Vraag

Mobile coverage extender

  • 12 August 2019
  • 18 reacties
  • 503 Bekeken

Sinds ik een nieuwe IPhone XS max heb, ondervind ik problemen met mijn mobile coverage extender. Mijn gsm maakt er moeilijk verbinding mee en zelfs al heb ik volle ontvangst van de MCE dan nog kan ik zo goed als nooit bellen of gebeld worden. Wat kan hier de oorzaak van zijn? Hoe kan ik dit verhelpen?
Groeten Jasper

This topic has been closed for comments

18 reacties

Als je uw iPhone zijn instellingen eens op 3G zet (4g uit) heb je dan ook nog die problemen.
Reputatie 7
Badge +3
Hallo Jasper,

Hebben de andere aanwezigen ook hinder met hun GSM nu bij het bellen en opgebeld worden?

Groeten Geert
Martin,

4g uitzetten helpt niet. Ik kan nog steeds niet bellen

Als je uw iPhone zijn instellingen eens op 3G zet (4g uit) heb je dan ook nog die problemen.


Geert,

anderen hebben er geen last van.

Hallo Jasper,

Hebben de andere aanwezigen ook hinder met hun GSM nu bij het bellen en opgebeld worden?

Groeten Geert
Reputatie 7
Badge +3
Heb je de tip van Martin al uitgeprobeerd?

Geert
Reputatie 7
Badge +4
Misschien helpt het, misschien niet:

https://www.ikream.com/2019/08/how-to-fix-apple-iphone-xs-max-cellular-data-that-is-not-working-troubleshooting-guide-29718

https://www.imore.com/how-fix-iphone-xs-cellular-wi-fi-problems
Geert,

De tip van Martin heb ik geprobeerd alsook de tips van M_016. Niks blijkt te werken
wat een beetje te verwachten was (probleem enkel via mce) maar zal toch iets met je iPhone XS te maken hebben aangezien anderen geen probleem ondervinden! Deze SIM in een ander toestel eens proberen om te zien of het dan nog voorvalt !
Reputatie 7
Badge +4
Geert,

De tip van Martin heb ik geprobeerd alsook de tips van M_016. Niks blijkt te werken


Je mobile coverage extender is in elk geval actief en geregistreerd, zoals Martin aangeeft werkt de mce dus aangezien andere toestellen wel werken. Het zal dus inderdaad met de instellingen op je toestel te maken hebben. Kijk nog eens goed na of de netwerkmodus op 3G staat en dat gesprekken over 4G is uitgeschakeld of doe inderdaad eens de test door je sim kaart in een ander toestel te steken.
Door de simkaart in een andere telefoon te plaatsen werkt het inderdaad wel. Ik heb ook mijn telefoon nog eens nagekeken en 4G voor gesprekken staat uit en nog lukt het niet. Het rare is wel dat het vroeger soms wel lukte. Bijvoorbeeld als ik heel kort bij de mce stond of als ik de mce of mijn gsm had heropgestart.
Als je u dan op andere plaatsen bent, ondervindt je dan ook meer problemen.

PS: van proximus zelf komt hier niemand langs op het forum op een feestdag.
Op andere plaatsen heb ik geen probleem. Misschien heeft het te maken met de e-Sim die in mij iPhone XS zit. Misschien geeft dit interferentie. Ik zag ook dat de iPhone XS beschikt over LTE van Gigabitklasse terwijl de iPhone X (mijn vorige telefoon waarbij ik geen problemen had) beschikt over 4G LTE Advanced. Dit heeft misschien ook invloed op de connectie met de mce.
Ja en ik weet nu ook niet als je 4G uitzet of die dan niks meer uitstraalt op 4G, ik veronderstel van wel!
Reputatie 7
Badge +4
Ter info:
https://support.t-mobile.com/docs/DOC-39253
zie punten:
Choose your default line for voice, messages, and data
&
Choose which number to use for a call
Concreet
Proximus MCE ondersteunt 3G (geen 4G)
https://www.proximus.be/nl/id_cr_mobcov_extend/particulieren/producten/toestellen/mobile-coverage-extender.html
Eventuele problemen zijn mijns inziens dus te wijten aan:
de overgang/overschakeling van/in het toestel van 4G (buitenshuis) naar 3G (thuis): voor de actieve sim of de actieve e-sim van een roaming partner (Px ondersteund nog geen eigen e-sim)

-> helpt het expliciet 3G kiezen voor beide sim en e-sim eventueel?
https://www.helpforsmartphone.com/public/nl/apple/iphone-xs-max/ios-12/guides/24/Cambiar-entre-3G-4G-Apple-iPhone-XS-Max
Als het door interferentie komt van de gsm 4G oscillator dan helpt dit niet en 3G kiezen helpt ook al niet !!
Reputatie 7
Badge +4
Ik vrees dat zulks nogal ver gezocht zou zijn en indien dit werkelijk het geval zou zijn apple support (USA) dit zou weten en er aldaar tevens ondertussen één en ander op de social media zou terug te vinden zijn
=
indien bovenstaande niet helpt lijkt het mij aangewezen apple support (chat) te contacteren
hebben ze dan zoveel ervaring of kennis op gebied van de MCE van Proximus daar, ik denk het toch niet en het kan ook zijn dat niet alle MCE's daar last van hebben en er in zijn MCE iets niet in orde is waardoor die last heeft van straling.

NB: Het zelfde geval met de laatste problemen met de update bij iPhone en de verbonden 4G problemen daar wisten ze bij de Apple iPhone specialisten ook nog niks van terwijl er al anderen waren die sommige oplossingen gevonden hadden en ze doorgestuurd hebben naar hen en dan een tiid later stond die tijdelijk work-around well op hun forum, dus het is allemaal een kwestie van geluk en wat tijd vooraleer sommige problemen door diegenen gekend zijn.
Enfin je kunt inderdaad maar overal eens proberen van je licht op te stekken en met een beetje geluk komt de reden wel aan het ligt op de lange duur....

En vooral niet vergeten dat TS alleen maar last heeft via de MCE en anders niet zelfs met 4G uit.
Reputatie 7
Badge +4
Hebben de andere aanwezigen ook hinder met hun GSM nu bij het bellen en opgebeld worden
anderen hebben er geen last van

Betrokken MCE zijn standaard wereldwijd gecommercialiseerde "small cell" producten

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_mobcov_install/particulieren/support/mobiele-telefonie/mobile-coverage-extender/installatie/installatie-van-de-mobile-coverage-extender.html
De oudste (rechthoekige) zijn van Cisco, de andere vind ik niet direct terug (andere leverancier vermits Cisco enige tijd geleden ermee gestopt is)
https://www.cisco.com/c/en/us/products/collateral/wireless/universal-small-cell-7330/eos-eol-notice-c51-738914.html

Dus ik vrees dat we toch richting iPhone dual sim overgang 4G naar 3G zullen moeten kijken (maar uiteraard kan ik mij altijd vergissen)
ja dat vermoeden is groot van in het begin al, zeker wetende dat het met andere toestellen wel werkt, en dit werd ook aangegeven door proximus medewerker, alleen nog de vinger op de wonde kunnen leggen, want op internet vind je uitleg en eventuele oplossingen genoeg.
Net zoals voor het geval iPhone update 4G probleem, dat ik ook aangehaald heb, maar de voorgestelde oplossingen daar werken dan weer niet voor iedereen!
Ben benieuwd uiteraard wat de oplossing zal zijn van TS zijn probleem!