Vraag

nieuw abonnemen met nummerbehoud

  • 12 December 2022
  • 10 reacties
  • 286 Bekeken

Ik bestel online een abonnement met smartphone.

eveneens vraag ik mijn nummer (Orange) te behouden.

hoe verloopt dit verder? Ze sturen de gsm met simkaart op ?

krijg ik eerstdaags een bericht van Orange dat mijn service stopt ? Moet ik zelf

nog iets ondernemen naar Orange toe? Of regelt Proximus alles?

En moet ik de nieuwe simkaart gebruiken ? Of kan ik de oude blijven gebruiken ?

Hoe ben ik 100% zeker dat ik mijn nummer niet verlies? Wordt dat gekoppeld aan die nieuwe simkaart ? Zal ik mijn actueel nummer terugvinden op die nieuwe kaart ?

Want ik heb schrik van mijn nummer te verliezen. Ik denk dat ik dat heb aangeduid maar bij mijn orderbevestiging wordt daar niets van vermeld… 


10 reacties

als je de opzeg doet via PX dan zorgt PX verder voor de overdracht van Orange naar PX met nummerbehoud en behoud van simkaart.

Maar morgen kunnen de PX moderatoren van het PX-team dit verder natrekken en je hierbij verder info geven ook.

PS: controleren bij welke provider uw nummer aangesloten  is
→ Common Reference Database Centre (CRDC) for Number Portability

 

Ok bedankt.

zij komen hier morgen automatisch op terug  dan?

inderdaad van zodra ze hier de draad terug opnemen.

Reputatie 7
Badge +3

@Nifiers Overdracht en behoud van het gsm-nummer daarvoor zorgt Proximus.U krijgt een nieuwe simkaart opgestuurd die u erna moet gebruiken van zodra het nummer bij Proximus is aangesloten.Groetjes,Joel

Reputatie 7
Badge +4

Ter info

Nummers en e-mail overdraagbaarheid | BIPT

  • Je kan jouw telefoonnummer altijd behouden. Je hebt enkel een simkaart nodig van je nieuwe operator.
  • Je tekent of valideert online een schriftelijke opdracht aan je nieuwe telecomoperator. Daarin zeg je dat jouw nieuwe operator ervoor moet zorgen dat je je oude nummer kunt behouden.
  • Jouw nieuwe operator sluit je oude abonnement af, neemt je oude nummer over en activeert jouw nieuwe simkaart.
  • Je kunt je telefoonnummer onmiddellijk overdragen naar je nieuwe operator. Of: je kiest daarvoor zelf een datum.
  • Is je telefoonnummer later dan de afgesproken datum overgedragen? Dan heb je recht op een schadevergoeding van 3 euro (soms ook 5 euro). Je krijgt die niet automatisch. Je moet de schadevergoeding zelf aanvragen aan jouw nieuwe telecomoperator. Dat doe je binnen de 6 maanden.

 

=

Uw nr blijft actief bij Orange tot het ogenblik dat de overdracht effectief uitgevoerd wordt (Proximus bericht) en dan dient u de Proximus SIM-kaart in uw toestel te plaatsen 

In principe dient u voor zover mij bekend aan Proximus op vraag van Proximus aan Proximus uw Orange GSM-nr, uw Orange klantnr (indien abo) en uw SIM-kaartnr mee te delen (zodat Proximus over correcte en volledige info voor de Proximus-aanvraag van overdracht bij Orange beschikt)

 

&

op www.1299.be of www.crdc.be kan je zien wie op dit ogenblik uw netwerkoperator is.

NB:  in het verleden waren op dit forum reeds meldingen gemaakt van problemen m.b.t. nummeroverdracht bij Orange!

Bedankt!

ik heb echter alleen telefoonnummer en klantennummer van Orange moeten doorgeven.

sim nummer werd me niet gevraagd.

Staat mijn nummer dan sowieso gelinkt met de nieuwe simkaart die ik ontvang ?

Ik kreeg bericht dat mijn pakket geleverd werd. Maar nog geen enkel bericht van Orange over de stopzetting. Noch van Proximus over de start van nieuw abonnement…

wat moet ik nu doen ?

Reputatie 7
Badge +4

Voorlopig wachten op een reactie van Proximus medewekers (moderatoren) op dit publieke forum (van maandag tot vrijdag)

U kunt verder gebruik maken van Orange tot de overdracht ook effectief uitgevoerd wordt (normaal 1 à 2 dagen van maandag tot zaterdag)

@Joel M 

Voor zover mij bekend moest Proximus toch ook het SIM-kaartnr van Orange hebben om de overdracht te kunnen realiseren, nee?

Bedankt!

ik heb echter alleen telefoonnummer en klantennummer van Orange moeten doorgeven.

sim nummer werd me niet gevraagd.

Staat mijn nummer dan sowieso gelinkt met de nieuwe simkaart die ik ontvang ?

Ik kreeg bericht dat mijn pakket geleverd werd. Maar nog geen enkel bericht van Orange over de stopzetting. Noch van Proximus over de start van nieuw abonnement…

wat moet ik nu doen ?

 

De nieuwe simkaart met je oud nummer, zal pas werken als je geen service meer hebt bij Orange en dus niet meer bij netwerkoperator Orange zit maar bij Proximus, kun je zelf controleren zoals reeds aangegeven hier → op www.1299.be of www.crdc.be

mss heeft PX zelf het simkaartnr opgevraagd/gekregen bij/van Orange?

Reputatie 7
Badge +3

@Nifiers Gaat het over gsm-nummer 0475xxxx56.Indien ja dan zou alles in orde moeten zijn en zou het gsm-nummer via Proximus moeten werken.Groetjes,Joel.

Reageer