Vraag

nieuwe klant maar wacht al dagen voor activatie

  • 31 October 2020
  • 9 reacties
  • 229 Bekeken

Beste, 14 dagen geleden heb ik biz abonnement aangevraagd voor mobile. Woensdag heb ik eindelijk mijn simkaart ontvangen met de melding dat ik moet wachten tot ik geen ontvangst meer heb jij mijn vorige provider (orange pay & go kaart). Na 4 dagen nog steeds ontvangst orange. Met jullie contact opgenomen maar gewoon antwoord gekregen dat ze wachten op het afsluiten van orange. Met orange contact opgenomen en die zeggen dat ze niet mogen afsluiten anders kan proximus het nummer niet overnemen. WAT IS HET NU?  Ik zou graag terug willen bellen. Biz abonnement is voor een zaak! Geen telefoon = aan geen klanten!!!!! Graag snel overdracht en activatie van mijn SIM!!! 
Bedankt. Marc Imbrechts. 


9 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Voor maandag komen er geen Proximus-medewerkers meer langs op dit publieke forum

Concreet is het inderdaad zo dat bij nummeroverdracht van operator X naar Y

u de vraag voor overdracht stelt aan uw nieuwe operator (receptor)

deze contact opneemt met uw oude operator (donor)

indien ok van de donor (normaal binnen 1 werkdag) kan de receptor de overdracht effectief laten uitvoeren (execute)

tot dan blijft uw nummer actief bij uw oude operator (opzeggen bij uw oude operator kan/zal het verlies van uw nummer tot gevolg hebben)

www.1299.be geeft aan wie op een ogenblik X uw netwerkoperator is (dus blijkbaar nog altijd Orange)

het is evenwel niet normaal dat bovenstaande zolang duurt (2 werkdagen max. zouden mijns inziens moeten volstaan)

in het verleden zijn er op dit en het Fr-forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange, maar vermits u pas recent uw Proximus SIM-kaart hebt bekomen stel ik me de vraag of er (ook) geen probleem is bij Proximus zelf

 

enkel Proximus-medewerkers kunnen u exact vertellen wat er aan de hand is 

Ik heb op 28/12 mijn abonnement opgezegd bij een andere operator en overgeschakeld naar Proximus met behoud van nummer.

Nu zijn we 6/1 en heb nog steeds mijn nieuwe simkaart niet ontvangen, krijg je een mail binnen 2-3 werkdagen ontvang je deze. Niet dus!!!

 

Reputatie 7
Badge +3

@Natteke Kan u uw klantgegevens(klantnummer - naam-adres - gsm-nummer)aanvullen op uw profile.Dan kijk ik het even na voor u.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +3

@Natteke 

ik heb je klantennummer gevonden, maar zie geen order voor toevoeging van een nummer ?  

graag ook aangeven in je profiel voor welk gsm nr de aanvraag werd gedaan ? Dan kunnen we dit nakijken… 

want er lijkt iets mis te lopen ? graag even bevestiging als je hebt aangevuld ?  Dank je…

Groeten

Tina

Ik heb mijn simkaart ontvangen op 12/1. Heb op zondag een bericht gekregen waar ik JA op moest antwoorden daarbij heb ik mijn simkaart ontvangen. In de bijgevoegde brief stond dat op 14/1 mijn opzegging bij mijn vorige operator ging doorgaan en dat ik moest wachten dat ik geen netwerk meer had om dan mijn simkaart van Proximus te kunnen gebruiken.

Ik kan helaas mijn simkaart van Proximus nog steeds niet gebruiken.

Reputatie 7
Badge +3

@natteke:

over welk gsm nr gaat het ? nog niks te zien onder het door ons gekende klantennummer

gelieve dat gsm nummer in je profielgegevens aan te vullen

wellicht staat dat onder een ander klantennr dan je vaste producten ?

we kunnen niets nakijken als we de juiste gegevens niet hebben, excuseer.

geef een teken als t aangevuld is !

 

groeten

Tina

Ik heb mijn abonnement aangevraagd met hetzelfde mailadres waar mijn andere toestellen opkomen. Deze toestellen staan op de naam van mijn partner en kan dus mijn gegevens niet aanpassen omdat mijn gebruikersnaam al gebruikt wordt bij mijn andere toestellen.

Als ik mijn klantnummer wil ingeven onder een ander mailadres geeft deze dat mijn klantnummer al in gebruik is onder mijn ander mailadres en dat als ik dit wijzig ik niet meer kan kijken op myproximus

Reputatie 7
Badge +4

@Natteke

ik vermoed dat u vandaag geen reactie meer zult krijgen van een proximus medewerker op dit publieke forum

maar om vooruit te gaan lijkt het op basis van bovenstaande aangewezen het betrokken klantnr en het betrokken simkaart-nr op te nemen in een vrij veld (ticket) van uw proximus forum login profiel (avatar rechts boven  forum login - wijzig profiel & opslaan) zodat de info enkel zichtbaar voor proximus medewerkers

 

Reputatie 7
Badge +3

@Natteke Gegevens noteren in je profielgegevens doe je zo: klik rechtsboven op je logo of foto → ga naar instellingen → noteer de gegevens in het betrokken veld → sla de wijzigingen op + geef ons een seintje zodra dit is gebeurd. Groetjes, Antonella

Reageer