Vraag

mobiele telefoon

  • 30 September 2022
  • 5 reacties
  • 74 Bekeken

Mijn gsm schakelt voortdurend over op mobiel netwerk  alhoewel ik over WiFi beschik. Telkens ik de WiFi terug selecteer gaat de tec naar mijn WiFi netwerk en even daarna gaat hij terug naar mobiel netwerk. En dat wil juis niet, ik heb tenslotte WiFi voor iets en de 5 gb va  mijn gsm heb ik nodig als ik onderweg ben.

Iemand een oplossing voor dit?


5 reacties

Heb je een iphone mss je zou wifi assitentie kunnen uitzetten 

ik zet persoonlijk altijd mobile uit als ik thuis ben en wifi op.

Reputatie 7
Badge +4

@GUIDO_03 Ik zie dat er wel wat kleine zaken verbeterd zouden kunnen worden op je wifinetwerk. Daarna zou de verbinding stabieler moeten blijven. Op dit ogenblik zal je toestel inderdaad overschakelen naar 4G als de wifiverbinding niet stabiel is. 

Tips om je wifi te verbeteren

-Waar staat je modem ? Hij kan best in een open ruimte staan, eventueel met bekabeling richting de kamer ipv richting de muur omdat de antennes ook aan die zijde zitten. Op deze manier bosts het signaal niet onmiddellijk tegen een muur, maar wordt het meer de open ruimte in gestuurd. 

-Er zijn 2 toestellen, HP en Egardia die nu niet op de optimale plaats staan om een goed signaal te ontvangen waardoor dit veel energie vraagt van je wifiverbinding. Kunnen ze eventueel verplaatst worden, of misschien kan er een versterker bijgeplaatst worden. In de tips om je wifi te verbeteren vind je een test om via My Proximus je wifi signaal te testen en te bekijken waar er best een versterker kan geplaatst worden. 

-Gebruik je de GSM meestal op dezelfde plaats ? Probeer dan eens op een andere locatie in huis of dit beter is. 

Test deze zaken al eens uit als het kan en bekijk dan of de verbinidng beter wordt voor je gsm. Hou ons zeker op de hoogte. 

Hallo

Egardia en hp staan 1 meter van bbox. 

Ik ga de bbox wel in open ruimte installeren, staat nu onder bureau. Ik ga de bbox op het bureau plaatsen. 

Ik heb ook contact genomen met de installateur  van de zonnepanelen als zij ooit problemen hebben gehad met de omvormer omdat die ook via mijn wifi werkt. Maar zij hebben nog nooit vragen of klachten daarover gehad. 

Ik lees ook dat de meeste flexpacks de eerste wifi booster gratis krijgen. Kan u eens kijken als dat voor mijn flexpack ook van toepassing is?

Mvg,

Als je een flex pack hebt met vaste telefoon inbegrepen dan is dit van toepassing voor u.

Reputatie 7
Badge +5

@GUIDO_03 Aangezien jij geen volledig pack hebt, geen vaste lijn, heb je geen recht op een gratis wifi booster. Deze kan je eventueel van ons huren voor 2.49€ per maand.

Reageer