3-5 jaar achter op bijna alle nieuwe features en dan moogde niks zeggen.

Ik heb niets aan u bericht waar jij Proximus mensen wat zit op te hemelen omdat ze ons aan het lijntje houden… snap niet waarom je dat doet.

Reputatie 7
Badge +3

Dus wees blij dat je via dit forum nog beroep kan doen op een ECHTE Proximus medewerker.

Ook nog even vermelden dat alle Proximus medewerkers hier actief op het forum dit dit vrijwillig doen bovenop hun werk bij Proximus. wat zeer gewaardeerd wordt.

Dus ge moogt als klant alleen maar betalen… en zwijgen.

Ze lopen 3-5 jaar achter op bijna alle nieuwe features en dan moogde niks zeggen.

Ik heb niets aan u bericht waar jij Proximus mensen wat zit op te hemelen omdat ze ons aan het lijntje houden… snap niet waarom je dat doet.

@Amedeeke

Medewerkers van Proximus aanvallen en verwijten op dit forum heeft geen meerwaarde ten opzichte van het probleem dat al veel te lang duurt. Het probleem zit bij de aandeelhouders, de politiekers, de raad van bestuur bij Proximus . En niet bij de medewerkers van Proximus actief hier op dit forum die hun uiterste best doen om de Proximus klanten te helpen.

@Amedeeke Je kan altijd een klacht indienen bij de Ombudsdienst voor telecom , maar medewerkers van Proximus hier verwijten is ondermaats ( verwijzende naar het bericht van @Mr DLD . 

 

Het project blijft belangrijk voor Proximus en we doen ons uiterste best om de beste oplossing en de meest optimale klantenervaring te bieden volgens de verschillende use cases. Het is waar dat we meer tijd nodig hebben dan verwacht door een aanpassing van de verschillende prioriteiten van onze e-sim roadmap. De compatibiliteit voor " watch as a second device " zal geleidelijk worden ontwikkeld met het oog op commercialisering in de loop van 2024 volgens onze huidige beste raming.

@HadewychT 

Dag Hadewych (wat een mooie naam overigens),

Nu 2024 snel dichterbij komt, kun je wellicht een update geven over dit project? Mogen we dromen van een smartwatch met een e-sim van Proximus  in 2024?

 

Dank

Jan

Reputatie 7
Badge +4

We ondersteunen E-sim op verschillende toestellen, maar voor de Apple Watch zal dit er niet onmiddellijk komen. 

Reageer