Beantwoord

NIEUWE KLANT PROXIMUS: Reeds 10 dagen na overzet nummer en nog altijd geen bereik ...


10 dagen geleden heb ik een aanvraag ingediend bij zowel vorige provider (ORANGE) als Proximus om een overzet te doen naar Proximus. Mijn werkgever heeft een SIM kaart aangekocht met hetzelfde nummer en het nodige werd gedaan bij ORANGE, nl. mijn account/nummer daar op een pre-paid kaart zetten.

Nu is er 4 dagen geleden gebeld geweest met de klantendienst en ze zeiden dat het 1 tot 3 dagen nog kan duren voor de overzet gebeurd is.

Kan er aub gekeken worden om mijn nummer over te zetten, het is zeer belangrijk voor mijn werk dat ik bereikbaar ben en zeker voor dit weekend. Dit is nu toch te lang aan het duren.

Alvast bedankt,

Christophe
icon

Beste antwoord door Anonymous 13 June 2019, 10:40

Bekijk origineel

34 reacties

graag gedaan. 😉
hey Chris

het zou in orde moeten zijn. :)
Heb je het kaartje van Proximus al in de gsm zitten?
kan je eens testen als het ok is?


Dit werkt nu perfect! Bedankt voor de hulp :)

Groeten,
Chris
hey Chris

het zou in orde moeten zijn. :)
Heb je het kaartje van Proximus al in de gsm zitten?
kan je eens testen als het ok is?


Nog altijd geen succes!

Groeten
hey Chris

het zou in orde moeten zijn. :)
Heb je het kaartje van Proximus al in de gsm zitten?
kan je eens testen als het ok is?
Ik weet het, geduld is een heel mooie deugd den dag van vandaag ☺️
Zou het niet in principe na registratie moeten werken? Kunnen we mss eens proberen?

In principe wel.
Afhankelijk wat orange allemaal met het nummer gedaan heeft natuurlijk.
Ik zal het in geven en we zullen zien. :)

@martin
Ja, het is nog te vroeg om dit nu al te checken. 🙂
kun je bij (https://www.crdc.be/crdcNLI/BrowserDefault.aspx?tabid=265) al zien of het nummer reeds van provider veranderd is? maar waarschijnlijk is dit nog te vroeg?
Hoi Chris
In onze systemen stond als weigering van de portering (overdracht) van jouw nummer dat deze niet actief stond.
Dat is de informatie dat we doorkregen.

Het klantennummer was correct vermeld in onze aanvraag (ik heb deze uit jouw post gehaald;))
Ik kan het opnieuw ingeven met simkaart nummer, maar dan moeten we zeker zijn dat het nummer actief staat. :)
Dus werkt het kaartje van orange nu je de registratie hebt uitgevoerd?


Hallo,

Bedankt voor je antwoord.

Gisteren geregistreerd maar het sim kaartje kan ik niet controleren of het werkt. Oude sim werkt niet op nieuwe telefoon (microSim) nodig en vorige gsm is enkele dagen geleden volledig kapotgegaan.

Zou het niet in principe na registratie moeten werken? Kunnen we mss eens proberen?

Chris
Hoi Chris
In onze systemen stond als weigering van de portering (overdracht) van jouw nummer dat deze niet actief stond.
Dat is de informatie dat we doorkregen.

Het klantennummer was correct vermeld in onze aanvraag (ik heb deze uit jouw post gehaald;))
Ik kan het opnieuw ingeven met simkaart nummer, maar dan moeten we zeker zijn dat het nummer actief staat. :)
Dus werkt het kaartje van orange nu je de registratie hebt uitgevoerd?
ok, hou mij op de hoogte. Als ik weet dat het actief staat, dan kan ik het nodige ingeven.

En dan zal je ook terug netwerk hebben via het kaartje van orange.
Hou dan ook wel het Proximus Simkaartje bij de hand, want als het nummer overgezet is, dan valt die van orange uit.
En moet je de simkaart van Proximus gebruiken.
Morgen ben ik terug op het Forum. :)


Hallo Samantha,

ik heb de Prepaid simkaart van Orange geregistreerd, ik hoop hiermee ook op actief gezet dan. Ik stuur je een privebericht met de pdf van deze gegevens.

