Vraag

Nieuwe GSM SIM niet bruikbaar

  • 12 January 2018
  • 19 reacties
  • 570 Bekeken

Ik bestelde onlangs voor mijn dochter een iPhone 8 en heb daarbij haar Telenet abonnement overgezet naar Proximus. De GSM werd gisterenavond geleverd, samen met de SIM kaart. Maar geen idee hoe die te activeren, want een dag later is er nog steeds geen verbinding met het netwerk via het nieuwe SIM kaartje...

19 reacties

TUI: Als je met de oude simkaart nog kunt bellen zou dit willen zeggen dat die nog niet vrijgegeven werd door TN
En kan dit lang duren?
De mensen van het proximus team kunnen je hieromtrent nader info geven, dus gewoon afwachten tot ze op je topic reageren.
hier hetzelfde probleem... zou toch graag morgen bereikbaar zijn
Reputatie 6
Badge +3
Muriel, werkt de oude kaart nog?
Zolang de oude kaart nog werkt,, zal de nieuwe niet werken.

Als de oude niet meer werkt, dan toestel uitschakelen en inschakelen en nieuwe simkaart testen.
Oude kaart werkt nog
Al verschillende keren heropgestart
Misschien lukt het vandaag niet omdat het zondag is...
Ik probeer morgen nog eens
Reputatie 7
Badge +4
Indien een overdracht van een andere operator dien je rekening te houden met minimum 1 werkdag
Inderdaad
Overdracht van Base naar Proximus
Reputatie 6
Badge +2
Indien een overdracht van een andere operator dien je rekening te houden met minimum 1 werkdag

In het slechtste geval kan het wel een week duren, bij mij was dat zo.
Reputatie 2
Dag Alain,

Zolang de simkaart nog actief is bij de oude operator, kan de simkaart nog niet geactiveerd worden door ons. Kan je in een privebericht sturen over welke nummer het gaat?

groeten,

Thomas
Reputatie 7
Badge +4
@Alexander
Ter info:
http://www.bipt.be/public/files/en/810/20140829081415_Annex%202-MNP_PT3.pdf
Samengevat
De donor-operator dient binnen 1 dag** "een ja of een neen" te sturen
De donor-operator dient binnen de 8 dagen¨¨ na de ontvangst van "de ja" een vraag tot NP-uitvoering te formuleren
Binnen 1u dient alles operationeel te zijn
**: betrokken (aan)vragen worden enkel op werkdagen van maandag tot en met zaterdag van 08h00 tot 20h00 behandeld (buiten deze uren 's anderdaags = eerstvolgende werkdag)

=
op max. 2 werkdagen met het normaal kunnen & dus in jouw geval heeft in principe iemand zijn job niet goed/tijdig gedaan (en kun je in principe een evenwel zeer beperkte compensatie vragen)
Bedankt voor de info. We zijn ondertussen wel al bijna een week verder...
En wat als "De donor-operator binnen 1 dag "een "neen" gestuurd heeft (om een bepaalde reden) dan kan het langer duren ?
Beter dat iemand van Proximus de zaak eens nakijkt wat de reden is dat de transfer uitblijft!
Reputatie 7
Badge +4
@Martin, cfr. procedure een "neen" is uiteraard enkel op gemotiveerde wijze mogelijk (bv. verkeerd SIM-nr, ) & dan is het aan Px om contact op te nemen met de aanvrager (en de procedure te herbeginnen) ...
-> ook hier heeft "iemand zijn job niet naar behoren gedaan" ...
-> best contact opnemen met Px (eventueel klacht?)
en als het om reden is dat bv de rekening niet betaald werd (ik zeg zo maar iets ) of een ander verhinderende reden dat ze die niet vrij willen geven, kan Proximus dan daar iets aan doen of tegen doen of voor opdraaien ?
Reputatie 7
Badge +4
Martin,
Vermits het NP proces plaatsgrijpt tussen Px en OLO , is het aan Px om in geval van problemen contact op te nemen met / inlichtingen te verstrekken aan de (potentiële) klant

Ter info:
http://www.bipt.be/nl/consumenten/telefoon/klachten-problemen/vertraging-bij-uw-nummeroverdracht
Ja daar gaan we weer ... communicatie en nog eens communicatie.... 😉
Reputatie 7
Badge +4
Beste Alain, ik stel vast dat de overdracht geweigerd werd 15/1 wegens verkeerd klantennummer. Kan je het correcte klantennummer van telenet bezorgen? Groetjes Freya
Reputatie 6
Badge +2
Ik wil hier wel waarschuwen voor Carrefour Mobile. Als je daar een simkaart hebt en je wil daar mee overschakelen met nummerbehoud dan kan het inderdaad zeer ernstig scheef lopen, dat ligt alvast niet aan de andere operatoren maar aan de nooit eerder geziene onkunde van deze aanbieder.
CF mobile blijkt achteraf ook niet veel te zien te hebben met de keten CF zelf.
Hun tariefplan is een grote leugen. Bezin eer je begint.
De manier waarop ze daar klanten te woord staan is ook nooit gezien, je wordt daar gewoon aan de telefoon uitgemaakt voor 'achterlijke'.
Dergelijke spelers verzieken de markt.
Ik ben daar eindelijk weg, de kaart is geblokkeerd via ombudsman, maar mijn account blijft wel gelinkt aan mijn oude nummer bij hen.
Ik hoop dat ze CF er voorgoed uit plukken.
Klinkt misschien lelijk, maar mijn opmerking is terecht.

Reageer