Vraag

onbeperkt data bellen en sms'en


flex:onbeperkt voor families:mobiel

onbeperkt bellendata en sms

is dit alleen in België of heel Europa 

 

 


17 reacties

Staat onder algemene voorwaarden:
 

Gratis mobiele oproepen en sms’en :

  • In België en onderweg binnen de EU*, voor oproepen en sms'en over alle mobiele en vaste netwerken uitgezonderd de speciale nummers (voting, 0900, enz.)De oproepen worden per seconde gefactureerd vanaf de 61ste seconde. Goed om te weten: internationale gesprekken (= bellen vanuit België naar de EU) zijn niet inbegrepen.

* EU = Landen van de Europese Unie + IJsland, Liechtenstein en Noorwegen.

onbeperkt, maar vandaag wel 2 gsm nummers geblokkeerd omdat de zoon over een limiet (500) is gegaan. Nu zouden we ons op een Engelstalige site van Proximus moeten registreren voordat ze terug worden vrijgegeven.

ALs ze niet worden vrijgegeven, kunnen ze alles komen halen.

TUI: proximus forummedewerkers komen hier niet langs op het forum tijdens het weekend.

(wel is de helpdesk bereikbaar tijdens het weekend op gratis nummer 0800 22 800)

Tip: best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

 

Reputatie 7
Badge +3

@brunom 

beste, we willen nagaan wat  er precies is gebeurd.

vul je in je profiel al de gegevens in ? klantennummer ? gsm nrs waar het over gaat?

Ter info:  Forum Profiel
Rechtsboven klikken op jouw ‘icoontje’/avatar
> Mijn profiel > Bewerk profiel
> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers
> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en 
> Sla wijzigingen op en laat weten als het is ingevuld

Vriendelijke groeten

Tina

Reputatie 7
Badge +3

@brunom  Er is een limiet van 500 sms’en/dag of 10000 sms’en/maand dat is opgenomen in de bijzonderlijke voorwaarden van de mobiele telefonie. Dit limiet werd overschreden. Je werd hierover door de bevoegde dienst op de hoogte gebracht met de info dat de uitgaande sms’en geblokkeerd blijven tot inschrijving op het ENCO platform. Groetjes, Antonella

Klopt, ik heb een voicemail ontvangen met deze info. Ik heb nog op de site gezocht naar die bijzonderlijke voorwaarden maar vind hierover niet direct iets terug. Als ik zoek naar dat ENCO platform kom ik enkel uit op een Engelstalige site uit. Bij mijn weten is Engels geen officiële landstaal en zal ik mij hierop niet registreren. Ik heb de kinderen laten weten dat er andere manieren zijn om berichten te verzenden. 

Reputatie 7
Badge +4

@brunom 

Ter info: p.2 punt 4

Bijzondere-voorwaarden-Mobiele-telefoondienst---NL~2020-07-01-06-20-43~cache.pdf (proximus.be)

@AntonellaD 

concreet wat is het ENCO platform en wat is het doel ervan? link ergens terug te vinden?

ik zie niet direct het verband met onderstaande

Proximus EnCo ziet het licht | Proximus

toegegeven de auteur heeft wettelijk het recht in de applicaties in zijn moedertaal te worden bediend

 

 

heb ik ook opgezocht omtrent die EnCo, maar zie ook niet direct het verband.

Reputatie 7
Badge +3

@brunom  Ik heb hierover navraag gedaan bij de bevoegde dienst. Hierbij hun feedback:

De Enco oplossing is eerder zakelijk gericht om klanten de mogelijkheid te bieden om veel SMS’en te sturen naar hun klantenbestand en deze oplossing wordt soms door zakelijke en residentiële klanten gebruikt die regelmatig veel sms’en sturen per maand. Maar dit is een betalende oplossing en denk niet dat dit een oplossing is voor de kinderen van de titularis. Als de klant toch meer info wil hebben over dergelijke oplossing: Proximus SMS API (enco.io)  of  SMS Solutions | Proximus. Het is goed dat er werd uitgelegd dat er ook andere manieren zijn om sms’en te sturen. De blokkering kan door niemand worden opgeheven.

Groetjes,
Antonella

Reputatie 7
Badge +4

thanks @AntonellaD 

= +/- “bulk sms”

hopelijk is een dergelijke permanente blokkering enkel van toepassing na “meerdere/herhaalde” waarschuwingen dienaangaande (zeker in geval van minderjarige kinderen)

ik vrees dat een dergelijke blokkering gewoon kan omzeild worden door personen met slechte bedoelingen door gebruik te maken van andere nummers

eventueel

→ De favoriete app in Mobilus: populairder dan ooit! | Proximus

 

 

Favorite app lost natuurlijk nog niets op voor iemand die heel veel wil sms’en.

Ik zou toch veronderstellen dat een blokkering eventueel na een periode kan opgegeven worden, een beetje zoals bij mail die geblokkeerd wordt als er gedetecteerd wordt dat er spam verstuurd wordt….

@M_016 de blokkering is vanaf de eerste maal en direct voor de 2 telefoonnummers terwijl er  maar 1 zich niet aan de regels zou gehouden hebben. Het was een extreem lang bericht met emoij’s en dat is dus opgesplitst in meerdere.

afgaande op het bericht dat we net gekregen hebben zullen wen dus nu 2 nieuwe nummers moeten aanvragen, maar of dit nog bij proximus zal zijn is iets anders. De brief zal nog onderweg zijn.

 

Reputatie 7
Badge +3

@brunom  Ik ben dit verder aan het bespreken met de bevoegde dienst. Ze gaan dit verder onderzoeken want je zou niet de juiste brief en sms’en hebben ontvangen op 10/09. Zodra ik meer weet, hou ik je op de hoogte. Groetjes, Antonella

Een bedenking: Kan er dan ipv definitief blokkeren geen ander systeem ingevoerd worden van een beperking tot het max aantal sms’en per dag en per maand!
M.a.w. kom je aan de limiet van 500 dat je dan geen meer kunt versturen die dag en pas ‘s anderendaags opnieuw en het zelfde voor je maandlimiet, kom je aan 10000 dan kan je geen meer versturen de rest van de maand en pas terug de volgende maand, zou dit niet beter zijn, nee ?

Reputatie 7
Badge +3

@brunom  De blokkering dat werd geactiveerd op de 2 gsm-nummers heeft enkel een beperkting op het aantal sms’en dat per dag of per maand kan worden verstuurd (500/dag en 10000/maand). Voor de rest kan er wel nog gebruik worden gemaakt van de sms-dienst. Mocht het limiet van 500 sms’en per dag worden bereikt, dan wordt het enkel voor die dag geblokkeerd. De volgende dag kunnen er terug sms’en worden verstuurd.
De gsm-nummers zullen in ieder geval niet worden gedeactiveerd. Hierover had je de verkeerde brief en sms’en ontvangen naar aanleiding van het automatiseren van dit proces. Gelieve ons te verontschuldigen voor dit ongemak.
Groetjes,
Antonella

Dat klinkt inderdaad veel logischer :relaxed:

@AntonellaD bedankt voor de moeite die je gedaan hebt. Is nu duidelijk voor me.

Reageer