Vraag

mobiele gegevens smartphone werken ineens niet meer


Sinds een week werken mijn mobiele gegevens op mijn smartphone (Huawei) niet meer. Ik heb al jaren een smartphone en nog nooit problemen mee gehad, tot nu. Nochtans staan àlle instellingen OK (ook APN) (ik heb ook nooit iets gewijzigd aan de instellingen), dus hoe kan het dat dit ineens niet meer werkt? Ik had trouwens ook via mijn Proximus Pay&Go kaart ook een abonnement op Het Laatste Nieuws. Ook dit werkt niet meer!  Ook als ik mijn abonnementsnummer en postcode ingeef werkt dit niét meer...

Graag een oplossing (dringend) aub. Waarvoor dank.


24 reacties

@ml_sky Ter info: van proximus zelf komt niemand langs op het forum in het weekend, je kunt wel bellen op het gratis nummer van de helpdesk in het weekend, dus als je wenst kun je nu nog bellen op 0800 22 800 om je instellingen bij hen even te laten natrekken.

Reputatie 7
Badge +4

als uw instellingen ok staan, belt u best eens naar 0800 22800 voor hulp er komt niemand van Proximus langs op dit publieke forum voor maandag

https://www.proximus.be/support/nl/id_cr_qelp/particulieren/support/surf-en-e-mail-op-uw-gsm.html?page=topic/internet-onderweg/verbinden-met-mobiel-internet/device

een abo op het laatste nieuws via Proximus Pay&Go is mij onbekend (dit is/was wel voorhanden via packs)

https://www.proximus.be/nl/id_cr_my_epress/particulieren/r-orphans/actualiteit-inbegrepen-in-de-packs.html

Nu zal Murphy zeker toeslaan en zal er zeker wel iemand langskomen :wink::smiley:

waarschijnlijk werd bedoelt via P&G ook gebruik maken van HLN 

https://www.hln.be/marketing/2019/proximus/

@ml_sky hebben ze u verleden week dan niet kunnen verder helpen, heb je al contact opgenomen met helpdesk toen.

Tof! Net 0800 gebeld “ eerst uw mobiele gegevens instellen via de website en haak dan in”.

Ik ben gewéldig geholpen hierdoor ;;;-)

Ja de ene is de andere niet dat weten we al stilletjes aan denk ik :slight_smile: dan maar best afwachten tot maandag tot ze u van hieruit kunnen verder helpen.

Reputatie 6
Badge +3

Heb je nog krediet staan op jouw P&G kaart voor data?  Bekijk hiervoor dit artikel :https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_pay_and_go/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/hoeveel-pay-and-go-krediet-heb-je-nog.html Dat kan ook een mogelijke oorzaak zijn.Over welke huawei gaat het precies (model+type) ? Is er onlangs een update gebeurd op jouw smartphone?

eerst testen via wifi of het zo al werkt 

Reputatie 6
Badge +3

In een SOC zit de mobiele modem en Wi-Fi op een aparte chip. Bluetooth en Wi-Fi kunnen op dezelfde chip staan.

ik bedoel als het via wifi ook niet werkt dat het niet aan crediet zal liggen

Reputatie 6
Badge +3

Nu is het duidelijk wat je wou zeggen, dan is het meer een hardwarematig probleem. Ik had het eerst verkeerd begrepen.

 

Geen probleem, als het uiteindelijk maar duidelijk wordt hé :wink:

Ja de ene is de andere niet dat weten we al stilletjes aan denk ik :slight_smile: dan maar best afwachten tot maandag tot ze u van hieruit kunnen verder helpen.


was een automatisch antwoord… een opgenomen bandje...

Heb je nog krediet staan op jouw P&G kaart voor data?  Bekijk hiervoor dit artikel :https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_pay_and_go/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/hoeveel-pay-and-go-krediet-heb-je-nog.html Dat kan ook een mogelijke oorzaak zijn.Over welke huawei gaat het precies (model+type) ? Is er onlangs een update gebeurd op jouw smartphone?


Yeps, speciaal herladen hiervoor maar het werkt nog steeds niet. Het vreemde is dat het op mijn gsm van het werk OOK niet meer werkt...

ik bedoel als het via wifi ook niet werkt dat het niet aan crediet zal liggen


wifi werkt perfect

Heb je nog krediet staan op jouw P&G kaart voor data?  Bekijk hiervoor dit artikel :https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_usage_pay_and_go/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/verbruik-en-belkrediet-opvolgen/hoeveel-pay-and-go-krediet-heb-je-nog.html Dat kan ook een mogelijke oorzaak zijn.Over welke huawei gaat het precies (model+type) ? Is er onlangs een update gebeurd op jouw smartphone?


