Vraag

mobiel nummer pay&go bestaat niet meer ?

  • 6 September 2022
  • 14 reacties
  • 109 Bekeken

Reputatie 1

Beste mensen,

 Sinds 2015 gebruik ik een Pay&Go kaart om ocasioneel (+/- 2 maal per maand) te bellen of te surfen. Vermits ik vorige week een melding per SMS kreeg dat mijn krediet bijna op was, wou ik het aanvullen op jullie webstek. Bij het invullen van mijn mobiel nummer (het staat in mijn profiel) krijg ik steevast de melding in het rood en een rood kader dat het telefoonnummer niet (meer) bestaat.

Zoals dit:


 Op mijn vraag op 080022500 werd er geantwoord dat het nummer niet meer bestaat. Dank u maar dat had ik ondertussen al door. Hoe kan ik dat nummer werd geactiveerd krijgen of in het leven roepen zodat ik de pay&go kaart kan herladen via jullie webstek. De vriendelijke dame aan de telefoon insinueerde om naar een Proximuswinkel tegaan, doch dat betekent 25 km fietsen want autoloos.
 Hoe kan ik dit on-line opgelost krijgen?
 Dank bij voorbaat!


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Best wachten op een reactie van een Proximus medewerker (moderator) op dit publieke forum vooraleer naar een Proximus center op 25 km afstand gelegen te gaan

Een Pay&Go dient jaarlijks voor meer dan 5 euro te worden opgeladen om het nr niet kwijt te spelen en Pay&Go nummers destijds via bancontact geïdentificeerd dienden om de 18 maanden dacht ik opnieuw te worden geïdentificeerd (onafhankelijk van bovenvermelde reeds vermelde herlading), een dergelijke identificatie via bancontact is trouwens reeds enige tijd niet meer mogelijk/ondersteund 

 

P.S.

Uit andere berichten op dit en het Fr-forum valt af te leiden dat Pay&Go nrs die reeds enige tijd buiten dienst gesteld werden, niet meer in dienst kunnen gezet worden

In principe worden meermaals over meedere weken/dagen (vanaf 1 maand vooraf blijkbaar) SMSen verstuurd vooraleer een nummer Pay&Go vervalt

 

Reputatie 7
Badge +3

@JeanDoet 

Beste,

de info van M_016 is correct

Er worden regelmatig herinneringen gestuurd naar de betrokken nummers.

Indien een p&g niet tijdig wordt herladen, wordt verondersteld dat het nummer niet meer wordt gebruikt en wordt het automatisch en definitief stop gezet.

Niemand kan je helpen bij het heractiveren van een nummer.

Best haal je een nieuwe simkaart met een ander nummer.

Sorry voor het ongemak.

Groetjes

Tina

wat ik hier wel niet begrijp is dat @JeanDoet vorige week een melding per SMS kreeg dat zijn krediet bijna op was.

Als je over je jaarlijkse oplaadtermijn (of maandelijkse oplaadtermijn gaat ) en je nummer zou vervallen zijn, kan je dan nog een sms krijgen dat je krediet bijna op is.

Er was ook een termijn dat je over je oplaadtermijn mocht overgaan zonder verlies van nummer, was dat geen week of zo? 

Reputatie 1

Mja, het klopt wat Martin schrijft. Stel dat ik in maart of april van dit jaar mijn krediet heb verhoogd (typisch deed ik dat voor 15€) dan zou mijn nummer toch niet moeten geschrapt zijn ?

Nu, wat betreft het betalen van Pay&Go heb  ik een ander opmerking: hoe wordt dit op mijn Proximus rekening aangeduid? Nieuwgierig zijnde heb ik eens door al mijn Proximus- (en Belgacom!) -facturen gesnuisterd van de voorbije 3 jaar: nergens vind ik een expliciete aanduiding van een Pay&Go betaling. Wordt dit automatisch bij het abonnement geteld?

Vraag blijft, hoe ik

  1. het nummer van de Pay&Gokaart terugkrijg en
  2. waarom ze is desactiveerd. Graag zou ik daar de harige details van zien.

Dank bij voorbaat!

@JeanDoet De Pay&Go herlaadbeurten  worden niet via je Prox factuur meegegeven, maar je kunt de historiek van je P&G herlaadbeurten en verbruik volgen op een apart Myproximus account dat je zelf opmaakt of opgemaakt hebt voor deze P&G .

NB: voor iedere P&G die je hebt, moet je een apart MyProximus account aanmaken, want deze kan niet aan je MyProxius account gekoppeld worden waar al je andere producten (zoals bv. Internet /TV /vaste lijn/ mobiel abo enz..) aan gekoppeld zijn.

Reputatie 1

@Martin  Dank u voor deze info, zeer handig

@tina.b Ik heb het even nagekeken in de historiek van mijn bankrekening: op 21/3/2022 is mijn rekening door Proximus Evere gedebiteerd voor 15€. Dus als ik uw voorwaarden zo lees en het commentaar van @M_016 dan is er niet meteen een reden om mijn nummer te schrappen. Dus graag activeren a.u.b.!

 

Dank bij voorbaat

Reputatie 7
Badge +3

@JeanDoet 

kan je het nummer in je profiel eens nakijken?

ik vermoed dat er een fout in zit?

groeten

Tina

Reputatie 1

@tina.b  Dag Tina, ik heb het nummer nagekeken: het is het correcte nr. Ik heb er ook mijn klantnr. toegevoegd. Als je dat zou willen, kan ik ook het serienummer en het EAN nr geven.

Dank bij voorbaat!

Jean

Reputatie 7
Badge +3

@JeanDoet 

ja, je mag de simkaartnummer ook ingeven, want er klopt iets niet

groetjes

Tina

Reputatie 1

@tina.b  Et voilà, het SSN zoals vermeld op de SIM kaart en plastic kaartje zijn toegevoegd op mijn profiel. Dank bij voorbaat voor je hulp en de moeite!

Groeten

Reputatie 7
Badge +3

@JeanDoet 

zie ook privébericht

groeten

Tina

@JeanDoet Laat ons zeker weten als het in orde gekomen is.

Reputatie 1

@Martin en anderen: het is opgelost en de oorzaak was…. amnesia vulgaris oftewel mijn geheugenverlies. Ik was vrij zeker van  het nummer doch het opzoekingswerk van Tina heeft aan het licht gebracht dat er <ahum> een ander nummer aan mijn SIM kaart hing…

Bij deze: een hartelijk dankjewel voor Tina en een<virtuele> bos bloemen :-)

Gegroet

JeanDoet

@JeanDoet Bedankt voor je feedback,  en wees gerust zoiets valt vroeg of laat wel bij iedereen eens voor, maar het bijzonderste is dat het uiteindelijk uitgeklaard en opgelost is.

Reageer