Onbereikbaar in Zuid Afrika en het geraakt niet opgelost

  • 21 January 2023
  • 15 reacties
  • 261 Bekeken

Ik kan niet gebeld worden in het buitenland (meer specifiek Zuid-afrika). Hiervoor al 10 x gebeld !  met de klantendienst, die telkens opnieuw een expert aanstelt, die het probleem niet opgelost krijgt. Telkens wordt er gezegd dat ik binnen 48 u zal opgebeld worden door een tweedelijnsexpert, wat niet mogelijk is, aangezien ik niet bereikbaar ben in het buitenland (maar men dat op de klantendienst blijkbaar niet wil of kan begrijpen) !!  Dit lijkt me toch niet zo moeilijk te zijn als je zegt dat mensen je niet kunnen bellen dat ze dan niet moeten zeggen we bellen je terug binnen de 48 u ! 

Tot nu toe nog geen oplossing dus, en we zijn nu ongeveer een week verder. Intussen moet ik voor mijn zaak wel bereikbaar zijn, maar blijkbaar kan proximus dat weinig schelen. 

Wie lost nu eens eindelijk dit probleem is ?

T lijkt wel of er bij de klantendienst mensen zitten die niet willen nadenken en alles gewoon aflezen!

Ik vind het niet normaal dat je 10 !!!! x moet bellen en steeds dezelfde vragen krijgt , steeds uitlegt dat je al alles doorlopen hebt en dat het probleem “ dieper “ zit. Niemand wil er iets aan doen! Ze maken een ticket aan en bellen je terug waarop je dan voor de 20 ste keer zegt dat dat niet lukt buiten whatsapp! 

Telekns je belt blijkt er ook geen ticket gemaakt te zijn en maw er gebeurt NIETS 

We zijn nu een week verder en er gebeurt niets !!! tot vorige week ging alles normaal en was ik wel bereikbaar hoewel ik nog steeds op dezelfde plaats zit, volledig ontvangst heb, 4 g heb en ik wel iedereen kan bellen ! T is een INKOMEND probleem 

IS dit nu de service van Proximus ?  en vooral hoe geraakt het nu opgelost ? 


15 reacties

Het is weekend en de Proximus medewerkers zullen pas maandag weer actief zijn.
In afwachting kan je best ForumProfiel zo veel mogelijk aanvullen. Doe dit terwijl je ingelogd bent, en vul  zoveel mogelijk (privé) klantgegevens in. In het veld 'Ticket' kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden. Die informatie is enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers.


En dan is het afwachten tot zij dit lezen.

@PeterP21 Ter info: ik lees hier dat je schrijft “Intussen moet ik voor mijn zaak wel bereikbaar zijn” 

Dan ben je mogelijks een Bizz klant bij PX en als dit zo is heb je dan geen contactpersoon toegewezen gekregen die je bij problemen kunt contacteren.

Nee ik heb geen contactpersoon toegewezen gekregen . 

ik ben een kleine zelfstandige die vooral niet door Proximus geholpen wordt !

toch niet normaal dat je dagelijks 3 x per dag naar de klantendienst belt en er na 1 week niets gebeurt buiten telkens we contacteren je binnen de 48

beste Proximus dat is nu net het probleem 

ik ben onbereikbaar 

 

hoe geraak ik aan de juiste contactpersoon? 

Reputatie 7
Badge +3

@PeterP21 

vul je in je forum profiel je klantgegevens in en het betrokken gsm nummer?

 

Ter info:  Forum Profiel

 klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

zo gauw de info binnen is.. kunnen we laten nakijken…

groeten

Tina

Beste Tina 

 

 

Alles is ingevuld 

Ik heb dus zaterdag voor de 10 de x gebeld !!naar de klantendienst 

Niemand reageert

Niemand onderneemt iets 

deze ochtend de klanten adviseur business expert gebeld ! Iedereen verbergt zich achter zijn hokje ! 

Ik doe het commerciële en kan niet meer doen dan een mail sturen 

De klantendienst idem we hebben een ticket aangemaakt ze gaan je terugbellen ( terugbellen LUKT NIET !) dat is nu het probleem 

Misschien kan er eens iemand een mail sturen die ik al 10 x doorgegeven heb, of een whatsapp doen ! 

Ik ben nu 2 maanden bij proximus een echt succes kan je het NIET noemen moet ik zeggen 

Wie neemt nu initiatief en onderneemt nu iets ?

Dank voor de feedback 

Reputatie 7
Badge +4

@PeterP21 Er is geen beperking aanwezig op je abonnement om oproepen te ontvangen in het buitenland.

