Vraag

Niet bereikbaar sinds een paar dagen

  • 27 January 2022
  • 5 reacties
  • 165 Bekeken

Reputatie 5

Wanneer iemand naar mij belt hoor ik geen beltoon maar bij de beller is wel de normale toon te horen. Dan gaat mijn voice mail aan. Bel ik naar iemand dan hoor ik de telefoon overgaan maar bij hen komt er geen oproep binnen en krijg ik hun voicemail. Nu zag ik een nieuw icoontje op mijn telefoon. Dit blijkt volte te zijn. Na wat zoeken heb ik dit afgezet en kan  nu terug normaal bellen. Ik heb dit echter nooit geactiveerd en weet niet wat dit is.


5 reacties

VoLTE dit is bellen over 4G mobiele netwerk (Voice over LTE) → VoLTE: da’s kristalhelder bellen, via 4G | Proximus

anders moet je eens proberen door in je instellingen de mobiele band keuze van automatisch te veranderen zodat  er geen 4G gekozen wordt, om te zien of het iets met volte te maken heeft of Volte uitzetten. → Bellen via 4G | Proximus

Reputatie 5

Dus elke keer ik volte terug inschakel kan ik wel bellen maar na een paar keer de kiestoon te horen gaat de voice mail aan en de persoon die ik bel krijgt geen oproep binnen. Het omgekeerde is ook zo,ik krijg geen oproep binnen en bij de beller gaat het naar voicemail. Schakel ik volte uit dan kan ik normaal bellen. Mijn telefoon staat als compatibel voor volte in de lijst. Dan maar niet”kristalhelder bellen “ zeker.

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo Volte kan inderdaad problemen gevens als je 4G ontvangst niet ok is. Als je dat merkt, kan het inderdaad geen kwaad om deze functie uit te zetten. Je zegt wel dat je dit maar sinds een paar dagen ondervindt. Had je voordien problemen met je 4G ? Indien niet, kan het nodig zijn de antenne na te kijken. 

Weet je of andere personen met een Proximusabonnement ook dit probleem ondervinden ? 

Reputatie 5

@HadewychT  Ik heb deze phone nog maar een paar maand. Ik heb bij mijn weten nog geen problemen gehad met 4 G. Waarschijnlijk stond Volte al aan bij het in gebruik nemen van de telefoon. Is het dan zo dat wanneer Volte niet werkt er dan niet overgeschakeld wordt naar gewoon bellen. Dan zou er toch beter een boodschap gegeven worden zodat de beller weet dat er geen beltoon toekomt bij de ontvanger. Ik heb geen weet van andere personen die problemen  ondervinden .

mvg

Reputatie 7
Badge +4

@Jamo Normaalgezien zou inderdaad automatisch overgeschakeld moeten worden door je toestel. Je kan eventueel eens testen of je dit probleem ook op andere locaties ondervindt.

Je kan ook je SIM-kaart eens in een ander gsm-toestel steken en een andere SIM in uw toetel om te zien of het aan het toestel gelinkt is.In dat geval denk ik dat het inderdaad best is om VoLTE uit te schakelen op je toestel. 

Reageer