Beantwoord

Mobile Coverage Extender blijft groen knipperen


Reputatie 2

Wij zijn net over gestapt naar Proximus omdat Telenet geen MCE’s meer beschikbaar heeft voor residentiele klanten. De technieker heeft een MCE langsgebracht maar nadat deze correct aangesloten is blijft die groen knipperen. Kan iemand de configuratie nakijken aub.

icon

Beste antwoord door bogey 23 July 2021, 13:28

Bekijk origineel

55 reacties

Je hebt hem al eens herstart waarschijnlijk Installatie van de Mobile Coverage Extender | Proximus

Reputatie 2

Ja ik heb alle stappen doorlopen en de router/modem ook al een aantal keer herstart maar hij blijft snel groen knipperen. 

kan inderdaad zijn dat er een initialisatie moet gebeuren maar daarvoor zal een @Prox forummedewerker je moet verder helpen 

Reputatie 7
Badge +4

Vermits de procedure na +/- 15 minuten zou moeten doorlopen/afgerond zijn, is/lijkt het nodig ofwel 0800 22800 technische ondersteuning te contacteren (voor 22h) of te wachten op een reactie van een Proximus medewerker op dit publieke forum (vanaf morgen)

Ter info

MCE (Mobile Coverage Extender) doet het (nog) niet | Proximus Forum

 

@bogey Is inderdaad iets wat nog voorvalt en via Proximus moet geactiveerd worden, kunnen ze inderdaad hier via forum of via helpdesk 

NB: Mogelijks kun je ook een reset uitvoeren 

reset knop achteraan het toestel 10 sec. lang ingedrukt houden
waarna de her-activatie zal opstarten en de dienst na 10 tot 15 min.
automatisch terug zal geactiveerd worden

Maar als het probleem  er al was bij  de installatie moet je navragen of de MCE wel degelijk geregistreerd staat bij Proximus,  anders zal deze niet automatisch het initialisatieproces doorlopen. 
In dit geval best een bellen naar de helpdesk 0800 22 800 om dit te laten verifiëren.

Best het IMEI nummer doorgeven dat onderaan het MCE toestel staat op een sticker en begint met: 001B67 als je belt of in je forumprofiel onder “ticket” zetten.

Reputatie 2

Dankjewel aan iedereen voor de tips. Ik heb gisteren de reset gedaan maar eerlijk gezegd ik heb nog geen tijd gehad om te kijken. Gisterenavond voor de eerste keer opa geworden :-) Als het nog niet opgelost is zal ik contact opnemen met de klantendienst om te checken of hij geregistreerd is. 

Een dikke Proficiat met je eerste kleinkind.

Reputatie 2

Een dikke Proficiat met je eerste kleinkind.

Dankjewel Martin :smile:

Reputatie 6
Badge +3

Alvast proficiat met het groot-ouderschap!

Moest het nog niet werken, aarzel niet om iets te laten weten.

Reputatie 1

Is het nog steeds mogelijk om een mce te krijgen? We denken erover om over te stappen naar Proximus maar hebben slecht bereik in huis en via de klantendienst hadden we te horen gekregen dat deze niet meer te verkrijgen waren en vowifi een oplossing was maar hebben beide een Google Pixe,dat niet ondersteund wordt door Proximus momenteel.

Ik denk dat deze terug niet meer te verkrijgen zijn, maar een officieel antwoord kun je straks krijgen als een Proximus forummedewerker hier de draad opneemt.

Reputatie 1

@Martin Bedankt voor je antwoord! Ben benieuwd wat het antwoord zal zijn van de Proximus medewerker. Zou voor ons een stuk goedkoper zijn om klant te zijn bij Proximus maar als we weinig of geen bereik binnen hebben is het moeilijk om de overstap te maken ondanks het prijsverschil.

Reputatie 2

Is het nog steeds mogelijk om een mce te krijgen? We denken erover om over te stappen naar Proximus maar hebben slecht bereik in huis en via de klantendienst hadden we te horen gekregen dat deze niet meer te verkrijgen waren en vowifi een oplossing was maar hebben beide een Google Pixe,dat niet ondersteund wordt door Proximus momenteel.

