Vraag

nummeroverdracht gaat niet

  • 21 November 2019
  • 9 reacties
  • 417 Bekeken

Beste , 

Mijn zoontje heeft herlaadkaart Proximus , ik heb herladen zodat kaart actief blijft en nummer behouden . Echter nu ik voor men zoontje een abonnement wil afsluiten bij mobile vikings met nummeroverdracht , nu beweren ze dat jullie het tegenhouden en de kaart op non actief zetten . 

Het nummer is 0479/20.**.78 

Dit wil men zoontje behouden maar met mobile vikings en niet meer proximus 

 

Zou proximus dit in orde kunnen maken aub .

 

Alvast hartelijk dank 

Vriendelijke groeten 

(De mama) Inge bos 

 

 


9 reacties

Reputatie 6
Badge +2

Nummeroverdracht van een GSM is gratis tussen alle Belgische operatoren.  En dit staat op de site van Proximus. Dat is zo als je NAAR Proximus overstapt. Omgekeerd weet ik het niet.

Reputatie 7
Badge +4

Inderdaad maar ik vrees dat indien Mobile Vikings stelt dat Proximus de overdracht weigert omdat het nr niet meer actief is, enkel Px-medewerkers een adequaat antwoord hieromtrent kunnen verschaffen.

Bv.

voor overdracht van een P&G moet deze actief zijn (tijdig herladen, wat dus blijkbaar ok is), geregistreerd zijn op naam van x (wetgeving Dhr A Decroo) en op het door de eigenaar ondertekende formulier zijn/haar naam, het betrokken GSM-nr en het oude/actuele betrokken SIM-kaartnr voorhanden zijn 

@Angelke Als Proximus die tegenhoudt dan zullen de proximus medewerkers dit ook wel bij de betrokken dienst kunnen te weten komen waarom dit zo is en je verder inlichtingen kunnen geven als ze hier morgen op het forum terug langskomen.

Beste , 

Dank je wel voor de reacties ... 

Ik heb alles online moeten regelen , heb simkaart thuis aangekregen na 2 dagen al dus Top . Het is indd een p&g kaart die is herladen maandelijks dus geen probleem. Verder zegt mobile vikings dat proximus de kaart op actief moet zetten zodat nummer overdracht kan plaatsvinden . 

 

Zie hieronder het bericht van mobile vikings 

Vriendelijke groeten 

Inge 

 

Hallo Kyano,

Er is wat misgelopen bij je nummeroverdracht naar Mobile Vikings: blijkbaar is je simkaart van je huidige operator niet meer actief. Vraag dus aan je huidige operator om je simkaart opnieuw te activeren. Zodra dat gebeurd is, kun je je nummeroverdracht zelf herstarten in je account.

Viking-groet,
De Mobile Vikings-crew

De kaart is geregistreerd via mijn proximus pack en abonnement , aangezien het om mijn zoontje gaat . 

Deze stelling had ik nog vergeten te beantwoorden . 

 

Grtjs inge

 

Reputatie 7
Badge +4

Dag Angelke,

Het nummer 04792***78 staat bij ons actief als een Pay & Go en zou dus overgenomen kunnen worden door een OLO.
Mvg, Koen

Reputatie 7
Badge +4

@Proximus

voor de duidelijkheid/volledigheid misschien ook nagaan of er via crdc een nummeroverdracht overgemaakt en/of geweigerd geweest is (en desgevallend met welke reden)

 

 

kun je dat zelf ook opvragen bij crdc of moet dit via de provider gebeuren?

Kan CRDC die de overdracht weigeren, is het niet Proximus die dit om één of andere reden kan weigeren?

Reputatie 7
Badge +4

@Martin

“het crdc proces” is een “gestandardiseerd zuiver elektronisch proces” tussen “receipient” operator en “donor” operator (uiteraard kan er bv. bij de manuele invoering van de gegevens bv. bij de “receipient” iets fout gaan bv. SIM nr niet ok en dus bv. aanvraag derhalve geweigerd door “donor”)

de klant krijgt normaal slechts info via “receipient” operator (en uiteraard ook via ombudsdienst telecom en/of gerechtelijke instanties nooit rechtstreeks vanuit crdc)

de crdc zelf weigert dus de facto in principe nooit iets (de donor weigert gemotiveerd)…

→ de vraag gewoon gesteld opdat de auteur eventueel achter de waarheid/de oorzaak zou kunnen komen 

 

 

Reageer