Wij zijn net over gestapt naar Proximus omdat Telenet geen MCE’s meer beschikbaar heeft voor residentiele klanten. De technieker heeft een MCE langsgebracht maar nadat deze correct aangesloten is blijft die groen knipperen. Kan iemand de configuratie nakijken aub.
Mobile Coverage Extender blijft groen knipperen
De facturering wordt stopgezet, zo zei men me bij PX. Maar de dienst liep verder en de MCE kon men blijven gebruiken. Of is dat nu ook een fabeltje?
Vanaf 7 april 2022 zal de Mobile Coverage Extender niet meer werken en de facturatie zal stopgezet worden.
zie volgende link
Groeten
Geert
Persoonlijk vind ik dat dit niet voortdurend herhaald dient te worden, dat hebben ze me enige tijd geleden al telefonisch meegedeeld, zoals ik ook al heb aangehaald. Het gaat er om dat ze bijPX de klanten “wijsmaken” dat de MCE blijft functioneren. Dat is het grote probleem. De fabeltjes die gemaakt en verspreid worden!
De facturering wordt stopgezet, zo zei men me bij PX. Maar de dienst liep verder en de MCE kon men blijven gebruiken. Of is dat nu ook een fabeltje?
Vanaf 7 april 2022 zal de Mobile Coverage Extender niet meer werken en de facturatie zal stopgezet worden.
zie volgende link
Groeten
Geert
Volgens mij is dit inderdaad een fabeltje er staat trouwens dat de dienst stopgezet wordt, maar uiteraard als je 100% zekerheid wilt, wacht je best een officieel antwoord af van een Proximus forummedewerker, als ze hier morgen terug langskomen.
De facturering wordt stopgezet, zo zei men me bij PX. Maar de dienst liep verder en de MCE kon men blijven gebruiken. Of is dat nu ook een fabeltje?
Ik wil de Mobile Coverage Extender (Pro) blijven gebruiken
Dat kan tot 7 april 2022. Op deze datum worden de dienst en de facturering automatisch stopgezet. Je kunt ook je abonnement op Mobile Coverage Extender (Pro) nu al kosteloos en vroegtijdig opzeggen. Je kunt ons hiervoor gewoon contacteren.
Wat te doen met je Mobile Coverage Extender (Pro)? Je kunt het apparaat naar het dichtstbijzijnde containerpark brengen. Als je tegelijkertijd andere toestellen annuleert (een decoder of b-box bijvoorbeeld), breng dan alles naar de Proximus Shop van je keuze. Dit wordt uitgelegd in de brief die je ontvangt.
Bron: Stopzetting van de Mobile coverage Extender (Pro) | Proximus
Dus mijn voorstel werd niet aangenomen door de commercieel verantwoordelijken. Naar de smartphones had ik ook al gekeken, maar dan moet ik er alweer geld insteken, want een ander abonnement, of een telefoon die nog steeds duur is. Terwijl het probleem vooral door PX wordt gecreëerd door de MCE vroegtijdig uit te schakelen. Er werd me trouwens telefonisch meegedeeld door een medewerkster van PX dat de MCE blijft functioneren, maar dat hij niet meer te koop wordt aangeboden, noch dat er na uitdoving nog moet voor betaald worden. Ik ben zeer benieuwd hiernaar.
Als dat niet zo is, zullen we ons verplicht voelen om sterkere dekking te zoeken! Dat is in feite niet zo lang zoeken, heb ik de indruk
De beste smartphones | Proximus
We bieden nu al toestellen aan die VoWifi compatibel zijn, maar ik zal je voorstel doorspelen aan de commercieel verantwoordelijken. Ik heb daar niet veel in te zeggen
FYI: ik vrees er voor dat Prox zich verder zal toespitsen op VoWifi (en niet alleen Proximus) maar natuurlijk is het te hopen dat meer en meer toestellen zullen ondersteund worden dan...
Ik hoop inderdaad ook dat ze de MCE toch nog een tijdje in dienst laten. VoWifi werkt niet, enkele toestellen zijn niet compatibel en staan niet in de lijst. Als de MCE toch weg moet, kom dan met een goed alternatief. Ik ben ook al enkele maandan aan het wachten op een goeie oplossing voor het niet binnenkrijgen van een deftig mobiel signaal. Ik heb dit probleem reeds menig keer gemeld, maar als antwoord krijg je dan dat PX het zo beslist heeft. We hebben die MCE toch niet zomaar in huis. Het was voor ons een zeer adequate oplossing voor het zwakke signaal, dat overigens, voor de techneuten onder ons, de RSRP-waarde is -112! Zoek maar eens op of dat voldoende is om te bellen. Niet dus!! Ik blijf vol afwachting wat PX hier aan gaat doen, maar ik vrees voor het ergste. Zo duwen ze je bij PX volledig weg van hun! Zeer spijtige zaak.
ik hoor dit van anderen ook dat vowifi niet altijd goed werkt en daarom werken ze niet met een mesh systeem. maar als je eens test (als je dat kan) door je mesh systeem uit te zetten en via de bbox alleen werken dan zou je wel direct weten of het mogelijks daar iets mee te maken heeft.
ik hoor dit van anderen ook dat vowifi niet altijd goed werkt en daarom werken ze niet met een mesh systeem. maar als je eens test (als je dat kan) door je mesh systeem uit te zetten en via de bbox alleen werken dan zou je wel direct weten of het mogelijks daar iets mee te maken heeft.
Aan allen die geholpen hebben en speciaal
Didier een technieker van Proximus is vandaag langsgeweest en de MCE werkt. Ik moet zeggen fantastisch om eindelijk goeie ontvangst te hebben. Hopelijk komt Proximus terug op het stoppen van de MCE’s want ik veronderstel dat er nog veel mensen zitten te wachten op een MCE. VoWifi is mooi maar werkt niet altijd. Ik moet nog eens uitzoeken waarom niet… misschien de Mesh opstelling achter de router van Proximus.
ik kan de technieker je laten opbellen 30min vooraf als je een gsmnr kan toevoegen op je profile
deze post is bij deze ook een bevestiging van je ingeplande afspraak
ok, ik maak dan een afspraak voor je voor vrijdag voormiddag
Ik veronderstel dat de registratie nog niet gedaan is… hij werkt in elk geval nog niet. Het enige dat blijkbaar vlot gaat is hem aanrekenen.
hi
aangezien deze er nog steeds niet is doorgekomen kunnen we best iemand ter plaatse sturen om dit voor je in orde te brengen
kan je me een aantal tijdstippen doorgeven waarop iemand thuis is?
dan kan ik een afspraak voor je maken
Ik veronderstel dat de registratie nog niet gedaan is… hij werkt in elk geval nog niet. Het enige dat blijkbaar vlot gaat is hem aanrekenen.
Is er iemand van Proximus op het forum die het IMEI nummer van mijn MCE kan registreren? Na ettelijke telefoontjes met de klantendienst en talloze beloften die nooit waargemaakt worden zou ik nu graag een oplossing zien aub.
hi ik kijk om deze voor je te registreren
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.