Wel ik heb hetzelfde gehoord maar blijkbaar zijn er nog enkele. Telenet heeft ze alleen voor business klanten. Dat bellen over wifi werkt voor geen meter. Bellen lukt wel maar gebeld worden niet. Bij ons is er praktisch geen ontvangst buiten laat staan binnen. :thinking::laughing:

 

Reputatie 2

Alvast proficiat met het groot-ouderschap!

Moest het nog niet werken, aarzel niet om iets te laten weten.

Hallo Yorick. Dankje :smile:

Het probleem is er nog steeds. Gisteren met de klantendienst gebeld en die hebben mij doorverbonden met de technische dienst maar niemand wist wat het probleem was. Het duurde al een halfuur om uit te leggen wat een MCE was :sweat_smile: Zou jij eens kunnen kijken of de MCE geregistreerd is aub. Laat maar weten welke gegevens jenodig hebt. mvg Michel

Reputatie 7
Badge +5

@PeterD1 Helaas zijn er geen MCE’s meer beschikbaar. Er is inderdaad bij ons enkel nog vowifi beschikbaar. 

Reputatie 2

@PeterD1 Helaas zijn er geen MCE’s meer beschikbaar. Er is inderdaad bij ons enkel nog vowifi beschikbaar. 

Wel Daisy ik heb er een week geleden nog 1 gekregen dan heb ik geluk gehad.

er zijn er een tijdje geweest maar dan zijn ze weer van het toneel verdwenen!

Reputatie 7
Badge +5

@bogey Dan zal je inderdaad geluk hebben gehad. Ze zijn volledig uit het gamma gehaald. De klanten die ze momenteel hebben krijgen hier nog ondersteuning voor maar er worden geen nieuwe meer geleverd.

Reputatie 2

@bogey Dan zal je inderdaad geluk hebben gehad. Ze zijn volledig uit het gamma gehaald. De klanten die ze momenteel hebben krijgen hier nog ondersteuning voor maar er worden geen nieuwe meer geleverd.

@DaisyS   Kan jij nakijken of mijn MCE geregistreerd staat bij Proximus?

Reputatie 7
Badge +5

@bogey Kan je je gegevens toevoegen aan je forum profiel? Dan kijk ik het even voor je na.

Reputatie 1

@DaisyS Bedankt voor je antwoord. Jammer om te horen maar niks aan te doen. Heeft u enig idee wanneer er meer gsm merken (Google Pixel) de mogelijkheid zullen krijgen om vowifi te gebruiken? 

Reputatie 2

@bogey Kan je je gegevens toevoegen aan je forum profiel? Dan kijk ik het even voor je na.

@DaisyS Ik heb mijn klantennummer ingevuld is dat genoeg?

Reputatie 7
Badge +5

@bogey Met je klantennummer heb ik het kunnen nakijken. Hij is niet geregistreerd. Kan je mij de imeinummer geven? Die staat onderaan het toestel op een sticker en begint met: 001B67.

Kan je dit toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik deze in het systeem registreren. Komt hij er zo niet door zal er iemand ter plaatse moeten komen.

Reputatie 7
Badge +5

@PeterD1 Ik kan hier helaas geen termijn op plakken. 

Reputatie 2

@bogey Met je klantennummer heb ik het kunnen nakijken. Hij is niet geregistreerd. Kan je mij de imeinummer geven? Die staat onderaan het toestel op een sticker en begint met: 001B67.

Kan je dit toevoegen aan je forumprofiel? Dan kan ik deze in het systeem registreren. Komt hij er zo niet door zal er iemand ter plaatse moeten komen.

@DaisyS ik heb het op mijn profiel gezet onder ticket. Alvast bedankt voor alle hulp. Ik zal maar vanavond kunnen nakijken of het werkt en laat daarna iets weten. 

Reageer