Vraag

Nummerbehoud bij bedrijfsabonnement

  • 30 June 2022
  • 5 reacties
  • 1720 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Goeiedag. Momenteel heb ik een abonnement (Entreprise Mobile M) via mijn werkgever. Over enkele weken verander ik van werk, en op mijn nieuw werk krijg ik ook een mobiel abonnement. Wat is de procedure om mijn huidig nummer te behouden? 


5 reacties

FYI: Overdracht-van-je-Proximus-diensten.pdf

Iemands nummer, tv of internet overnemen | Proximus

Reputatie 6
Badge +2

Moest ik uw huidige werkgever zijn en voor u een gsm-abonnement betaal zou ik dat nummer houden voor een nieuwe werknemer en het dus niet overdragen naar uw nieuwe werkgever. Maar ja, iedereen is vrij van te denken wat hij wil he. 

Vragen staat vrij weiger er bij …..😉

Reputatie 7
Badge +4

Bovenstaande wordt in principe geregeld in de bedrijfspolicy/reglement

= uw werkgever is juridisch/contractueel niet verplicht uw nummer vrij/mee te geven 

Mits akkoord van uw huidige werkgever kunt u het betrokken nummer op eigen naam bv. als pay&go overnemen

Vervolgens kan u aan uw nieuwe werkgever uw akkoord geven om het betrokken nummer van u over te nemen

 

Indien uw huidige werkgever en uw nieuwe werkgever u beide in het kader van uw arbeidsovereenkomst u een Proximus abonnement zouden aanbieden kan de overdracht mogelijks ook direct tussen beide partijen geregeld worden

Mogelijkerwijze zult u in dat geval als tussenpersoon moeten fungeren om het gepaste document door uw huidige werkgever te laten ondertekenen en over te maken aan uw nieuwe werkgever om het door beide partijen ondertekende document door uw nieuwe werkgever via zijn eigen kanalen/contactpersonen aan Proximus over te maken en het te laten ingaan op de tussen beide partijen onderling afgesproken concrete datum zijnde normalerwijze de datum van vertrek bij uw huidige werkgever

 

Reputatie 6
Badge +3

De makkelijkste weg voor nummerbehoud: 

 

- je oude werkgever zet je nummer naar prepaid 

- je zet daar een bedrag op zodat je de prepaid enkele dagen kan gebruiken.

- bij je nieuwe werkgever laat je het nummer overzetten.

 

Het kan ook rechtstreeks van werkgever naar werkgever maar dan kan er veel veel meer verkeerd lopen .

 

Via prepaid hebben we zo tientallen al omgezet , bijvoorbeeld bij pensionering.

De gebruiker heeft dan totale vrijheid om naar eender welke provider over te stappen met eender welk abonnement.

 

 

 

 

 

 

 

 

Reageer