  • Weet je of zich dit enkel in Zuid-Afrika voordoet, of ook in andere landen ? Welke boodschap krijgen de mensen die je bellen te horen ? 
  • Zie je dat je een gemist oproep hebt ? 
  • Kan je eens testen door handmatig een andere operator te selecteren ? Dit kan je doen op volgende manier : 
    • Android smartphones:
      • Menu
      • Instellingen
      • Draadloos en netwerken / Mobiele netwerken
      • Mobiele netwerken
      • Netwerkoperators
      • Jouw telefoon gaat nu zoeken naar de beschikbare mobiele netwerken. Selecteer een ander netwerk. Vanaf dit moment staat het toestel op ‘Handmatig zoeken’.
    • Apple iPhone:

      • Instellingen
      • Aanbieder
      • Klik op ‘Automatisch’ om het vinkje te verwijderen
      • Vanaf nu staat jouw toestel ingesteld op ‘Handmatig zoeken’.
  • Als dit allemaal niet helpt, kan je ons dan een 3-tal voorbeelden bezorgen van nummers die je probeerden te bereiken met vermelding van datum en tijdstip. Dan kunnen we laten onderzoeken in het netwerk wat er met die oproep gebeurt. 

ik zit enkel in Zuid Afrika steeds op dezelfde plaats waar ik tot vorige week perfect inkomende gesprekken had 

 

ze krijgen onmiddellijk mijn voicemail

ik krijg geen bericht dat er mij iemand gebeld heeft en zie geen gemitste oproepen 

andere operatoren is niet mogelijk steeds vodacom andere operatoren geeft hij zeer zwak signaal  terwijl die vroeger bij mijn base abonnement zeer sterk hier ook aanwezig waren (mtn ) hij linkt zich steeds aan vodacom wat ik ook al raar vind ( al verschillende keren geprobeerd ) vroeger met mijn base abonnement kon ik kiezen tussen vodacom en mtn 

maar met voodacom heb ik 4 g en volledig ontvangst  en dit werkte tot vorige week perfect 

 

moet ik nu andere mensen die mij bellen hier op dit forum zetten en waar ze zich bevindt enz ? Zou het niet beter zijn dat ik dit via een prive e-mailadres naar jullie toe  doe ? wat privacy lijkt me niet fout ? toch ? 

dank voor feedback 

 

jullie hebben toch mijn e-mailadres 

zie wel dat het niet een no-replay e-mailadres is 

 

stuur me anders een mail 

 

 

@PeterP21 noteer ze in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) onder het privé tekstveld “ticket” wat alleen gelezen kan worden door PX medewerkers.

en meldt dit hier wanneer dit gebeurd is.

Martin ik heb alles in mijn privé ticket gezet 

voldoende? 

@PeterP21 bedankt,

@HadewychT zal dit verder natrekken.

Ok

hopelijk snel opgelost 

zoals eerder gezegd tot vorige week liep het vlot 

bedankt 

 

hou me op de hoogte aub 

Reputatie 7
Badge +4

 @PeterP21 Ik heb je voorbeelden doorgestuurd naar onze internationale dienst. Zij zullen nakijken wat de mogelijke oorzaak is en wat er exact met die oproepen gebeurt.

De operatoren waarmee we een samenwerking hebben in Zuid-Afrika zijn CELL C PTY LTD, MTN PTY LTD, VODACOM PTY LTD en TELKOM

Reputatie 6
Badge +2

Zou he tkunnen

ik zit enkel in Zuid Afrika steeds op dezelfde plaats waar ik tot vorige week perfect inkomende gesprekken had 

ze krijgen onmiddellijk mijn voicemail

ik krijg geen bericht dat er mij iemand gebeld heeft en zie geen gemitste oproepen

 

Zou het kunnen dat de oproepdoorschakeling (ongewild) geactiveerd is? Gezien je wel kan bellen, maar niet gebeld kan worden, en je ook perfect 4G hebt?

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_call_forwarding/particulieren/blog/news/gouden-tips-van/hoe-gesprekken-gsm-doorschakelen.html

Probeer misschien eens vanop jouw toestel de oproepdoorschakeling te annuleren:

##21#  + groene knop

Indien het niet lukt van ginder kunnen de PX medewerkers dat zeker van hieruit controleren en uitzetten?

Om de oproepen “bij bezet” door te schakelen naar de voicemail:

 *67*+32475151516#

Om de oproepen “bij geen antwoord” door te schakelen naar de voicemail (vb nà 30 seconden):

 *61*+32475151516**30#

Om de oproepen bij “geen bereik” (of bij “GSM uit”) door te schakelen naar de voicemail:

*62*+32475151516#

Reputatie 6
Badge +2

Ik heb je voorbeelden doorgestuurd naar onze internationale dienst. Zij zullen nakijken wat de mogelijke oorzaak is en wat er exact met die oproepen gebeurt.

De operatoren waarmee we een samenwerking hebben in Zuid-Afrika zijn CELL C PTY LTD, MTN PTY LTD, VODACOM PTY LTD en TELKOM

@HadewychT 

Kan je intern eens doorgeven dat er een fout staat op:

https://www.proximus.be/nl/id_b_cr_call_forwarding/particulieren/blog/news/gouden-tips-van/hoe-gesprekken-gsm-doorschakelen.html

Het nummer van voicemail (+324751516) is volgens mij verkeerd.

Reputatie 7
Badge +4

@philippe_d Dankjewel voor je opmerkzaamheid. Ik heb dit doorgegeven naar de beheerders van de website. 

Reageer