Mvg
Ter info:
www.crdc.be of www.1299.be geven aan bij welke operator een telefoonnr zich bevindt
een overdracht dient enkel via de operator van ontvangst (Px) aan de donoroperator (Orange) te worden gemeld/aangevraagd (nr.abo dient niet bij de donoroperator te worden opgezegd)
ik begrijp dat het nr blijkbaar oorspronkelijk bij Orange onder een abo op naam van uw vader stond
gevraagd werd (door uw vader?) om te vormen naar een prepaid Tempo (= andere sim)
werd deze omvorming aanvaard/uitgevoerd door Orange en werd deze nieuwe sim/prepaid geactiveerd/geregistreerd onder uw naam (wetgeving prepaid)
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten/je-herlaadkaart-identificeren
als en slechts als bovenstaande het geval is kan Px op basis van uw nieuwe tempo simnr een overdracht aanvragen (indien het telefoonnr geschrapt werd door Orange is het in principe onherroepelijk verloren = in een niet te gebruiken reserve voor een periode van minimum 6 maand cfr. wetgeving nummering)

P.S.
Indien nodig eventueel één en ander te verduidelijken/toelichten aan Px medewerkers in een privé bericht indien gevraagd

Succes


Hoi,

bedankt voor uw bericht, dit was zeer behulpzaam.

Mvg,
Chris
komt wel in orde na wat geduld, alleen komt het niet altijd zo vlug in orde als het in theorie allemaal zou moeten verlopen, het werd hier al dikwijls genoeg bewezen dat theorie/wettelijke opgestelde regeltjes niet hand in hand gaan met de praktijk....
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
www.crdc.be of www.1299.be geven aan bij welke operator een telefoonnr zich bevindt
een overdracht dient enkel via de operator van ontvangst (Px) aan de donoroperator (Orange) te worden gemeld/aangevraagd (nr.abo dient niet bij de donoroperator te worden opgezegd)
ik begrijp dat het nr blijkbaar oorspronkelijk bij Orange onder een abo op naam van uw vader stond
gevraagd werd (door uw vader?) om te vormen naar een prepaid Tempo (= andere sim)
werd deze omvorming aanvaard/uitgevoerd door Orange en werd deze nieuwe sim/prepaid geactiveerd/geregistreerd onder uw naam (wetgeving prepaid)
https://www.orange.be/nl/producten-en-diensten/herlaadkaarten/je-herlaadkaart-identificeren
als en slechts als bovenstaande het geval is kan Px op basis van uw nieuwe tempo simnr een overdracht aanvragen (indien het telefoonnr geschrapt werd door Orange is het in principe onherroepelijk verloren = in een niet te gebruiken reserve voor een periode van minimum 6 maand cfr. wetgeving nummering)

P.S.
Indien nodig eventueel één en ander te verduidelijken/toelichten aan Px medewerkers in een privé bericht indien gevraagd

Succes
@hris28
ter info: best geen persoonlijke info (klantnr & simnr) op dit publieke forum om veiligheidsredenen
u kunt u info via een prive bericht aan de betrokken Px medewerker geven (en u kunt uw bovenstaand bericht wijzigen *** tot 1 u na posten)

P.S.
Indien uw nr bij Orange niet meer actief staat kan Px geen portering aanvragen/bekomen
Is uw Tempo Sim geregistreerd onder uw naam (bv. via e-id) cfr. wetgeving prepaidkaarten?


Hoi, indien mogelijk zou dit best gedaan kunnen worden 😁

Het Orange sim is denk ik op mijn vader zijn naam geregeld...
dit was gewoon ter info voor andere eventuele lezers die deze post lezen of nog zullen lezen 😉
Voor de rest best verder afwachten tot Samantha meer informatie voor je heeft.