Yeps, speciaal herladen hiervoor maar het werkt nog steeds niet. Het vreemde is dat het op mijn gsm van het werk OOK niet meer werkt...


een Huawei 8PLite vermoed ik, model ALE-.L21 - ouder beestje maar slechts 1 keer probleem mee gehad sinds aankoop. Nu dus 2e keer...

Reputatie 6
Badge +3

Dat is inderdaad vreemd dat het op beide toestellen voorvalt. Maak je gebruik van Full Control? Daarmee is het onmogelijk om nog te surfen wanneer jouw krediet opgebruikt is. Ik vermoed dat er iets misgelopen is bij de Proximus systemen om te teller te upgraden naar het nieuwe aangekochte volume. Dan wordt dus het dataverkeer geblokkeerd. Hier kan je nog jouw krediet omzetten in data: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_pay_and_go_data/particulieren/support/telefonie/abonnement-en-pay-and-go/belkrediet-herladen/je-pay-and-go-krediet-omzetten-in-data.html Ik vermoed ook dat dit enkel maar door Proximus kan verholpen worden. Want aan jouw toestellen ligt het zeker niet.

‘t vervolg zal voor morgen zijn ...

Reputatie 7
Badge +4

Lukt het om de krant te gebruiken op andere toestellen? Of je mobiel internet even te testen op een ander toestel?

mobiele gegevens op mijn privé gsm zijn pas sinds maandag terug in orde.

Kan iemand mij aub melden wat er gaande is / was aub???

Mijn abo op HLN werkt nog steeds niet!

zo’n zaken kunnen dus niet hé… de klanten betalen zich blauw en dan heb je zo’n zaken voor…

 

Mijn abo nummer en postcode mag ik 10 keer aanklikken - ik kan geen artikelen voor abonees meer lezen…

waarom betalen wij zoveel geld voor zaken die maar half werken aub????

Ook het internet op mijn smart tv werkt niet meer…

 Ne mens moet beleefd blijven maar eerlijk gezegd… het hangt me stilaan de keel uit…

ik woon nu 7 maanden op  mijn nieuwe adres en heb slechts zo’n 3tal maanden nog geen problemen gehad met proximus… :-(

IK denk als ik dit en je andere posten met problemen lees, dat iemand van Proximus best eens een technieker stuurt om alles eens na te trekken want een happyhous technieker kun je zelf aanvragen maar voor het ogenblik is dit tijdelijk buiten dienst.

Reputatie 7
Badge +4

mobiele gegevens op mijn privé gsm zijn pas sinds maandag terug in orde.

Kan iemand mij aub melden wat er gaande is / was aub???

Mijn abo op HLN werkt nog steeds niet!

zo’n zaken kunnen dus niet hé… de klanten betalen zich blauw en dan heb je zo’n zaken voor…

 

Mijn abo nummer en postcode mag ik 10 keer aanklikken - ik kan geen artikelen voor abonees meer lezen…

waarom betalen wij zoveel geld voor zaken die maar half werken aub????

Ook het internet op mijn smart tv werkt niet meer…

 Ne mens moet beleefd blijven maar eerlijk gezegd… het hangt me stilaan de keel uit…

ik woon nu 7 maanden op  mijn nieuwe adres en heb slechts zo’n 3tal maanden nog geen problemen gehad met proximus… :-(


hi, het lijkt me best om eens iemand bij je langs te stren om je verbinding na te kijken
kan je me een aantal voorkeursdatums doorgeven  waarop deze afspraak zou kunnen doorgaan ?
dan doe ik het nodige

mvg

er mag iemand langskomen maar veel zin om zo’n interventie te betalen heb ik niet… die internet toegang is veel te onstabiel. Ik ga er weinig op omdat ik vooraf al bang ben dat het weer eens niet zal werken en dat blijkt dan ook het geval te zijn… Het is toch niet de bedoeling dat dit om de zoveel tijd uitvalt??

ik ben komende week thuis. dus graag datum en uur wanneer er iemand kan langskomen ajb.

dankuwel

mvg

M

Reputatie 7
Badge +4

er mag iemand langskomen maar veel zin om zo’n interventie te betalen heb ik niet… die internet toegang is veel te onstabiel. Ik ga er weinig op omdat ik vooraf al bang ben dat het weer eens niet zal werken en dat blijkt dan ook het geval te zijn… Het is toch niet de bedoeling dat dit om de zoveel tijd uitvalt??

ik ben komende week thuis. dus graag datum en uur wanneer er iemand kan langskomen ajb.

dankuwel

mvg

M

ik maak een afspraak voor je maandag tussen 10-12.30
deze interventie zal geen kosten met zich meebrengen

Reageer