Wij zijn net over gestapt naar Proximus omdat Telenet geen MCE’s meer beschikbaar heeft voor residentiele klanten. De technieker heeft een MCE langsgebracht maar nadat deze correct aangesloten is blijft die groen knipperen. Kan iemand de configuratie nakijken aub.
NB: Mogelijks kun je ook een reset uitvoeren
reset knop achteraan het toestel 10 sec. lang ingedrukt houden
waarna de her-activatie zal opstarten en de dienst na 10 tot 15 min.
automatisch terug zal geactiveerd worden
Maar als het probleem er al was bij de installatie moet je navragen of de MCE wel degelijk geregistreerd staat bij Proximus, anders zal deze niet automatisch het initialisatieproces doorlopen.
In dit geval best een bellen naar de helpdesk 0800 22 800 om dit te laten verifiëren.
Best het IMEI nummer doorgeven dat onderaan het MCE toestel staat op een sticker en begint met: 001B67 als je belt of in je forumprofiel onder “ticket” zetten.
Dankjewel aan iedereen voor de tips. Ik heb gisteren de reset gedaan maar eerlijk gezegd ik heb nog geen tijd gehad om te kijken. Gisterenavond voor de eerste keer opa geworden Als het nog niet opgelost is zal ik contact opnemen met de klantendienst om te checken of hij geregistreerd is.
Een dikke Proficiat met je eerste kleinkind.
ik hoor dit van anderen ook dat vowifi niet altijd goed werkt en daarom werken ze niet met een mesh systeem. maar als je eens test (als je dat kan) door je mesh systeem uit te zetten en via de bbox alleen werken dan zou je wel direct weten of het mogelijks daar iets mee te maken heeft.
Als ik wat tijd heb ga ik het wel eens proberen om een en ander uit te sluiten maar voorlopig werkt de MCE fantastisch… overal in huis bereik en eindelijk dus geen stress meer als ik on-call ben
Als ik even tijd heb en het kan testen laat ik de resultaten wel weten.grts
Ik blijf positief, het zal nu wel werken
Ik hoop inderdaad ook dat ze de MCE toch nog een tijdje in dienst laten. VoWifi werkt niet, enkele toestellen zijn niet compatibel en staan niet in de lijst. Als de MCE toch weg moet, kom dan met een goed alternatief. Ik ben ook al enkele maandan aan het wachten op een goeie oplossing voor het niet binnenkrijgen van een deftig mobiel signaal. Ik heb dit probleem reeds menig keer gemeld, maar als antwoord krijg je dan dat PX het zo beslist heeft. We hebben die MCE toch niet zomaar in huis. Het was voor ons een zeer adequate oplossing voor het zwakke signaal, dat overigens, voor de techneuten onder ons, de RSRP-waarde is -112! Zoek maar eens op of dat voldoende is om te bellen. Niet dus!! Ik blijf vol afwachting wat PX hier aan gaat doen, maar ik vrees voor het ergste. Zo duwen ze je bij PX volledig weg van hun! Zeer spijtige zaak.
Is er iemand van Proximus op het forum die het IMEI nummer van mijn MCE kan registreren? Na ettelijke telefoontjes met de klantendienst en talloze beloften die nooit waargemaakt worden zou ik nu graag een oplossing zien aub.
hi ik kijk om deze voor je te registreren
ik hoor dit van anderen ook dat vowifi niet altijd goed werkt en daarom werken ze niet met een mesh systeem. maar als je eens test (als je dat kan) door je mesh systeem uit te zetten en via de bbox alleen werken dan zou je wel direct weten of het mogelijks daar iets mee te maken heeft.
er zijn er een tijdje geweest maar dan zijn ze weer van het toneel verdwenen!
Wel Daisy ik heb er een week geleden nog 1 gekregen dan heb ik geluk gehad.
Aan allen die geholpen hebben en speciaal
Didier een technieker van Proximus is vandaag langsgeweest en de MCE werkt. Ik moet zeggen fantastisch om eindelijk goeie ontvangst te hebben. Hopelijk komt Proximus terug op het stoppen van de MCE’s want ik veronderstel dat er nog veel mensen zitten te wachten op een MCE. VoWifi is mooi maar werkt niet altijd. Ik moet nog eens uitzoeken waarom niet… misschien de Mesh opstelling achter de router van Proximus.
Ik denk dat deze terug niet meer te verkrijgen zijn, maar een officieel antwoord kun je straks krijgen als een Proximus forummedewerker hier de draad opneemt.
Is het nog steeds mogelijk om een mce te krijgen? We denken erover om over te stappen naar Proximus maar hebben slecht bereik in huis en via de klantendienst hadden we te horen gekregen dat deze niet meer te verkrijgen waren en vowifi een oplossing was maar hebben beide een Google Pixe,dat niet ondersteund wordt door Proximus momenteel.
Alvast proficiat met het groot-ouderschap!
Moest het nog niet werken, aarzel niet om iets te laten weten.
Een dikke Proficiat met je eerste kleinkind.
Dankjewel Martin
Vermits de procedure na +/- 15 minuten zou moeten doorlopen/afgerond zijn, is/lijkt het nodig ofwel 0800 22800 technische ondersteuning te contacteren (voor 22h) of te wachten op een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum (vanaf morgen)
Ter info
MCE (Mobile Coverage Extender) doet het (nog) niet | Proximus Forum
kan inderdaad zijn dat er een initialisatie moet gebeuren maar daarvoor zal een @Prox forummedewerker je moet verder helpen
FYI: ik vrees er voor dat Prox zich verder zal toespitsen op VoWifi (en niet alleen Proximus) maar natuurlijk is het te hopen dat meer en meer toestellen zullen ondersteund worden dan...
ik kan de technieker je laten opbellen 30min vooraf als je een gsmnr kan toevoegen op je profile
deze post is bij deze ook een bevestiging van je ingeplande afspraak
Volgens mij is dit inderdaad een fabeltje er staat trouwens dat de dienst stopgezet wordt, maar uiteraard als je 100% zekerheid wilt, wacht je best een officieel antwoord af van een Proximus forummedewerker, als ze hier morgen terug langskomen.
Ik wil de Mobile Coverage Extender (Pro) blijven gebruiken
Dat kan tot 7 april 2022. Op deze datum worden de dienst en de facturering automatisch stopgezet. Je kunt ook je abonnement op Mobile Coverage Extender (Pro) nu al kosteloos en vroegtijdig opzeggen. Je kunt ons hiervoor gewoon contacteren.
Wat te doen met je Mobile Coverage Extender (Pro)? Je kunt het apparaat naar het dichtstbijzijnde containerpark brengen. Als je tegelijkertijd andere toestellen annuleert (een decoder of b-box bijvoorbeeld), breng dan alles naar de Proximus Shop van je keuze. Dit wordt uitgelegd in de brief die je ontvangt.
Bron: Stopzetting van de Mobile coverage Extender (Pro) | Proximus
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.