In het kort vertaald: er is dus blijkbaar een probleem opgetreden bij de portering maar dit was al min of meer duidelijk zeker ☺️


OK, Thanks voor de info. Ja het is een ingewikkelde zaak blijkbaar met dat het oorspronkelijk Orange abo op mijn pa zijn naam staat
TBI: En na een uur kunnen de moderatoren dit *** nog altijd doen 😉
Reputatie 7
Badge +4
@hris28
ter info: best geen persoonlijke info (klantnr & simnr) op dit publieke forum om veiligheidsredenen
u kunt u info via een prive bericht aan de betrokken Px medewerker geven (en u kunt uw bovenstaand bericht wijzigen *** tot 1 u na posten)

P.S.
Indien uw nr bij Orange niet meer actief staat kan Px geen portering aanvragen/bekomen
Is uw Tempo Sim geregistreerd onder uw naam (bv. via e-id) cfr. wetgeving prepaidkaarten?
dit was gewoon ter info voor andere eventuele lezers die deze post lezen of nog zullen lezen 😉
Voor de rest best verder afwachten tot Samantha meer informatie voor je heeft.

In het kort vertaald: er is dus blijkbaar een probleem opgetreden bij de portering maar dit was al min of meer duidelijk zeker ☺️
TUI: Mobile Number Portability (MNP)
Met Mobile Number Portability (MNP) kunnen mobiele telefoongebruikers hun mobiele telefoonnummers behouden bij het overschakelen van de ene mobiele netwerkaanbieder naar de andere


Dus u bedoelt?

Chris
TUI: Mobile Number Portability (MNP)
Met Mobile Number Portability (MNP) kunnen mobiele telefoongebruikers hun mobiele telefoonnummers behouden bij het overschakelen van de ene mobiele netwerkaanbieder naar de andere
Hallo,

Net gebeld met Orange:

het is blijkbaar een MNP-issue, klantennummer op naam van Bart Vandeputte: 1.4******


Simkaartnummer verbonden aan mijn nummer is 734 *** *** ****

Hopelijk helpt deze info!!
ok, hou mij op de hoogte. Als ik weet dat het actief staat, dan kan ik het nodige ingeven.

En dan zal je ook terug netwerk hebben via het kaartje van orange.
Hou dan ook wel het Proximus Simkaartje bij de hand, want als het nummer overgezet is, dan valt die van orange uit.
En moet je de simkaart van Proximus gebruiken.
Morgen ben ik terug op het Forum. 🙂
Wij hebben het nummer aangevraagd bij jouw vorige operator, maar blijbkaar geeft die door dat het nummer niet meer actief staat bij hen.
Het nummer moet actief staan om dit te kunnen overnemen. :(

werkt de simkaart van Orange nog?
Indien deze niet meer werkt, dan moet je contact opnemen met hen om dit terug te laten activeren.
Pas dan kunnen wij de overdracht opnieuw aanvragen. :(


Oei dat is raar. Ik bekijk nu of het actief kan gezet worden bij Orange

Merci
Wij hebben het nummer aangevraagd bij jouw vorige operator, maar blijbkaar geeft die door dat het nummer niet meer actief staat bij hen.
Het nummer moet actief staan om dit te kunnen overnemen. :(

werkt de simkaart van Orange nog?
Indien deze niet meer werkt, dan moet je contact opnemen met hen om dit terug te laten activeren.
Pas dan kunnen wij de overdracht opnieuw aanvragen. 😞
[quote=SamanthaV]

Hey Christophe
We kunnen blijkbaar toch je gegevens niet zien op jouw profiel.
Via een andere weg heb ik een nummer gevonden.
Zou het kunnen dat jouw nummer 0475 ****13 is?
(ik geef het niet volledig uit veiligheid. :))

En kan je mij misschien de laaste cijfers van het simkaartje doorgeven?
Dan kan ik nagaan als dit overeenkomt met wat wij in onze database hebben.


Hoi,

Dit nummer klopt inderdaad :)
Ik ben momenteel aan het werk dus kan het Sim kaartje niet bekijken...

Heb wel dringend (tegen morgen ten laatste) terug service nodig. Moest dit vandaag nog kunnen geregeld worden zou dat top zijn.

Mvg

Reageer