Vraag

Mobiele data - verbruik plotseling heel hoog

  • 14 August 2021
  • 3 reacties
  • 815 Bekeken

Hallo,

Deze week kreeg ik van Proximus plotseling een aantal sms’en na elkaar betreffende de overschrijding van de datalimiet van 5GB.

De beschikbare 5GB heb ik nog nooit opgebruikt en vraag me dan ook af waar dit ineens vandaan komt.

Het gaat om 70 euro die ik meer zou moeten betalen. Hoe kan dit? 

Mvg,

Katia


3 reacties

Ik heb ook ineens veel verbuik, op nog geen week tijd heb ik 4gb vebruikt terwijl ik hetzelfde doe als anders en hiervan ook de helft van de tijd ook via wifi verbonden. Is niet geloofwaardig.

Ik heb 6 weken in het buitenland gezeten en had een buitenlandse simkaart, heb alles gedaan via 4g geen wifi, heb zelfs verschillende volledige films bekeken + 4g gedeeld met de kids en in die 6weken ongveer 15gb tot 18gb verbruikt.

 

Kom terug en nog geen week voor alleen korte films op Facebook , scrollen op Facebook en wat gewoon surfen + mails bekijken ( hiervan zeker de helft van de tijd verbonden via wifi). heb ik al ongeveer een verbruik van 4gb van de 6,5gb dat ik heb. Is dit normaal? Denk het niet. Of wordt er met ons data gesjoemeld?

Ter info
Sms-meldingen over je mobiel verbruik | Proximus
Tips: 
zo kun jij je dataverbruik controleren op Android (androidplanet.nl)
Het gebruik van mobiele data controleren op uw iPhone en iPad - Apple Support (BE)

dataverbruik controleren iphone - Google zoeken
dataverbruik controleren android - Google zoeken

Proximus medewerkers kunnen zien hoeveel dataverkeer er geweest is maar kunnen om privacy redenen niet zien welke toepassingen gebruikt geweest zijn (dus wel datasessie vanaf bepaald tijdstip  en voor de hoeveelheid data )

proximus medewerkers komen hier pas maandag terug langs en 

Reputatie 7
Badge +5

@69katifel Ik heb gezien dat er op 12/08 redelijk veel data is verbruikt. Dit is allemaal in stukken van 500mb gegaan. Is er een update geweest van je toestel? Met wat voor toestel werk je?

Reageer