Beantwoord

Nano simkaart nodig voor nieuwe smartphone, nu microsim


Reputatie 3
Badge +1
  • Practitioner
  • 149 reacties
Beste vrienden, ik had het er vroeger al eens over.
Maar nu heb ikzelf een nieuwe smartphone aangeschaft. Mijn oude werkt op microsim, de nieuwe op nano sim. Samsung A50.

Ik heb echter een Switchnummer ook in hetzelfde pack van mijn zaak.
Als ik naar Proximusshop ga voor nieuwe simkaart is dat dan geen probleem of heeft dat er niks mee te maken aub?
icon

Beste antwoord door jonathandr 12 July 2019, 17:08

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

13 reacties

Een simkaart omruilen voor een ander formaat kan altijd gratis in een Proximus shop.
Je krijgt een nieuw kaartje waar je de verschillende formaten kunt uitdrukken die je wenst.
Enkel als ze data bvb contacten moet overzetten van je oud sim naar nieuwe mogen ze iets aanreken (normaal is dit 5€)
Reputatie 3
Badge +1
Dat begrijp ik, maar het heeft toch geen invloed op mijn 2 gsmnummers? Dit is toch niet gekoppeld de simkaar zelve?
Ik heb een gsmnr en dan ook een virtueel switchnummer.
Reputatie 7
Badge +4
Ik vermoed dat u best hiervoor naar een Px Bizz center stapt; ik ken het product niet voldoende maar begrijp dat er 2 nummers aan 1 sim-kaart gekoppeld zijn en uiteraard moeten blijven bij de deactivatie van de oude sim en de activatie van de nieuwe sim
-> vraag tot behoud van de combinatie expliciet stellen &bij voorkeur ter plaatse controleren, misschien is niet elke medewerker met het concept voldoende vertrouwd
Bovenstaande eventuele kost waar Martin naar verwijst heeft enkel betrekking op de eventuele overdracht van uw contacten die zich eventueel op uw oude sim-kaart (en dus niet in het geheugen van uw oude toestel zouden bevinden)
Dit is inderdaad 2 nummers op 1 simkaart bvb één persoonlijk nummer en andere voor het werk, maar in de proximus shop/center zien ze dit en je kunt ze er best voor alle zekerheid attent op maken voor alle zekerheid.
NB: Er zijn er ook die niks aanreken voor data overdracht van oude sim naar nieuwe, hangt er een beetje vanaf van proximus center tot center
👉 https://www.proximus.be/nl/id_ab_appoint_select/zelfstandigen-en-kleine-bedrijven/producten/b-orphans/maak-een-afspraak-.html
👉 https://www.proximus.be/nl/id_ar_poslocator/particulieren/producten/r-orphans/vind-een-proximus-shop.html
Reputatie 3
Badge +1
Staan die 2 nummers effectief op die simkaart of is dat niet zo? Want het ene nummer is een "virtueel" nummer.
als die vroeger gekoppeld was aan de sim dan zal die bij een ruil sim ook kunnen gekoppeld worden en dit zullen ze in een Proximus center wel weten.
Maar je kunt mss best nog afwachten tot hier iemand van Proximus zelf u een officieel en bevestigend antwoord geeft, want tot nu toe hebben ze op je post hier nog niet gereageerd.
Reputatie 7
Badge +4
hi jhl
een simswap kan geen enkel kwaad voor je virtueel nr
je kan dit zonder probleem omruilen in de shop
Bedankt Jonthandr voor de bevestiging,
daarmee ben ik ook weer gerustgesteld dat mijn uitleg toch nog wat klopte ☺️
Reputatie 3
Badge +1
Dus kan het ook zonder afspraak. Want in dichtsbijzijnde center kan ik morgen geen afspraak meer maken.
Dank vd info.
Het kan altijd zonder afspraak is alleen maar bedoeld in feite om tijd te winnen indien het druk zou zijn en je te lang zou moeten wachten anders.
Reputatie 3
Badge +1
Het kan altijd zonder afspraak is alleen maar bedoeld in feite om tijd te winnen indien het druk zou zijn en je te lang zou moeten wachten anders.
Ik ga morgen zien in de shop in Halle en anders maak ik wel afspraak in de week. Het is niet dan mijn oude J5 niet meer werkt. Enkel de camera is defekt. Dus op een paar dagen komt het niet aan.
In alle geval hartelijk dank Martin en Jonathan.
Reputatie 3
Badge +1
Inderdaad, nieuwe simkaart gekregen en binnen de 5 minuten was alles in orde.
Heel vriendelijk bedienden. Topic mag afgesloten worden.
Reputatie 7
Badge +4
Blij te horen dat dit is opgelost, dan close ik hierbij het topic! 😃