Vraag

Mobile Internet - laptop/tablet eerst gratis in pack en nu 10 € te betalen

  • 16 May 2019
  • 5 reacties
  • 682 Bekeken

Hallo,

Ik heb een pack : vaste telefonie - internet - Proximus TV - één mobiel nummer. En daar zit al jaren een Data Sim ( Mobile Internet - laptop/tablet ) gratis bij inbegrepen ( 500 Mb ).

In september 2018 maak ik op een bepaald moment intensief gebruik van deze SIM en vraag ik om éénmalig een pakket van 500MB aan te rekenen voor 5€. Wat blijkt nu, ze hebben dat geactiveerd voor altijd! Als ik naar de 080022800 bel, zeggen ze me, dat ze dat niet ongedaan kunnen maken.
En mijn pack heeft de naam Tutimus gekregen. Ik betaal vanaf dan 5€ meer per maand.

In april 2019 laat ik desbetreffende micro SIM-kaartje omwisselen voor een nano SIM-kaartje in een Proximus center. Dat lukt niet onmiddellijk. Als ik in mei mijn factuur krijg, blijkt dat ik vanaf nu 10 € betaal voor de Data SIM, die vroeger gratis in mijn pack zat.
Ik blijk nu 2 mobile nummers in mijn pack te hebben en de oorspronkelijke Data SIM noemt nu
"Mobile Internet XS" .

Ben reeds 34 jaar klant en vind de handelswijze van Proximus totaal misplaatst.
Kan dit ongedaan gemaakt worden?

met vriendelijke groeten,
Luc

This topic has been closed for comments

5 reacties

Hallo Lucdc
Ik zie dat op 19/9 een aanpassing werd aangevraagd van jouw oude pack naar de Tuttimus.
Heb je op dat moment contact opgenomen met de klantendienst?
Werd toen geen uitleg gegeven over de veranderingen?

Het is helaas niet meer mogelijk jouw vorig pack terug te activeren.
Die oude packs bestaat niet meer en kunnen dus niet meer worden geactiveerd.

In de huidige packs (Tuttimus, Familus en Minimus), zit het mobile internet kaartje niet meer inbegrepen.
Dus als je dit wilt behouden is er effectief een meer prijs aan verbonden.
In jouw geval is dat momenteel 10euro per maand voor 1GB aan data.

Ik kan dus weinig doen in jouw geval, buiten een promotie te activeren.
Wat ik uiteraard ook heb gedaan. 🙂
Halo SamanthaV,

Ik heb nooit een aanpassing op 19/9 gevraagd. Ik heb toen enkel een éénmalige mobiel pakket van 500MB voor éénmalig 5 € te betalen gevraagd, voor mijn datakaartje Mobile Internet - laptop/tablet.
En onlangs had ik ook niet voor een wijziging gevraagd, enkel een omwisseling van een micro SIM door een nano SIM. En toch rekenen ze van dan af 10€ aan voor mijn SIM kaart, die voordien gratis was.

Ik begrijp dat je in de nieuwe pack Tuttimus, dat je dat mobile internet kaartje niet kunt activeren.
Ik ben al tevreden met 500MB mobiel internet zoals vroeger.

Bedankt om die promotie te activeren. En ik was bereid om die promotie van 5€ gedurende 24 maanden te aanvaarden, omdat mij geen andere uitweg werd geboden.
Maar nu zeggen ze mij dat ik hier niet kan van genieten , omdat ik reeds een Affinity korting van 10% op mijn pack krijg via een van de voordelen van de Cera.

met vriendelijke groeten,
Luc
Hey Luc

Dus ik mag het mobile internet abonnement omzetten naar 500MB ipv 1G?
Die van 500MB kost 5euro per maand en is enkel voor klanten die overgegaan zijn naar een pack zonder de gratis mobile internet abonnementje.

Wat de promotie betreft, deze staat actief.
Dus ik ga even de nieuwe aanrekening afwachten om te zien als die goed doorstroomt.
Zo ben ik zeker dat het in orde is. ok voor jou?
Hallo SamanthaV,

Ik heb mijn factuur ontvangen en de promotie is actief, waarvoor dank.

met vriendelijke groeten,
Luc
graag gedaan. 🙂